אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נמל אשדוד פותח קו לדובאי: במגעים עם DP World הענקית צילום: יריב כץ

בלעדי לכלכליסט

נמל אשדוד פותח קו לדובאי: במגעים עם DP World הענקית

הנמל נמצא במו"מ על שיתוף פעולה עם חברת הלוגיסטיקה והספנות מאיחוד האמירויות. הסכם כזה יהווה צעד אסטרטגי משמעותי לקראת הפרטת הנמל והתחרות העתידית מול הנמל הפרטי של TIL ההולנדית

25.10.2020, 06:51 | ליאור גוטמן

חברת נמל אשדוד מנהלת בשבועיים האחרונים מגעים לקראת שיתוף פעולה אסטרטגי ראשון מסוגו עם חברת הלוגיסטיקה והספנות הענקית DP World מאיחוד האמירויות, כך נודע ל"כלכליסט". הצדדים כבר ערכו שלוש פגישות, בהובלת יו"ר DP, סולטן אחמד בן סוליים, שאף פקד את נמל אשדוד אישית כדי לראות אילו תשתיות הובלה יעמדו לרשותו, ויו"ר נמל אשדוד אורנה הוזמן־בכור ובכירי הנמל.

קראו עוד בכלכליסט

DP WORLD פועלת בכמאה טרמינלים בכל העולם, לרבות במדינות שלישראל אין קשרים דיפלומטיים עמן. לטענת נמל אשדוד, החברה אחראית על שינוע של כ־10% מכלל המכולות בעולם, ולכן הסכם עמה יהווה מהלך אסטרטגי חשוב לקראת ההפרטה המתוכננת והעבודה מול הנמל הפרטי של TIL ההולנדית שייפתח מול נמל אשדוד בשנה הבאה. שיתוף הפעולה החדש צפוי להגדיל משמעותית את הפעילות של נמל אשדוד בתחום המכולות ולפצות אותו על הפסד ההכנסות מענף הרכב. הנמל סיים את הרבעון השלישי השנה עם הובלה ופריקה של כ־262 אלף מכולות, שיא אישי עבורו ועלייה של כ־3.7% בהשוואה לרבעון המקביל ב־2019. מנגד, בחציון הראשון השנה הגיעו אליו 54 אלף מכוניות, ירידה של 23% בהשוואה לאשתקד.

יו"ר נמל אשדוד אורנה הוזמן בכור ויו"ר DP World סולטן אחמד בן סוליים, צילום: יריב כץ יו"ר נמל אשדוד אורנה הוזמן בכור ויו"ר DP World סולטן אחמד בן סוליים | צילום: יריב כץ יו"ר נמל אשדוד אורנה הוזמן בכור ויו"ר DP World סולטן אחמד בן סוליים, צילום: יריב כץ

הצפי בנמל לסיים את השנה עם טיפול בכמיליון מכולות (TEU), כאשר ידוע שהנמל הפרטי יטפל בעד 1.5 מיליון מכולות נוספות. קשירת קשר עסקי מחייב עם האמירויות ישריין לנמל קו אספקה קבוע לאורך זמן עם תנועה מהמזרח דרך האמירויות, משם לנמל אשדוד, ובאמצעות פידרים (אוניות שינוע קטנות) לכל אגן הים התיכון.

עם סיום עבודות הפיתוח בנמל אשדוד, בהיקף של כ־2.4 מיליארד שקל, יוכלו לעגון בו מגה־אוניות בעלות קיבולת של 24 אלף מכולות, שלא יכלו להגיע עד היום לישראל בשל מגבלת עומק מים ומחסור במנופים. במקום יופעל עורף לוגיסטי חצי אוטומטי, ואחד הצעדים שנשקלו הוא הפיכת נמל אשדוד לנמל אזורי ל־DP WORLD.

פעילות של DP World. אוניות עם קיבולת של 24 אלף מכולות, צילום: איי פי פעילות של DP World. אוניות עם קיבולת של 24 אלף מכולות | צילום: איי פי פעילות של DP World. אוניות עם קיבולת של 24 אלף מכולות, צילום: איי פי

DP WORLD, הממוקמת בדובאי, הוקמה ב־2005 לאחר מיזוג רשות הנמלים בדובאי ונמלי הבירה הבינלאומיים של דובאי. החברה נסחרת בבורסה של דובאי, ולאחרונה חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת מספנות ישראל לגשת יחד למכרז להפרטת נמל חיפה

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות