אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פסיקה בקליפורניה: על אובר וליפט להגדיר את נהגיהן כשכירים צילום: רויטרס, בלומברג

פסיקה בקליפורניה: על אובר וליפט להגדיר את נהגיהן כשכירים

בית המשפט לערעורים במדינה פסק פה אחד נגד חברות שיתופי הנסיעות במאבק על מעמד עובדיהן; עתה עובר המאבק לזירת הבחירות בראשית נובמבר, ובהן יצביעו תושבי קליפורניה בין היתר על הצעה לבטל את החוק שהופך את הנהגים לשכירים ולספק להם הטבות מוגבלות בלבד

23.10.2020, 12:59 | שירות כלכליסט
בית המשפט לערעורים בקליפורניה פסק פה אחד נגד חברות שיתופי הנסיעות אובר וליפט, וקבעו כי עליהן להגדיר את הנהגים במדינה כשכירים.

קראו עוד בכלכליסט

הפסיקה אמנם לא תיכנס לתוקף לפני הבחירות ב-3 בנובמבר, אז יצביעו תושבי קליפורניה גם לגבי הדרישה להפוך את עובדי "כלכלת החלטורה" לשכירים, אך היא מצמצמת את האפשרויות שיעמדו בפני החברות במקרה והתוצאות לא יהיו בעדן.

 , צילום: רויטרס, בלומברג צילום: רויטרס, בלומברג  , צילום: רויטרס, בלומברג

החברות הגישו את הערעור בתגובה לחוק שאושר בקליפורניה שמחייב את חברות שיתופי הנסיעות, משלוחי האוכל ומפעילות אפליקציות נוספות להגדיר את העובדים כשכירים ולהעניק להם את ההטבות הנלוות כמו ימי חופש ותשלום שכר מינימום. במאי הגישו המדינה תביעה נגד אובר וליפט על כך שלא עמדו בדרישות החוק. באוגוסט פסק בית המשפט כי החברות צריכות להגדיר מחדש את העובדים כשכירים, ועל כך הן הגישו את הערעור. החברות אף איימו כי יפסיקו את הפעילות שלהן בקליפורניה בשל האילוץ הזה.

בפסק הדין המתפרש על פני 74 עמודים הסבירו השופטים בערעור כי חוסר נכונותן של אובר וליפט להגדיר את הנהגים כשכירים גורמת להם נזק בלתי הפיך, שכן כעצמאיים הם אינם זכאים להטבות. עוד הוסיפו כי תיקון הנזק הזה הוא בעל אינטרס ציבורי חזק יותר מאשר "להגן על אובר, ליפט, בעלי המניות שלהם וכל מי שמסתמך על היתרונות של שיתופי נסיעות מקוונים", נכתב בפסיקה.

מליפט ואובר נמסר בתגובה כי הן בוחנות את כל האפשרויות המשפטיות שעומדות לפניהן, כולל הגשת ערעור נוסף. "הפסיקה הזו מגבירה את החשיבות שתהיה לכך שהבוחרים יעמדו לצד הנהגים ויצביעו בעד הצעה 22", נמסר מליפט. הכוונה היא להצעה שתעלה להצבעה בבחירות, שתבטל את החוק ותספק לנהגים הטבות מוגבלות בלבד.

"הפסיקה היום פירושה שאם הבוחרים לא יצביעו בעד הצעה 22 נהגי שיתופי הנסיעות לא יוכלו להמשיך ולעבוד כקבלנים עצמאיים, ומאות אלפי אנשים בקליפורניה ימצאו עצמם בלי עבודה ושיתופי הנסיעות יפסיקו בחלק ניכר מהמדינה", הוסיפו באובר.

תגיות