אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ספוטיפיי תאפשר לאמנים לקדם את המוזיקה שלהם בעצמם, אך תשלם להם פחות צילום: Swift Insolvency

ספוטיפיי תאפשר לאמנים לקדם את המוזיקה שלהם בעצמם, אך תשלם להם פחות

ענקית הסטרימינג תאפשר לאמנים להשפיע על אלגוריתם המלצת השירים למשתמשים, אך תשלם פחות עבור השמעות שירים שיקודמו בצורה יזומה

03.11.2020, 12:40 | איתמר זיגלמן
ספוטיפיי בוחנת בימים אלו פיצ׳ר שייתן לאמנים אפשרות להשפיע על קידום השירים באלגוריתם שלה, על בסיס המלצותיהם האישיות. כך למשל, אם בריטני ספירס תרצה לקדם את השיר "Baby One More Time" היא תוכל לעשות זאת, והאלגוריתם של ספוטיפיי ישקול את בקשתה להכניס את השיר לפלייליסטים באופן אוטומטי. מהלך זה יוכל לסייע לאמנים לקדם כל שיר חדש או ישן שהם רוצים לתת לו דחיפה במכירות.  

קראו עוד בכלכליסט

למעשה, אמנים וכוכבי רשת יכולים כבר היום לקדם את שיריהם בעקבות שת"פ בין ספוטיפיי לטיקטוק כאשר לחיצה על שמות השירים המצורפים לסרטוני הטיקטוק מעבירה את המשתמשים להאזנה באפליקציית ספוטיפיי.

"אנחנו רוצים להיות מסוגלים לספק כלים שיעזרו לאמנים למנף רגעים ולתת להם יותר שליטה על ההצלחה שלהם בספוטיפיי ויותר אחריות על הקריירה שלהם", אומר שרלטון לאמב, ממחלקת השיווק מוצרים בספוטיפיי. מנגד, החברה הבהירה כי אמנים שיקדמו את שיריהם יקבלו שיעור תמלוגים נמוך יותר לעומת שירים שיקודמו באופן טבעי על ידי המשתמשים בפלייליסטיים או בתחנות הרדיו המותאמות אישית בספוטיפיי.

ספוטיפיי, צילום: Swift Insolvency ספוטיפיי | צילום: Swift Insolvency ספוטיפיי, צילום: Swift Insolvency

פירוש הדבר שאמנים אמנם ירוויחו פחות משיר שקידמו באופן יזום אך ייתכן שיוכלו להגדיל את הכנסותיהם במידה והקידום יצליח ומשתמשים יחלו לשמוע אותו גם באופן עצמאי.

ספוטיפיי לא פירטה על היקף השינוי בשיעור התמלוגים לאמנים, אך לטענתה הוא יותאם להצלחות וכישלונות השירים בפלטפורמה. בחברה מבהירים שאם שיר יצליח האלגוריתם ימשיך לקדם אותו גם ללא עזרתו של האמן. אבל אם הוא לא יתרומם - בחברה יחדלו מלקדם אותו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות