אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרווח של פימי על סימפליויה הוא החמצה גדולה של טבע צילום: אביגיל עוזי

הרווח של פימי על סימפליויה הוא החמצה גדולה של טבע

קרן פימי תמכור 33% ממניות החברה, לשעבר טבע־אדפטור, להפניקס ולאומי פרטנרס תמורת 47 מיליון דולר ‑ הסכום בו רכשה את כל החברה

25.10.2020, 07:03 | גולן חזני

פחות משנה וחצי אחרי שרכשה את חטיבת טבע־אדפטור מידי טבע תמורת 47.5 מיליון דולר, מכניסה קרן פימי שני שותפים, הפניקס ולאומי פרטנרס, ומוכרת להם 33% ממניות החברה תמורת 47 מיליון דולר. המגעים לעסקה נחשפו לראשונה ב"כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

פימי מצידה נשארת עם רווח ביניים של 20 מיליון דולר אותם הספיקה למשוך כדיווידנד ו־67% ממניות החברה.

השווי שזינק בפרק זמן קצר ממחיש את ההחמצה של טבע, בראשות המנכ"ל קור שולץ, שמכרה את המפעל בתהליך לא מעמיק, וכן של קרנות ההשקעה שהתמודדו במכרז של טבע ולא רכשו. המכרז הופסק בשל הצעות לא מספיק גבוהות ולאחריהן נערכו מגעים מול פימי לבדה, בסיומם נמכרה החטיבה במחיר המדובר.

"טבע לא ידעו איזו חברה מדהימה יש להם מתחת לידיים", אמר גורם שמעורב בעסקה ל"כלכליסט".

קור שולץ מנכ"ל טבע, צילום: אביגיל עוזי קור שולץ מנכ"ל טבע | צילום: אביגיל עוזי קור שולץ מנכ"ל טבע, צילום: אביגיל עוזי

טבע־אדפטור, שהוקמה ב־2005, לא היתה בליבת העסקים של טבע, שכן היא פועלת בתחום המכשור הרפואי ומייצרת ציוד הגנה לרופאים ואחיות מחומרים רעילים. הקרנות האחרות שבחנו את ההשקעה נבהלו מהצורך להקים מנגנון שלם בחברה, שעד אז היתה קשורה לטבע בכל הפרמטרים, הן של שיווק, מערכות מחשוב, מערכות שכר, קשר עם מפיצים ועוד; וכן לנתק את החברה גם משמה הקודם שכלל את המותג טבע.

את הקמת המערכות החדשות בחברה, שהחליפה את שמה לסימפליויה, הוביל יו"ר החברה אורי יהודאי, שכיהן בעבר כמנכ"ל פרוטרום, יחד עם ההנהלה.

מוצריה של סימפליויה משווקים ליותר מ־20 מדינות. מפעל החברה ממוקם בקרית שמונה ומשרדיה בהוד השרון. החברה מעסיקה כ־200 עובדים. בתקופת הקורונה גבר השימוש במוצרי החברה, למרות שהם לא כוללים ציוד הגנה לרופאים המטפלים במחלה.

הרווח הנקי של החברה מוערך בכ־13־14 מיליון דולר, כך שהרכישה נעשית במכפיל 9. לאומי פרטנרס, המנוהלת בידי אבי אורטל וחטיבת ההשקעות של הפניקס המנוהלת, בידי חגי שרייבר, ביצעו עד היום מספר עסקאות יחד. הבולטת בהן היא רכישת 40% מחברת תעבורה תמורת 250 מיליון שקל כל אחת במאי 2019.

תגיות