אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דוחות יצרניות הרכב: הביצועים הנמוכים בשנה שעברה הצילו את סובארו, היקף הייצור פגע במיצובישי צילום: אי פי איי

דוחות יצרניות הרכב: הביצועים הנמוכים בשנה שעברה הצילו את סובארו, היקף הייצור פגע במיצובישי

סובארו רשמה רווח תפעולי של 413 מיליון דולר לעומת רווח של כ-25 מיליון דולר ברבעון המקביל, בעיקר בשל שורה של תביעות אחריות עמן התמודדה החברה בשנה שעברה; מיצובישי רשמה הפסד תפעולי של 279 מיליון דולר לעומת הפסד של 60 מיליון דולר אשתקד, כאשר לטענת החברה הסיבה לכך היא פגיעה בקיבולת הייצור שלה

04.11.2020, 15:10 | תומר הדר
ענף הרכב העולמי נמצא בימים אלו בעיצומו של תהליך התאוששות מהקורונה, כאשר בחלק מהמקרים משחקים לידי יצרני הרכב צירופי מקרים מוזרים, ובחלק מהמקרים מדובר באסטרטגיות המסתמכות על מדינות בעלות יכולת התאוששות בקצב מהיר יותר מהאחרות.

קראו עוד בכלכליסט

 , צילום: אי פי איי צילום: אי פי איי  , צילום: אי פי איי

כך, כפי שפורסם אתמול בכלכליסט, במקרה של פרארי, דווקא יתרון ה'קוטן' עמד לזכות היצרנית ממאראנלו, אך במקרה של סובארו לדוגמה, דוחות הרבעון השלישי חושפים זינוק ברווחים שאינו ברור עד לצלילה לעומק הדוחות. כך, לפי דיווחי פוג'י תעשיות כבדות, החברה האם של סובארו, רשמה היצרנית רווח תפעולי של 413 מיליון דולר, לעומת כ-25 מיליון דולר ברבעון המקביל. במקרה של רווחי סובארו קיימת גם נקודה ישראלית: ההכנסות הזעומות שנרשמו אשתקד נבעו משורה של תביעות אחריות עמן התמודדה סובארו – תביעות אשר נגעו בין היתר גם לתיקוני תיבות הילוכים שבוצעו גם בישראל.

יצרנית יפנית אחרת, מיצובישי, אשר מתמודדת בימים אלה עם תרחיש לא פשוט של יציאה משווקי ליבה, רשמה הפסד תפעולי בגובה 279 מיליון דולר, ביחס להפסד תפעולי של 60 מיליון דולר אשתקד. שלא במפתיע, מיצובישי תולה את ההפסדים בפגיעה בקיבולת הייצור שלה, שכן היא מסתמכת באופן מאסיבי על מפעלים מחוץ ליפן -בעיקר בתאילנד.

תגיות