אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ברכבת ישראל רצו רכבי יוקרה למנהלים, והתחרטו

ברכבת ישראל רצו רכבי יוקרה למנהלים, והתחרטו

סעיף מיוחד במכרז הליסינג של הרכבת שונה, בעקבות פניית כלכליסט, וכעת לא יוכלו מנהלי הרכבת להצטייד ברכבי יוקרה אלא להסתפק ברכבים כמו MG חשמלי וקיה נירו

14.10.2020, 15:13 | תומר הדר

ברכבת ישראל רצו להצטייד ברכבי יוקרה למנהלים, והתחרטו. סעיף מיוחד במכרז הליסינג של רכבת ישראל שנוגע לאספקת רכבי יוקרה לבכירי הרכבת - ישונה בעקבות פניית "כלכליסט".

מדובר במכרז החדש שהפיצה רכבת ישראל בין ספקי הליסינג במטרה להצטייד. המכרז ברובו שגרתי וכולל אספקת טנדרים, מסחריות - וגם סעיף אשר בו מבקשת רכבת ישראל לראשונה לקבל גם הצעות מחיר לליסינג לרכבים חשמליים שבהם ייסעו עובדי הרכבת: MG חשמלי וקיה נירו בגרסת פלאג אין הייבריד. אך לצד הסעיפים הרגילים מופיע במכרז סעיף נוסף. לפי לשונו: "לרכבת שמורה אופציה להזמין מהספק רכבי יוקרה או שירותים נוספים שאינם מפורטים בטבלת התמורה" (כלומר טבלת העלויות והדגמים שמצורפת למכרז – ת"ה).

קראו עוד בכלכליסט

מנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר, צילום: אלעד גרשגורן מנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר | צילום: אלעד גרשגורן מנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר, צילום: אלעד גרשגורן

עוד נכתב במכרז של רכבת ישראל: "התמורה עבור רכבי היוקרה תסוכם בין הצדדים במשא ומתן בתום לב ובהתבסס ככל שניתן על מחירי החוזה, והספק יידרש לקבל אישור מראש ובכתב מטעם הרכבת". כלומר מי שיהיה מעוניין במכונית יוקרה חשמלית יצטרך להצטייד בה בנסיבות מיוחדות שאינן חלק מחוזה הליסינג הרגיל של רכבת ישראל.

יש להדגיש כי מכרז הליסינג של רכבת ישראל - שספקית הליסינג שלה כיום היא חברת שלמה SIXT - אינו חוסך מהנהלת רכבת ישראל מכוניות מפנקות, אם כי לא כאלה שמוגדרות כמכוניות יוקרה. לדוגמה, בכירי הרכבת יכולים לקחת בליסינג סקודה סופרב, כמו של חברי הכנסת, טויוטה קאמרי היברידית, יונדאי סונטה היברידית ואפילו רכבי כביש שטח: סובארו פורסטר 4X4 וגם טויוטה ראב 4 ההיברידי.

ואולם לנוכח העובדה שסעיף רכבי היוקרה מוגדר מראש כסעיף נפרד מהמכרז, כלומר כזה שאינו מבוסס על רשימת הדגמים המוצעת בליסינג לעובדי הרכבת, אין בו פירוט של מספר רכבי היוקרה שיצטרכו ברכבת, זאת בניגוד לקטגוריות האחרות - בהן מפורט למשל כי הרכבת תזדקק ל־36 ג'יפונים, 98 מכוניות משפחתיות ו־15 רכבים מסחריים. גם סוגיית מימון אותם רכבי יוקרה, אינה מופיעה בטופסי המכרז ומוגדרת ככזו ש"תסוכם בין הצדדים במשא ומתן ובתום לב".

ירידה בהכנסות

רכבת ישראל עצמה מתמודדת בימים אלה בדומה לכל העוסקים בתחום התחבורה הציבורית עם ירידה משמעותית בהיקף הנסיעות. כפי שפורסם ב"כלכליסט" - רכבת ישראל תקבל הזרמה כספית של קרוב לחצי מיליארד שקל מהמדינה בגין הפסדי נסיעות בתקופת משבר הקורונה.

מרכבת ישראל נמסר: "מדובר במכרז ליסינג לרכבים תפעוליים וכן לרכבים צמודים לעובדים (כ־180 כלי רכב מתוך כ־500 במכרז כולו). הרכבת שמה דגש על שימוש ברכבים ירוקים וכבר כיום כ-35% ממצבת הרכבים הצמודים הם רכבים מסוג זה. במכרז החדש אנו פועלים להגדיל מספר זה ולשלב לראשונה רכבים חשמליים ללא פליטת מזהמים. סעיף רכבי היוקרה במכרז הינו כללי. אין כיום ברכבת רכבי יוקרה ואין כל כוונה להזמין כאלה בעתיד. על מנת לחדד זאת ובעקבות פניית 'כלכליסט' שונה הסעיף המדובר בהתאם".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות