אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מבחן רכב

סובארו איוולטיס לאקשרי: האם באמת שווה יותר מ-300 אלף שקל?

חיצונית איוולטיס נראה כמו סובארו פורסטר שתפח יותר מדי זמן בתנור. סובארו ניסתה להעניק לאיוולטיס תחושה יוקרתית והכל מורכב היטב. אך תא הנוסעים גם מסגיר גיל מעט מתקדם

19.11.2020, 17:06 | תומר הדר

סובארו חדש הגיע לישראל. שמו איוולטיס. בניגוד לרוב דגמי סובארו - לא מדובר ברכב כביש שטח קטן ועממי אלא ברכב כביש שטח גדול למדי, כזה שבארצות הברית מתחרה במיטב התוצרת של טויוטה ונסיאן שאינה מיובאת ארצה באופן סדיר.

קראו עוד בכלכליסט

מדוע בעצם איוולטיס כאן? התשובה היא כאמור אמריקה: בארצות הברית סובארו מצליחה להפליא, בעיקר במדינות היותר מושלגות ויש לא מעט אמריקאים שהיו רוצים מיניוואן, אבל מתבאסים קלות להיראות במיניוואן. הם גם היו רוצים סובארו אבל לא יכולים לקצץ במספר הילדים כדי לקנות פורסטר. הנה איוולטיס.

חיצונית איוולטיס נראה כמו סובארו פורסטר שתפח יותר מדי זמן בתנור. הוא גדול מאוד אבל הוא מסווה את הממדים שלו בצורה מרשימה. רק חבל שהעיצוב של איוולטיס לוקח את העיצוב הנאה של הפורסטר למקום יחסית אנונימי. אפשר להגדיל רכב בלי להעניק לו עיצוב שקל לשכוח.

תא הנוסעים של איוולטיס מזכיר לנו שיש אמריקאים גדולים, יש להם משפחה גדולה, הזקוקה תמיד לשקעי טעינה ולמקום להניח מזון על כל נגזרותיו. אם ציפיתם למצוא כאן את החן ההנדסי הפשוט וההגון שמאפיין לא מעט דגמים של סובארו – זו לא הכתובת. סובארו ניסתה להעניק לאיוולטיס תחושה יוקרתית עם מושבי עור בגוון חום, דיפונים בצבעי עץ שנראים כגחמה של מעצב שהתווספה לאחר תום העבודה, ויש גם את השימושיות המבורכת של סובארו: הכל מורכב היטב, כיאה לסובארו אך תא הנוסעים גם מסגיר גיל מעט מתקדם: צג המידע אינו גדול כמקובל, שפע של מתגים על גלגל ההגה ולוח המחוונים מעניק תחושה של עומס והספסל האחורי אינו מיועד לנוסעים בגודל ממוצע, כלומר איוולטיס בגרסה זו הוא רכב בעל ארבעה מקומות ישיבה בלבד.

סובארו איוולטיס , צילום: אודי עציון סובארו איוולטיס | צילום: אודי עציון סובארו איוולטיס , צילום: אודי עציון

סובארו איוולטיס מצויד במנוע טורבו בנפח 2.4 ליטרים אשר מפיק 260 כוחות סוס ובתיבת הילוכים רציפה. תיבות רציפות לוקות בשלל מחלות אך זו של האיוולטיס עובדת היטב: מדובר בתיבה מהודקת אשר מונעת את התופעה המעצבנת של זינוק של סיבובי מנוע. תופעת הלוואי של הידוק התיבה היא תרגום ישיר של כל גחמה של המנוע, כלומר המנוע מרגיש מאוד עצבני, זה נחמד בסובארו אימפרזה ספורטיבית, זה לא הגיוני ברכב כביש שטח יוקרתי.

בכביש איוולטיס עושה מה שסובארו עושה היטב: משכך. אין ספק שמדובר ברכב שיודע לעשות את מה שאמור לעשות שילוב בין מיניוואן לרכב כביש שטח כפול הנעה. כלומר להיות נוח מאוד למרחקים ארוכים. עם זאת, הוא גם כבד וגדול, כלומר הוא מרגיש די מנותק במהירויות גבוהות, משמע אין טעם להטיח את בני המשפחה בסיבובים, ברוכים הבאים לעולם האמיתי. בשטח מדובר בסובארו שדורשת משנה זהירות: כנראה שאף אחד לא ינסה לעשות שטח עם סובארו איוולטיס ובכל מקרה, ניכר שמדובר ברכב שמיועד להביא ילדים לבית ספר מושלג, לא לשטח קשה. איוולטיס מתנהל באופן סביל בשבילים אך כל ניסיון נוסף מסכן את מכלוליו.

בשורה התחתונה: סובארו איוולטיס הוא רכב שמייצר דילמה שמן הסתם גם ניצבה בפני היבואן, דילמה אשר אינה ממוקדת רק במוצר אלא גם במיתוג: האם ניתן לגבות מעל 300 אלף שקל עבור רכב שנושא בחזיתו סמל עממי? התשובה הדיפלומטית היא שהקונים יחליטו בעצמם, השלם מורכב מחלקים רבים ותקרת הזכוכית היא גורם הדורש פריצה, הדורשת מחשבה ועוד התחמקויות יצירתיות כמיטב יכולת המקלדת.

בפועל, התשובה הריאלית היא שסובארו איוולטיס צריך להיות סוג של סופר-סובארו כדי להצדיק את מחירו. בהתחשב בקיים, סביר להניח שנפגוש את איוולטיס בעוד מספר חודשים או אפילו יותר כשהוא יתומחר באופן יותר הגיוני ויותר מציאותי. כאשר הדבר יקרה, סובארו איוולטיס יהיה עסקה מעניינת.

  • מנוע: בנזין, נפח 2,387 סמ"ק, הספק מרבי 260 כ"ס, מומנט מרבי 38.3 קג"מ.
  • ביצועים: מהירות מרבית 209 קמ"ש, זינוק ל 100 קמ"ש 7.4 שניות
  • צריכת דלק: נתוני יצרן 9.9 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 7.2 ק"מ לליטר
  • בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי. סייען בלימה, היגוי אקטיבי
  • קבוצת זיהום: 13
  • מחיר: 330 אלף שקל

 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות