אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפילו אנגלמן כבר לא יכול לשתוק צילום: באדיבות מבקר המדינה

דעה

אפילו אנגלמן כבר לא יכול לשתוק

הדו”ח הכלכלי של מבקר המדינה כולל כמה ממצאים חמורים אבל עדיין כתוב בנוסח מתון. המבחן האמיתי של המבקר יהיה בדו”ח הקורונה בשבוע הבא

20.10.2020, 08:03 | שחר אילן

הבשורה הטובה היא שבדו"ח הכלכלי של המבקר שפורסם אתמול יש כמה פרקים חמורים. דו"ח המבקר על פרויקט חשמול הרכבת בכלל וקו הרכבת מתל אביב לירושלים בפרט אפילו כולל ביטויים כמו "הפרת בטיחות חמורה" ו"נזקים של מאות מיליוני שקלים".

אפשר רק לשער מה אחד המבקרים הקודמים, מיכה לינדנשטראוס או יוסף שפירא, היה כותב על המחדל החמור של אי־רכישת רכבי חירום שמסוגלים לנוע במנהרות הרכבת. אבל אנגלמן מאמין בדיבור חלש. את הביטוי "הפרת בטיחות חמורה", למשל, הוא מביא בכלל כציטוט

מתניהו אנגלמן, צילום: באדיבות מבקר המדינה מתניהו אנגלמן | צילום: באדיבות מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, צילום: באדיבות מבקר המדינה

עוד מאפיינים של דו"חות אנגלמן הם חלוקת צל"שים והימנעות מהטלת אחריות אישית אפילו על בכירים. מטרידה הרבה יותר העובדה שבדו"ח הכלכלי, כמו בקודמיו, אין שום פרשייה חמורה של טוהר המידות. כך שמוקדם עדיין לקבוע שאנגלמן מצמיח שיניים. אולי שיני חלב. ואולי אלה בכלל שיני פרווה.

בסוף מה שאפיין את הדו"ח הנוכחי הוא נושאים די רחוקים מראש הממשלה בנימין נתניהו, כלומר פחות רגישים פוליטית. זאת, כאשר בעיה מרכזית של ביקורת המדינה כרגע היא החסינות המסתמנת לראש הממשלה, כשהביקורת כן מתקרבת אליו. לכן המבחן האמיתי של המבקר יהיה הדו"ח המיוחד בנושא משבר הקורונה שיתפרסם בשבוע הבא.

עם כניסתו לתפקיד, המבקר הביע הסתייגות ברורה מעריכת ביקורות בזמן אמת. הדו"ח על הקורונה מוכיח שדברים שרואים מכאן לא רואים משם. גם אנגלמן הבין שבלי דו"ח מהיר ומיוחד הוא יהפוך באופן מוחלט לא רלבנטי בתקופת הקורונה.

השאלה האמיתית היא עד כמה הדו"ח יעסוק באיש שמנהל את כל משבר הקורונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, או שהוא ישמור ממנו מרחק.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות