אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בואינג חותכת ב-11% את תחזית ייצור המטוסים העולמית לעשור הקרוב צילום: שאטרסטוק

בואינג חותכת ב-11% את תחזית ייצור המטוסים העולמית לעשור הקרוב

החברה צופה עתה שהתעשייה תזדקק ל-18,350 מטוסים בשווי של 2.9 טריליון דולר בעשור הבא; תחזית המכירות של בואינג עד לשנת 2039 עומדת על 43,110 מטוסים - ירידה של 900 מטוסים בהשוואה לתחזית קודמת; סגן נשיא החברה האלסט: "זהו האתגר הגדול אי פעם שידע הענף"

06.10.2020, 19:31 | שירות כלכליסט

בואינג חותכת את תחזית הביקושים למטוסים מסחריים לעשור הקרוב, לנוכח הפגיעה ההרסנית של מגיפת הקורונה בענף התעופה העולמי

קראו עוד בכלכליסט

יצרנית המטוסים האמריקאית צופה עתה כי תעשיית התעופה העולמית תיזקק ל-18,350 מטוסים מסחריים בעשר השנים הבאות בשווי כולל של 2.9 טריליון דולר – ירידה של 11% מהתחזית שסיפקה בואינג בשנה שעברה.

עוד צופה בואינג כי עד לשנת 2089 היא תספק 43,110 מטוסים, שני שליש מהם מטוסי "מעבר אחד" המיועדים לטווחים קצרים – בשנה שעברה עמדה התחזית על 44,020 מטוסים עד ל-2038.

"התעשייה התמודדה עם אתגרים בעבר, ומנקודת מבט השוואתית, זהו האתגר הגדול ביותר שלה אי פעם, ללא שאלה", אמר סגן נשיא בואינג לבתחום השיווק, דארן האלסט (Darren Hulst), שהוסיף שכמו במשברים קודמים, "התעשייה תתאושש, אך זה ייקח לה כמה שנים. 

חברות תעופה מכל רחבי העולם נפגעו קשות מהמגפה ומגבלות התנועה שהיא הביאה איתה. בואינג אמרה שהביקוש למטוסי נוסעים חדשים יקבל דחיפה בטווח הבינוני מצד חברות תעופה, אך אלה יחליפו מטוסים ישנים שיוצאים משירות, ולא ירכשו על מנת להרחיב  את צי המטוסים שלהן. הולסט אמר עוד שטיסות בין לאומיות לטווח ארוך יזדקקו לזמן ההתאוששות הארוך ביותר. לדבריו, נקודה אופטימית אחת מהמשבר היא תחום המטען האווירי שהיקף פעילותו התרחב, בין היתר באמצעות מטוסי נוסעים שהוסבו למטוסי מטען במהלך המגפה.

לפי תחזית שפרסם הקיץ  איגוד התעופה הבין לאומי (IATA) - ארגון סחר שמייצג רבות מחברות התעופה בעולם - הביקוש בתחום התעופה לא יתאושש לרמות של קדם המגפה עד 2024.

בואינג 787, הדרימליינר בואינג 787, הדרימליינר בואינג 787, הדרימליינר

תגיות