אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בגלל הסגר השני: מדד אמון הצרכנים ירד לשיעור שלילי של 29% צילום: יובל חן

בגלל הסגר השני: מדד אמון הצרכנים ירד לשיעור שלילי של 29%

עפ"י הלמ"ס, מדד אמון הצרכנים ממשיך לרדת במחצית השנייה של ספטמבר והוא עומד על 29%-, לאחר שבמחצית הראשונה של ספטמבר הוא עמד על 21%-. הסיבה המרכזית - במחצית השנייה של ספטמבר הוחמרו ההגבלות על האוכלוסייה וצומצם היקף העבודה במשק

19.10.2020, 11:24 | דורון ברויטמן

מדד אמון הצרכנים ממשיך לרדת במחצית השנייה של ספטמבר והוא עומד על 29%-, לאחר שבמחצית הראשונה של ספטמבר הוא עמד על 21%-, כך על פי סקר אמון הציבור שפורסם על ידי הלמ"ס היום (ב').

קראו עוד בכלכליסט

הסיבה המרכזית לכך היא שבמחצית השנייה של ספטמבר החל סגר שני, הוחמרו ההגבלות על האוכלוסייה וצומצם היקף העבודה במשק. בסך הכול המדד לחודש ספטמבר עומד על 25%- לאחר שבחודש אוגוסט עלה ל-24%-. למרות זאת, מדובר בשיפור לעומת המחצית השנייה של חודש יולי שבו עמד המדד על 32%-.

ישנם ארבעה מאזנים שמרכיבים את המדד: הראשון הוא השינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה האחרונה אשר עומד על 34%- לעומת 30%- בחודש אוגוסט. מאזן שני הוא השינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה והוא עומד על 4%- לעומת 7%- בחודש אוגוסט. מאזן שלישי מתייחס לכוונות של פריטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה והוא עומד על 36%- לעומת 33%- בחודש אוגוסט. המאזן האחרון מתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה והוא עומד על 25%- בדומה לחודש אוגוסט בו עמד המאזן על 26%-.

במחצית השנייה של חודש ספטמבר חלה החמרה דרמטית במאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות כגון רהיטים ומוצרי חשמל, לאחר שהמאזן ירד ל-42%- לעומת 30%- במחצית הראשונה של ספטמבר. כמו כן ירידה גדולה נרשמה במאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה, לאחר שבמחצית השנייה של ספטמבר הוא ירד ל-29%- לעומת 21%- במחצית הראשונה של ספטמבר.

מדד אמון הצרכנים תחום בטווח שבין מינוס 100 לבין פלוס 100. ככל שערך המדד קרוב יותר לגבול העליון, כך הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר בקרב הפרטים, וככל שערך המדד קרוב יותר לגבול התחתון, כך הוא מעיד על פסימיות רבה יותר. מדד קרוב לאפס מצביע על היעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות