אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכרז רציפים בנמל אשדוד מסמן ניצחון לעובדים צילום: יח"צ נמל אשדוד

מכרז רציפים בנמל אשדוד מסמן ניצחון לעובדים

הנמל פרסם מכרז מוקדם להפעלת רציפים 24 ו־25, שמיועדים עבור תעשיית חיפושי הגז הטבעי והפקתו; הדבר ימנע הפרטה של חלק מהנמל, כפי שביקשו העובדים מהממשלה

25.10.2020, 07:04 | ליאור גוטמן

חברת נמלי ישראל פרסמה מכרז מוקדם להפעלת רציפים 24 ו־25 בתוך נמל אשדוד. עפ"י המכרז ישמשו עבור תעשיית חיפושי הגז הטבעי והפקתו. ההרשאה שתינתן לזוכה תהיה למשך 15 שנים. עד היום הרציפים אמנם שכנו פיזית בנמל, אולם מי שהיה אחראי להם הייתה נמלי ישראל כשהשימוש הזמני היה עורף לוגיסטי להקמת הנמל החדש באזור.

קראו עוד בכלכליסט

שני הרציפים עמדו במוקד הדיונים בין ועד העובדים בנמל, משרד התחבורה, והרגולטורים רשות התחרות ורשות החברות הממשלתיות. במקור הכוונה הייתה להפריטם כך שבאשדוד יתחרו שלושה גורמים: הנמל הקיים, הנמל החדש, ומי שיפעיל את שני הרציפים. באוגוסט פנה משרד התחבורה לשר האוצר ישראל כץ כדי שלא יאפשר הפרטתם, אך הרגולטורים טענו כי מדובר לכאורה בפגיעה בתחרות. בהמשך הפיצה נמלי ישראל מכרז מקדים לתעשיית הגז והנפט, מהלך שישיג עבורם שתי תועלות.

נמל אשדוד, צילום: אוראל כהן נמל אשדוד | צילום: אוראל כהן נמל אשדוד, צילום: אוראל כהן

התועלת הראשונה היא שהכנסות נמל אשדוד לא ייפגעו, כיוון שאת אותה פעילות פריקת מטענים תחליף פעילות אחסון ציוד לתעשיית הגז, שעומדת בפני פיתוחים חדשים בשנים הקרובות (צנרת גז לאירופה, פיתוח שדות חדשים). מנגד ועדי העובדים - כמו גם חברת TIL שתפעיל את הנמל הפרטי והחדש באשדוד - לא יקבלו תחרות מקומית קטנה שתנגוס בהם בעקבות הפרטה של חלק מהנמל.

לדברי מנכ"ל נמלי ישראל שלמה ברימן, מדובר בעוד נדבך להרחבת הפעילות הנמלית שתתרום לכלכלה הישראלית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות