אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שוק הרכב שומר על יציבות מזויפת: 18,500 מכוניות נמסרו בספטמבר צילום: תומריקו

שוק הרכב שומר על יציבות מזויפת: 18,500 מכוניות נמסרו בספטמבר

למרות משבר הקורונה נרשמה עלייה בהיקף המסירות לעומת ספטמבר אשתקד - אך בפועל מדובר באשליה של התייצבות, בשל שילוב של נסיבות באחת מהשנים הקשות ביותר שידע הענף. ב-3 החודשים האחרונים של השנה - תקופה בה רבים יעדיפו להמתין לדגמי 2021 - תידרש "דחיפה" משמעותית מכיוון היבואנים

12.10.2020, 14:39 | תומר הדר

שוק הרכב הישראלי שומר על יציבות מזויפת למרות משבר הקורונה. כך, לפי נתוני איגוד יבואני רכב הישראלי נמסרו בספטמבר השנה 18,494 מכוניות חדשות. לשם השוואה, בספטמבר אשתקד נמסרו 17,400 מכוניות. עם זאת, חשוב להדגיש שכדאי לחכות עם השמפניות והסיסמאות אודות התייצבות: שוק הרכב הישראלי עשוי אולי לייצר אשליית התייצבות, אך בפועל מדובר בשילוב של נסיבות באחת מהשנים הקשות ביותר שידע הענף.

קראו עוד בכלכליסט

אולם תצוגה של קיה, צילום: רונן טופלברג אולם תצוגה של קיה | צילום: רונן טופלברג אולם תצוגה של קיה, צילום: רונן טופלברג

יש לציין כי גם השנה וגם אשתקד, עיקר החגים חלו באוקטובר, אך בספטמבר שעבר התקיימו בחירות, מה שיצר האטה של שוק הרכב בגלל אפקט של חוסר ודאות. מעבר לכך, כזכור, אולמות התצוגה ומרכזי המכירות וההכנה שבתו השנה ממעש במשך חודשים ארוכים, כך שהמסירות השנה הן בבחינת "השלמות" בלבד ולא בבחינת עלייה אמיתית במסירות. בפועל, החודשים הקובעים יהיו אלו הקרובים, שידרשו "דחיפה" משמעותית מכיוון יבואני הרכב.

כך, כפי שנחזה בכלכליסט כבר כעת מכינים יבואני הרכב שפע של מבצעים והנחות לקראת מה שמוגדר בענף כ"שלושה חודשי דומיה", חודשים בהם הצורך של הלקוחות במכונית שתהיה כבר "מודל 2021" חזק מהצורך להצטייד במכונית חדשה מהר ככל האפשר.

מניתוח של נתוני המסירות השנתיים עולה כי מתחילת השנה נמסרו בישראל 180,527 מכוניות חדשות – כלומר ירידה של 17% ביחס לנתוני אשתקד, אז נמסרו בתשעת חודשי השנה הראשונים 218,094 מכוניות חדשות.

מניתוח נתוני המסירות לפי מותג עולה כי כאן אין חדש תחת השמש: יונדאי מובילה את השוק מתחילת השנה עם 27,922 מסירות, טויוטה במקום השני עם 21,883 מסירות וקיה במקום השלישי עם 21,773 מסירות. לצד המותגים העממיים – עיקר הדרמה מתרחשת בקרב מותגי היוקרה: הגרמנים, ששומרים זה שנים על יציבות בראש טבלת המסירות של מותגי היוקרה, רשמו כולם ירידות קלות במסירותיהם – אך מותגי יוקרה שאינם גרמנים רשמו דווקא עליות. לדוגמה, וולוו עלתה מ-1425 מסירות אשתקד ל-1,450, קדילאק עלתה מ-326 מסירות ל-387 ויגואר עלתה מ-93 מסירות ל-151. גם מותגי העל רשמו יציבות יחסית, כאשר 135 לקוחות השנה החליטו לרכוש פורשה כתרופה ללחצי הסגר- לעומת 105 אשתקד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות