צילום: שאטרסטוק
מחקר: 82% מאיתנו מעדיפים רובוט פסיכולוג מאשר טיפול אנושי
מ-12 אלף העובדים שנבדקו, רק 18% מהנסקרים העדיפו שבני אדם יסייעו להם לשפר את בריאותם הנפשית. כך לפי המחקר שביצעו אורקל ו-Workplace Intelligence, שמצא ש-2020 הייתה השנה המלחיצה ביותר בהיסטוריה עבור עובדים
08.10.2020, 18:47 | רפאל קאהאן
מחקר בינלאומי חדש שפורסם אמש (ד') מציג מספר תובנות מעניינות לגבי השינויים שהביאה מגפת הקורונה על הבריאות הנפשית של העובדים בשנה האחרונה. המחקר שבוצע על ידי אורקל ו-Workplace Intelligence, חברת מחקר וייעוץ בתחום משאבי האנוש, מצא באופן לא מפתיע ש-2020 הייתה השנה המלחיצה ביותר בהיסטוריה עבור העובדים.
אך המסקנה המפתיעה שנלוותה לתובנה הזו היא שאנשים היו רוצים שרובוטים יעזרו להם להתמודד עם זה. המחקר התבסס על תשובות של כ-12 אלף עובדים, מנהלים, מנהלי משאבי אנוש ובכירים מ-11 מדינות. כך למשל נמצא שכ-68% מהאנשים היו מעדיפים לדבר עם רובוט בנוגע ללחץ וחרדה בעבודה מאשר עם המנהל שלהם.
רק 18% מהנסקרים העדיפו שבני אדם יסייעו להם לשפר את בריאותם הנפשית. הסיבות העיקריות שעלו מן המחקר על כך הן: 34% סברו שרובוטים לא שיפוטיים; 30% אמרו שהם מספקים פלטפורמה לא מוטה עימה אפשר לחלוק בעיות; ו-29% אמרו שבוטים יכולים לספק להם תשובות מהירות לשאלות הקשורות לבריאות. או במילים אחרות, אנשים מצפים שהטכנולוגיה תתמוך בבריאותם הנפשית.
80% מהעונים היו פתוחים לאפשרות שרובוט ישמש כמטפל או כיועץ. 75% אמרו שטכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית עוזרת לבריאותם הנפשית בעבודה. הסיבות העיקריות שעלו היו: מתן המידע הדרוש כדי לבצע את עבודתם באופן יעיל יותר (31%), אוטומציה של המשימות והפחתת עומסים בעבודה כדי למנוע שחיקה (27%), והפחתת לחץ על ידי סיוע בתיעדוף משימות (27%).
עוד תובנות מעניינות בנושא זה היו שבינה מלאכותית סייעה גם לרוב (51%) העונים לקצר את שבוע העבודה שלהם ואפשרה להם לצאת לחופשות ארוכות יותר (51%). מעל למחצית מהמשיבים אמרו כי טכנולוגיית בינה מלאכותית העלתה את התפוקה של העובדים (63%), שיפרה את שביעות רצונם מהעבודה (54%) ושיפרה את רווחתם הכללית (52%).
לעמוד כלכליסט-טק
לחצו כאן