אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נפילה ברבעון השלישי לעדיקה סטייל: הרווח הנקי צנח ב-96%

נפילה ברבעון השלישי לעדיקה סטייל: הרווח הנקי צנח ב-96%

החברה סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 74 אלף שקל, לעומת 2.4 מיליון שקל ברבעון המקביל; ההכנסות אמנם עלו ב-10 מיליון שקל, אך ההוצאות צמחו ב-29% והרווח התפעולי צלל ב-66%; ברקע, עלייה בפעילות הבינלאומית שמאופיינת ברווחיות נמוכה בשל עלויות השילוח, לצד עלויות ייבוא, סגירת החנויות ושינוי מדיניות המשלוחים ללקוחות החברה

18.11.2020, 12:35 | אורנה יפת
חברת האופנה המקוונת עדיקה, שבבעלות קבוצת גולף, פרסמה תוצאות חלשות לרבעון השלישי, שמאפילות על האופוריה שהכניסה כוכבת הטיק טוק בת ה-16 בתחילת החודש לחברה. עדיקה מציגה אמנם צמיחה של 10 מיליון שקל בהכנסות, אך רושמת צניחה של 96% ברווח הנקי.

קראו עוד בכלכליסט

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השלישי ב-49 מיליון שקל כתוצאה מעלייה בפעילות החברה ובמגזר הבינלאומי. העלייה תורגמה בין היתר לעלייה של 13% במספר הלקוחות הפעילים באתר שהסתכם ברבעון ב-69 אלף. בשלושה החודשים האחרונים רשמה החברה עלייה של 6% בסל הקניות הממוצע ל-161 שקל בכלל הפעילות הקמעונאית, אך מספר העסקאות ירד ב-5% ל-295 אלף שקל לאור סגירת החנויות. 

חנות של עדיקה בניו יורק חנות של עדיקה בניו יורק חנות של עדיקה בניו יורק

השיפור במכירות השפיע על הרווח הגולמי שצמח ברבעון ב-37% ל-28.8 מיליון שקל, אך שיעורו מהמכירות ירד ב-3.9%. הירידה בשיעור הרווחיות הגולמית נובעת מהעלייה בפעילות הבינלאומית אשר מאופיינת ברווחיות נמוכה, בשל עלויות השילוח. ברבעון השני החליטה החברה להפסיק את השילוח ללקוחות בארה"ב מהמרכז הלוגיסטי ששכרה בחו"ל והחלה לשלח את ההזמנות ללקוחות בארה"ב ישירות מישראל. גם עלויות ייבוא, סגירת החנויות ושינוי מדיניות המשלוחים ללקוחות החברה, פגעו בשיעור הרווח הגולמי של החברה.

עדיקה השקיעה 6 מיליון שקל ברבעון השלישי בשיווק ותמיכה בפעילות הבינלאומית ובנוסף הגדילה ב-2 מיליון שקל את הוצאות השיווק בישראל, ובסיום הרבעון צמחו הוצאות המכירה והשיווק של החברה ב-29% ל-22 מיליון שקל. 

הרווח התפעולי צנח ב-66% ל-1.5 מיליון שקל לעומת 4.5 מיליון שקל ברבעון שלישי אשתקד, והחברה סיימה את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 74 אלף שקל בלבד לעומת רווח של 2.4 מיליון שקל ברבעון שלישי 2019.

עדיקה מדווחת על צמיחה בהכנסות וברווח התפעולי מהפעילות בארה"ב שהחלה בינואר 2019. הצמיחה נרשמה ביחס לרבעון מקביל, אך בהשוואה לרבעון שני 2020, רשמה החברה ירידה בפעילות בחו"ל ולאור העובדה שמדובר בחברה שעיקר פעילותה הוא באי קומרס, שבתקופת הקורונה התחזק מאד, היה מצופה מעדיקה לעלייה בהכנסות וברווחים בפעילות הזו ביחס לרבעון קודם.

הכנסות המגזר הבינלאומי צמחו ברבעון שלישי ל-12 מיליון שקל לעומת 2.8 מיליון שקל ברבעון שלישי 2019. הרווח הגולמי צמח ל-6.5 מיליון שקל לעומת גולמי של מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד, אך הוצאות התפעול בחו"ל הכפילו עצמן ל-6 מיליון שקל לעומת 2.7 מיליון שקל ברבעון מקביל.

ביחס לרבעון השני רשמה הפעילות של עדיקה בארה"ב ירידה בהכנסות וברווח. הכנסות המגזר ברבעון השלישי ירדו במיליון שקל לעומת הרבעון השני והרווח התפעולי נחתך בחצי, ממיליון שקל ל-552 אלף שקל ברבעון השלישי.

עדיקה מתכוונת לפעול להמשך ביסוס הפעילות בחו"ל ואף להקצות משאבים נוספים לפיתוח הפעילות בחו"ל אותה היא מגדירה "נדבך מרכזי בהתפתחותה". עוד מדווחת החברה כי ב-8 בנובמבר פתחה עדיקה את חנות הרחוב בדיזינגוף סנטר בהתאם להנחיית הממשלה ועם תום הסגר צפויה לפתוח חנות פופ אפ בקניון אבנת בפתח תקווה. בסגר השני הוציאה החברה את כל העובדים לחל"ת למעט עובדי המטה שממשיכים לעבוד. החברה הכירה בהכנסה של 340 אלף שקל כמענק על החזרת עובדים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות