אינסטגרם משיקה את שופינג בישראל - ללא התשלום ישירות מהאפליקציה
פלטפורמת אינסטגרם שופינג היא מעין קניון מובנה המאפשרת השלמת רכישה באמצעות שירות התשלומים של פייסבוק, שירות שטרם הגיע לישראל. השאיפה של החברה היא לאפשר פעילות מסחר מלאה מתוך האפליקציה, אך כל עוד לא ניתן לבצע את התשלום בתוכה ישירות - מדובר בעוד קטלוג וירטואלי ותו לא
קראו עוד בכלכליסט
זאת ועוד, שימוש באינסטגרם כפלטפורמה שיווקית אינו חדש. לא מעט עסקים כבר כוללים קישורים למוצרים שהם מפרסמים בפייסבוק או באינסטגרם כולל דרך צד שלישי. במדריך של אינטגרם נרשם: "תיוגי קניות מאפשרים לעסקים להבליט מוצרים מהקטלוג שלהם בסטוריז ובפיד, כדי שאנשים יוכלו לקבל מידע נוסף. עסקים בארה"ב שמשתמשים בתשלום באינסטגרם יכולים גם להדגיש מוצרים בכיתובים בפוסטים ובביוגרפיה שלהם באמצעות אזכורי מוצרים".
מנגד, היכולת להקים עמוד עסקי לחנות באינסטגרם לא היה זמין עד כה. אמנם עמוד עסק היה ניתן לתצוגה גם כחשבון פרטי, אך תכונת השופינג מאפשרת גם להקים דפי מוצר, קטלוג, אוספים של מוצרים ומודעות של מוצרים לפרסום ברחבי האפליקציה והפיד. גם יוצרים אמורים ליהנות מהיכולת לשווק את מוצריהם ישירות. ואולם, חוסר האפשרות לבצע את התשלום לרכישה מעקר קצת את כל התכונה הזו מתוכנה. זאת מכיוון שהיא מחייבת את העסק לתחזק אתר חיצוני עם מערכת תשלום נפרדת.
תכונת השופינג אם כך היא למעשה מעין קטלוג מוצרים משוכלל שיתרונו העיקרי הוא בחשיפה למשתמשי האפליקציה. זאת ועוד, מי שמקים עסק מקוון ינסה להגיע למשתמשים בכל העולם. כך שהשקת התכונה בעברית ולעסקים ישראלים היא אולי נחמדה, אך עד שלא תשולב ביכולת לביצוע תשלום במקום, אין לה ממש יתרון מהותי על מה שהיה קיים עד עכשיו.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה