אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קאליטה אייר תהיה הלקוחה הראשונה ל-777 מטען של תע"א צילום: התעשייה האווירית

קאליטה אייר תהיה הלקוחה הראשונה ל-777 מטען של תע"א

חברת המטענים האמריקאית תפעיל 3 מטוסי 777 דרך חברת החכרת המטוסים GECAS. עלות ההסבה בתעשייה האווירית: כ-35 מיליון דולר למטוס

29.10.2020, 21:10 | אודי עציון

חברת המטענים קאליטה אייר (Kalita Air) תהיה הלקוחה הראשונה של הבואינג 777 המוסבים למטען בתעשייה האווירית.

קאליטה אייר תחכור 3 מטוסי מטען גדולים, שיסופקו לה החל משנת 2023. לחברה צי של כ-40 מטוסי מטען, ובעבר היא הסבה מטוסים ישירות בתעשייה האווירית.

גרסת המטען של הבואינג 777 שמסבה התעשייה האווירית, צילום: התעשייה האווירית גרסת המטען של הבואינג 777 שמסבה התעשייה האווירית | צילום: התעשייה האווירית גרסת המטען של הבואינג 777 שמסבה התעשייה האווירית, צילום: התעשייה האווירית

הפעם החליטה קאליטה לחכור אותם מחברת החכרת המטוסים GECAS, שהזמנה ממנה ל-15 הסבות למטוסי 777 פתחה את קו ההסבות החדש בחטיבת התעופה של תע"א בניהולו של יוסי מלמד. הסבת מטוסי נוסעים ותיקים לגרסאות מטען מעניקה להם עוד כ-20 שנות שירות, והצורך במטוסים כאלה.

יוסי מלמד, צילום: יח"צ תעשיה אווירית יוסי מלמד | צילום: יח"צ תעשיה אווירית יוסי מלמד, צילום: יח"צ תעשיה אווירית

הסבה של מטוסי נוסעים גדול כבואינג 777 שווה לתע"א כ-35 מיליון דולר לכל מטוס. בינתיים נמשכות העבודות על המטוס הראשון בסדרה, שהשלמת תהליך הרישוי שלו מול רשות התעופה האזרחית בארץ (רת"א) עד סוף 2022 היא תנאי לכניסתו לשירות ולהתחלת הסבת המטוסים הבאים. בינתיים, למרות משבר הקורונה, עומד הפרויקט בלקוח הזמנים שלו.

ל- GECAS יש אופציה ל-15 הזמנות נוספות, תע"א צפויה להכריז על לקוחות נוספים למטוס בחודשים הקרובים.

תגיות