אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מדד אמון הצרכנים: שיפור הדרגתי ברמת האופטימיות של הציבור, שנותר זהיר צילום: מוטי קמחי

מדד אמון הצרכנים: שיפור הדרגתי ברמת האופטימיות של הציבור, שנותר זהיר

לפי נתוני הלמ"ס, במחצית הראשונה של חודש נובמבר עמד המדד על 22%-, לאחר שבמחצית השנייה של חודש אוקטובר עמד על 26%-; בסגר השני עמד אמון הצרכנים על 32%-. ערכו השלילי של המדד מעיד על כך שהצרכנים בישראל עדיין זהירים ופסימיים יחסית בכל הנוגע ליציבות הכלכלה

19.11.2020, 13:00 | דורון ברויטמן

אמון הצרכנים בכלכלה הישראלית ממשיך להשתקם לאיטו: במחצית הראשונה של חודש נובמבר עמד המדד על 22%-, בעוד שבמחצית השנייה של חודש אוקטובר עמד המדד על 26%- ובמחצית הראשונה של אוקטובר, עת הסגר השני, עמד אמון הצרכנים על 32%-; כך על פי סקר אמון הציבור שפורסם על ידי הלמ"ס היום (ה'). יחד עם זאת, ערכו השלילי של המדד מעיד כי הצרכנים בישראל עדיין זהירים בכל הנוגע ליציבות הכלכלה.

קראו עוד בכלכליסט

מדד אמון הצרכנים תחום בטווח שבין מינוס 100 לבין פלוס 100. ככל שערך המדד קרוב יותר לגבול העליון, כך הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר בקרב הפרטים, וככל שערך המדד קרוב יותר לגבול התחתון, כך הוא מעיד על פסימיות רבה יותר. מדד קרוב לאפס מצביע על היעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים.

המדד מורכב מממוצע של ארבעה מאזנים: השינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית ב-12 החודשים האחרונים, השינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית ב-12 החודשים הבאים, השינוי הצפוי במצב הכלכלי בישראל ב-12 החודשים הבאים וכוונות לרכישות גדולות, כגון רהיטים ומוצרי חשמל, ב-12 החודשים הבאים בהשוואה ל-12 החודשים האחרונים.

מחאה בת"א בשל המשבר הכלכלי, צילום: מוטי קמחי מחאה בת"א בשל המשבר הכלכלי | צילום: מוטי קמחי מחאה בת"א בשל המשבר הכלכלי, צילום: מוטי קמחי

המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד על ערך חיובי של 3% ומצביע על אופטימיות זהירה (במחצית השנייה של אוקטובר עמד על 2%-); המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה עומד על 26%-, לאחר שבמחצית השנייה של אוקטובר עלה ל-28%-, מ-42%- במחצית הראשונה של אוקטובר; המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עומד על 37%-, לאחר שבמחצית השנייה של אוקטובר עמד על 45%-; והמאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה עומד על 27%-, בדומה למחצית השנייה של אוקטובר (28%-).

 

 

מאז תחילת המשבר בישראל, במהלך חודש מרץ, נרשמה ירידה בערך מדד אמון הצרכנים ובמאזנים המרכיבים אותו. כך, עם החלת ההגבלות על האוכלוסייה ועל פעילות המשק במרץ, ירד המדד מ-6%- בפברואר ל-22%-, ובחודש אפריל עם החלת הסגר הכללי הראשון ירד המדד ל-31%-. בחודשים מאי-אוגוסט ניכר שיפור בערך המדד, אולם הסגר השני במהלך תקופת חגי תשרי הוביל לירידה נוספת.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות