אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מספר המשתמשים ב-WIX זינק ב-42%, ההכנסות המשיכו לצמוח - ההפסד העמיק צילום: שאטרסטוק

מספר המשתמשים ב-WIX זינק ב-42%, ההכנסות המשיכו לצמוח - ההפסד העמיק

מספר המשתמשים הרשומים של מפעילת פלטפורמות בניית האתרים עמד בסוף הרבעון על 189 מיליון; ההכנסות עלו ב-28% ל-254.2 מיליון דולר - ההפסד התפעולי יותר מהוכפל, ועמד על 49.7 מיליון דולר; המנכ"ל אבישי אברהמי: "לקוחות משתמשים יותר מבעבר, כדי לנהל את העסק ולטפח את המותגים שלהם"

12.11.2020, 09:17 | סופי שולמן

צמיחה בהכנסות הרבעוניות של Wix, העמקת ההפסד בשורה התחתונה ותחזית מעודדת לרבעון הרביעי. החברה המפעילה פלטפורמה לבניית אתרי אינטרנט ממחישה שוב כמה עידן הקורונה מיטיב עם ביצועיה, עם צמיחה מהירה ברבעון השלישי, על רקע המעבר המסיבי של עסקים לפלטפורמות דיגיטליות מול הסגרים ומגבלות התנועה ברחבי העולם.

קראו עוד בכלכליסט

אין פלא אם כן ש- WIX הייתה גם השבוע מקבוצת המניות שהפכו ל"נפגעות" העיקריות מהחדשות המעודדות מחזית פיתוח החיסונים, ומנייתה צללה בחדות ביום שני ושלישי, אך הצליחה לתקן חלק מהנפילה אתמול עם קפיצה של 10%. כעת החברה שוב חזרה לשווי של 15 מיליארד דולר, אך היא רחוקה ב-8% מהשיא ההיסטורי שכבשה באוגוסט.

ניר זוהר, נשיא WIX, התייחס לנקודה זו וציין בהודעת החברה כי על אף שכלכלות רבות בעולם נפתחו ברבעון השלישי, החברה המשיכה לראות ביקוש גבוה לפתרונות שלה, מה שמצביע על תפיסה חדשה של נוכחות אונליין. אבישי אבהרמי, מנכ"ל WIX ואחד ממייסדיה, הוסיף כי "לקוחות משתמשים ב-WIX יותר מאשר מבעבר ולא רק כדי להקים אתר, אלא כדי לנהל אותו לאורך זמן כדי לנהל את עסקיהם ולטפח את המותגים שלהם". 

את הרבעון השלישי של 2020 סיימה WIX עם הכנסות של 254.2 מיליון דולר, עלייה של 8% מול הרבעון הקודם וצמיחה של 29% בהשוואה לרבעון המקביל. הכנסות אלה היו גבוהות מהקצה העליון של התחזית שסיפקה החברה עם פרסום התוצאות לרבעון הקודם. החברה צומחת בכל חלקי פעילותה, כולל במנויי פרימיום המשלמים שמספרם הגיע בסוף ספטמבר ל-5.3 מיליון, עלייה שנתית של 29%. סך המשתמשים הרשומים זינק ב-42% ברבעון השלישי וכעת יש לחברה 189 מיליון משתמשים רשומים.

הנפקת WIX, צילום: Nasdaq OMX הנפקת WIX | צילום: Nasdaq OMX הנפקת WIX, צילום: Nasdaq OMX

בצד התפעולי ובכל הקשור לרווחיות המצב של WIX עדיין מאתגר. החברה סיימה את הרבעון עם הפסד תפעולי של 49.7 מיליון דולר, יותר מכפול מאשר ברבעון הקודם. חלק מההפסד נובע משחיקה בשולי הרווח התפעולי ל-70% לעומת 74% מתוך ההכנסות בתקופה המקבילה.

הירידה שהורגשה גם ברבעונים הקודמים נובעת מהשקעה של החברה בפעילות של תמיכה ושירות לקוחות וכן משינוי בתמהיל הלקוחות. בעוד שההפסד התפעולי ברבעון היה דומה לזה של הרבעון הקודם, בתזרים המזומנים חופשי נרשמה ירידה ל-19.4 מיליון דולר לעומת 46.7 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-29.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. הירידה החדה נובעת בין היתר בהשקעה בהקמת מטה החברה החדש בתל אביב.

בשורה התחתונה רשמה WIX הפסד של 56.8 מיליון דולר, אך בניכוי הוצאות חשבונאיות וחד פעמיות ההפסד הסתכם ב-8 מיליון דולר או 14 סנט למניה, בהתאם לתחזית. עם זאת, לפני שנה WIX כבר היתה רווחית בניכוי ההוצאות החשבונאיות (non-GAAP).

חרף רמת חוסר הוודאות הגבוה המתמשכת בשווקים WIX מספקת תחזית מעודדת לרבעון האחרון של השנה שאמור לקרב אותה מרחק נגיעה מרף הכנסות שנתיות של מיליארד דולר. החברה צופה לסיים את הרבעון עם הכנסות ש 271-266 מיליון דולר ובכך להגיע להכנסות שנתיות של 977-972 מיליון דולר, צמיחה שנתית נאה של 28%. החברה לא מספקת תחזית לרווח, אלא רק לתזרים חופשי מפעילות שיהיה 122-127 מיליון דולר, בדומה לשנה שעברה או מעט פחות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות