אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המסעדנים מתכננים: פתיחת הטייק-אווי כבר ביום ראשון צילום: יריב כץ

המסעדנים מתכננים: פתיחת הטייק-אווי כבר ביום ראשון

לכלכליסט נודע כי ארגון "מסעדנים חזקים ביחד" הגיש לשרי הממשלה מתווה יציאה מהסגר השני ובכל מקרה ולאור דחיית הדיון בקבינט ליום חמישי, מסר מנכ"ל האיגוד כי המסעדנים יפעילו טייק-אווי כבר ביום ראשון

13.10.2020, 16:59 | אורנה יפת

תעשיית המסעדנות מתכוונת להתחיל להפעיל את שירות הטייק-אווי באופן מלא כבר ביום ראשון, וקוראת לממשלה להקדים את פתיחת המסעדות ובתי הקפה, לכל הפחות לישיבה בחוץ, באוויר הפתוח. כך נודע לכלכליסט. זאת על רקע דחיית ישיבת קבינט הקורונה מהיום ליום חמישי.

קראו עוד בכלכליסט

היום שלח תומר מור, מנכ"ל ארגון "מסעדנים חזקים ביחד" מכתב לשרי הממשלה בו הוא כותב כי "פתיחת הטייק-אווי וההושבה בחוץ תהא לא פחות מגלגל הצלה לתעשייה הטובעת בימים אלו. אל תיתנו לתעשיית המסעדנות ומאות אלפי העובדים בה לקרוס. הוכחנו ועודנו מוכיחים שמסעדנות אינה תעשייה מדבקת ולכן תשחררו במיידי טייק-אווי והושבה בחוץ למען בריאות המשק, בריאות הציבור ובריאות הנפש!".

תומר מור, מנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד", צילום: יריב כץ תומר מור, מנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד" | צילום: יריב כץ תומר מור, מנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד", צילום: יריב כץ

המסעדנים מציעים מתווה ליישום היציאה של המסעדות מהסגר השני בשלושה שלבים, ובהתבסס על נתוני התחלואה והמודלים של משרד הבריאות. בשלב הראשון מציעים המסעדנים לאשר למסעדות לפתוח את שירות הטייק-אווי, במצב שבו שיעור הנדבקים יעמוד על פחות מ-10% מסך הבדיקות, בשלב שני להחזיר את ההושבה מחוץ למסעדות ולהגביל את ההתקהלות על פי מתווה הרמזור. בשלב שלישי, כאשר שיעור הנדבקים החיוביים יהיה נמוך מ-5% מסך הבדיקות, מציעים המסעדנים, לפתוח באופן מלא את המסעדות ובתי הקפה, להחזיר את ההושבה בחוץ בברים ולהגביל את ההתקהלות לפי מתווה הרמזור.

על פי המתווה המוצע, הושבה בחוץ תהיה ללא הגבלה, תוך שמירה על רווח של 2 מטר בין השולחנות, מכירת טייק-אווי תתאפשר לכל המסעדות, בתי הקפה ודוכני המזון תוך שמירה על מרחק של 2 מטר בין לקוח ללקוח.

המתווה הנוכחי נבנה, לטענת המסעדנים, על פי נתונים לפיהם במשלוחים ממסעדות ובטייק-ווי היו אפס הדבקות ובישיבה במסעדה - עומד שיעור ההדבקות על פחות מ- 4% מכלל ההדבקות בכל חודשי המשבר.

המסעדנים עדכנו את התו הסגול שאותו הגדירו בחודש מאי עם הצוות של פרופ' איתמר גרוטו ומבוסס על 3 עקרונות עיקריים: בריאות הציבור, חווית לקוח וכלכלה לעסקים. "המודל חייב לתמוך בכדאיות הכלכלית של המסעדנים" אומרים המסעדנים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות