אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אקזיט אונליין: המכפילים הגבוהים מושכים יותר יזמים ישראלים  צילום: שאטרסטוק

אקזיט אונליין: המכפילים הגבוהים מושכים יותר יזמים ישראלים

בעידן פוסט קורונה, עסקי האונליין והמסחר האלקטרוני משגשגים מתמיד ומושכים קונים רציניים מכל העולם, עם פוטנציאל לעסקאות רכישה במכפילים גבוהים. אם אתם בעלי עסק אונליין, מומלץ לכם להיעזר בברוקר המתמחה בעסקאות מכירה ומיזוג בדרך לאקזיט הרווחי

22.10.2020, 11:14 | בשיתוף deal flow brokers
הטרנד העולמי של האקזיטים הגדולים – תוכן ומסחר אלקטרוני

מגפת הקורונה חוללה שינוי מהותי באופן בו אנשים מנהלים עסקים, מייצרים, משווקים וצורכים. ענף האי-קומרס שולט בשוק ומואץ בקצב אקספוננציאלי כשרוב הפעילות מתבצעת אונליין, מהבית או מהסלולר, ונוצר באזז גדול סביב אתרי תוכן ומסחר אלקטרוני דוגמת חנויות אמזון ואיביי.

בעלי עסקים ויזמים מבינים שהיום יותר משתלם לפתוח חנות אונליין, לפתח אותה מספר חודשים, לצבור מוניטין ולקוחות, ואז לבצע אקזיט מהיר ולמכור ברווח ניכר. בשוק המסחר באמזון שמשלש את גודלו מדי שנה, נמכרים מדי חודש מאות עסקים בסכומים שמתחילים ב-$10,000 ומגיעים ל-$10,000,000 ואף יותר.

שוק המסחר המקוון רווי בקונים פוטנציאליים שמחפשים כל הזמן את העסק הבא לרכישה ומיזוג. הקונים המרכזיים מתחלקים למספר סוגים: חברות גדולות של מותגים שמעוניינות לרכוש עסקים קיימים כדי להיכנס בעצמן לתחום האי-קומרס. חברות אי-קומרס קיימות שמעוניינות לספח לתוכן חנויות ומותגים אחרים. והאחרונים הם קונים פרטיים בעלי חנויות אמזון, לעיתים מתחום דומה לשלכם, שמעוניינים להתרחב.
שוק המסחר באמזון משלש את גודלו מדי שנה, צילום: בלומברג שוק המסחר באמזון משלש את גודלו מדי שנה | צילום: בלומברג שוק המסחר באמזון משלש את גודלו מדי שנה, צילום: בלומברג

היזם הישראלי מעוניין למכור מהר ולהתקדם לדבר הבא

ישראל אומת הסטארט-אפ, תפסה לעצמה בשנים האחרונות שם עולמי של מעצמת אקזיטים. זה קשור מן הסתם לטמפרמנט של היזם הישראלי הטיפוסי – הוא גמיש, דינמי, מתאים עצמו למגמות ולשינויים במהירות, ותמיד מחפש את ההזדמנות הבאה להרוויח.

בימי הפוסט קורונה עסקי האונליין מתחלקים לשניים – הראשונים, אלו שהחנות שלהם משגשגת, כבר צברו קהל לקוחות, נהנים מביקושים ערים וגדלים במהירות. אולם עם ההצלחה הרבה פעמים מגיע "כאב ראש", אם זו המורכבות שבניהול עסק, לוגיסטיקה, שילוח, שירות לקוחות CHARGE BACK ועוד זללני זמן למיניהם. מי שעוסקים בניהול אתר תוכן, גם המצליחים ביותר, בוודאי מכירים את האתגר של לייצר נאמנות גולשים לאורך זמן, ותמיד נאלצים לחפש את תחומי העניין הבאים.

אם האתר שלכם בהמראה, רצוי למכור אותו כשהוא עדיין בתהליך צמיחה ולקבל עבורו מחיר טוב.

הסוג שני הם אלו שהעסק שלהם מדשדש, מי שנפגעו מהמשבר ונאלצים להמציא את עצמם מחדש. אך גם תקופות משבר יכולות להפוך לרגע מכונן, ומי שמשכיל לנצל את הרגע יכול למכור בזמן ולצאת מורווח לפני שערך העסק יצנח.

כך או כך המכנה המשותף, בין אם העסק נמצא בעלייה מספרית או בירידה, הוא שכולם מעוניינים לעשות אקזיט, למכור ולהתקדם הלאה.

גלו את השווי האמיתי המקסימלי של חברתכם

בעקבות הגאות בעסקי האונליין נוצר ליפט אדיר של קונים שמוכנים לשלם מכפילים גבוהים יותר. אולם כל מכירה מתחילה בשלב ראשוני וקריטי – הערכת שווי החברה. כמו בכל מקצוע יש את אלו שעושים את זה טוב, ואלו שעושים את זה מצויין, ומומלץ להיעזר בברוקר מומחה, אחד שמכיר לאורך ולרוחב את המגמות והגורמים שמשפיעים על הערכת שווי חברה ועל מבנה עסקאות מכירה או מיזוג.

מסתבר שרבים יודעים לנהל עסק אך אינם מבינים כמה באמת שווה הביזנס שלהם. תפקידו של ברוקר להפחית את מרכיב אי-הוודאות בתהליך בחינת השווי, על ידי שהוא מתבונן מעבר למספרים היבשים המופיעים בדוחות, ובוחן לעומק את התמונה המלאה והקריטריונים העיקריים:

• מחזור וממוצע רווח חודשי וסך מחזור - האם ההכנסות במגמת עלייה או ירידה, ומהו

אחוז הרווח מתוך המכירות.

• טראפיק – כמה אנשים נכנסים ביום לחנות/לאתר, כמות יוניקים.

• נוכחות במדיה החברתית – דף עסקי עם דירוג גבוה בפייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט וכו'.

• דאטה בייס לקוחות – המידע שצברתם על הלקוחות, אימיילים, טלפונים, פילוח קהל, תחומי עניין, מילות מפתח וכל מידע חיוני נוסף שאנליטיקס מספקים לכם.

• דירוג החנות או האתר באמזון ו/או במנוע החיפוש של גוגל.

• גורמים אחרים - ייחודיות המוצרים, מגוון מוצרים, חוסן ותחרותיות בענף, התפלגות עונתית של מכירות (חודשים חזקים לעומת חלשים), TRADEMARK רשום, מורכבות העסק – האם קל או קשה לניהול, כמות כוח אדם, עמידה מול ספקים ופרמטרים נוספים.

הערכה נכונה של שווי חברה, צילום: canva הערכה נכונה של שווי חברה | צילום: canva הערכה נכונה של שווי חברה, צילום: canva

קבלו ליווי מברוקרים המקושרים למשקיעים מחו"ל

הבשורה האחרונה בתחום המיזוגים ורכישות אונליין הם חברות ברוקרים בינלאומיות הפותחות נציגויות בישראל. DEALFLOW BROKERS לדוגמה, הם חברת ברוקרים מחו"ל המתמחים במכירת עסקי אונליין, ביצעו לאחרונה עסקאות בשווי עשרות מיליוני דולרים עם אחוזי הצלחה מעל 93%.

בין העסקאות ניתן למצוא מותג תוספי תזונה וויטמינים באמזון עם מחזור שנתי $ 6,010,255 שהוערך בשווי $ 32,150,000, חנות למוצרי ספורט, ילדים וחיות מחמד עם מחזור שנתי

$ 2,949,306 שהוערכה בשווי $ 13,500,000, וחנות אי-קומרס בתחום הרכב בעלת מחזור שנתי 2,524,155 $ שהוערכה בשווי $ 12,050,000.

מגמתיות המכפילים בשוק דינמית מאד. אם בשנת 2000 ראינו מכפילים של פי 30 ויותר או עסקים שנמכרו רק על סמך הפוטנציאל שלהם. היום השוק מאוזן יותר כשהמכפילים נעים בין 2.5 ל-3 .

כאן בדיוק המקום בו חברת ברוקרים נכנסת לתמונה ומסוגלת להעריך נכונה שווי חברה, ולמצוא למענכם משקיע אסטרטגי שמוכן לרכוש במכפילים של פי 2 ויותר מהממוצע הקיים בשוק.

מקימי DEALFLOW הם יזמי אינטרנט שמגיעים מעולמות האונליין וחיים את הטרנדים בענף, כך שבעל עסק שחולם על אקזיט מרוויח פעמיים - מצד אחד הוא נחשף לנטוורק רחב של קונים מארצות הברית ומאירופה שמוכנים לשפוך סכומים ניכרים, ומצד שני אלו ברוקרים שמבינים את ה-DNA של היזמות הישראלית, ויודעים לעשות את החיבור הנכון בינינו לחו"ל.

לסיכום, אם אתם מרגישים שזה הזמן למכור את אתר התוכן או חנות האונליין שבבעלותכם והכסף הגדול של האקזיט קורץ לכם, תשמחו לדעת שהשוק היום רווי בקונים פוטנציאליים.

לכם רק נותר לבחור חברת ברוקרים שתסייע לכם בהערכת שווי הפעילות ותלווה אתכם בצעד הראשון במכירת עסק האונליין שלכם.

תגיות