אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לארה קרופט כבר לא לבד: עלייה במספר דמויות הנשים בעולם הגיימינג מקור: פלייסטיישן ,צילום מסך

לארה קרופט כבר לא לבד: עלייה במספר דמויות הנשים בעולם הגיימינג

שנת 2020 שוברת שיאים בעולם הגיימינג ולא רק בכמות השחקנים שממשיכה לעלות, אלא גם במספר הדמויות הנשיות שמובילות את משחקי הווידאו המצליחים והמסקרנים ביותר של השנה

20.10.2020, 14:52 | עמית קלינג
עלייה משמעותית נמדדה במספר הגיבורות המובילות במשחקי וידאו, כך עולה מנתונים שאסף ארגון המדיה הפמיניסטי Feminist Frequency של הבלוגרית אניטה סרקיסיאן ופורסמו באתר Wired. ב-18 מהמשחקים שהוצגו בשישה אירועים גדולים של התעשייה (שני אירועי חשיפה של סוני ואחד של מיקרוסופט לדור הקונסולות הבא, שני אירועים של חברת הענק יוביסופט ואחד של חברת EA) הופיעו גיבורות – עליה דרמטית גם בהשוואה לשנת השיא עד כה, 2014 (9 אחוזים) ובוודאי לשנה שעברה, בה גיבורות הובילו 5 אחוזים מהמשחקים בלבד.

קראו עוד בכלכליסט

יש לציין כי שיטת המדידה השתנתה מעט – Feminist Frequency אספו בעבר נתונים בהתבסס על תערוכת המשחקים הגדולה בעולם, E3, שלא התקיימה השנה בעקבות משבר הקורונה, אבל הפער נראה גם בעין בלתי מזוינת לכל מי שעוקב מקרוב אחר תעשיית הגיימינג.

משחק הפלייסטיישן הנמכר ביותר השנה: Last Of Us 2, מקור: פלייסטיישן ,צילום מסך משחק הפלייסטיישן הנמכר ביותר השנה: Last Of Us 2 | מקור: פלייסטיישן ,צילום מסך משחק הפלייסטיישן הנמכר ביותר השנה: Last Of Us 2, מקור: פלייסטיישן ,צילום מסך

יחד עם זאת, האפשרות הכי פופולרית, כבשנים קודמות, נותרת אפשרות הבחירה: כ-54% משחקים מאפשרים לשחקן או השחקנית לבחור את מין הדמות אותה הם מעוניינים לגלם. Feminist Frequency גם מסתייגות מלהגיע למסקנות ארוכות טווח ומציינות כי מוקדם לקבוע האם מדובר במגמה או בשנה אנומלית, אבל לבינתיים מציינות לטובה את המשחקים The Last of Us 2 (הכותר הנמכר ביותר של השנה בפלייסטיישן 4) ואת משחק האינדי Tell Me Why על ייצוג של דמויות טרנסג'נדריות. כמו כן, חשוב להבחין כי גם במקרה של הסקירה הנוכחית וגם במקרים בהן נסקרו המשחקים שהוצגו ב-E3, מדובר בעיקר במשחקי מיינסטרים גדולים, בעוד שבצד האינדי של התעשייה ישנם ייצוגים הולכים וגוברים (וגם מורכבים יותר) לדמויות נשיות.

הכותר החדש בסדרת המשחקים המצליחה: Assassin הכותר החדש בסדרת המשחקים המצליחה: Assassin's Creed Valhalla | מקור: Ubisoft צילום מסך הכותר החדש בסדרת המשחקים המצליחה: Assassin

לצד סוגיית הייצוג, גם תעשיית הגיימינג עצמה עברה טלטלה גדולה השנה, ויתכן כי מדובר בתחילתה של מגמת שינוי מקיפה. תנועת מי-טו הגיעה באיחור של כמה שנים, גם לחברות הגיימינג ובחודשים האחרונים התפוצצו מספר רב של פרשות עם סיפורים על תקיפות, הטרדות, התנהגויות בצורה בלתי הולמת וסביבות עבודה בעייתיות. במוקד הפרשות המדוברות ביותר עומדת יוביסופט, כשמספר מנהלים בכירים בה פוטרו או נאלצו להתפטר בעקבות האשמות שונות. בין אלו שנאלצו לעזוב, למשל, היה אשראף איסמעיל, מנהל הקריאייטיב של Assassin’s Creed: Valhalla, הכותר החדש באחת מסדרות המשחקים הפופולריות ביותר של שני העשורים האחרונים. למרבה האירוניה, איסמעיל היה מהעומדים על כך שבמרכז Valhalla תעמוד, לראשונה בתולדות הסדרה, גיבורה – אך בעקבות לחץ מההנהלה התווספה האפשרות לבחור לשחק גם גיבור.

זהו אמנם מאורע אנקדוטלי, אבל הוא מראה את הפער בין ייצוג במשחקים לבין מה שקורה לפעמים בפועל מאחורי הקלעים של המשחקים עצמם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות