אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דוחות HOT לרבעון השלישי: קיטון של 50% בתזרים ויציבות בהכנסות

דוחות HOT לרבעון השלישי: קיטון של 50% בתזרים ויציבות בהכנסות

הכנסות החברה הסתכמו ב-972 מיליון שקל, ה-EBITDA קטנה ב-11% ל-323 מיליון שקל; למרות הקורונה, ההכנסות מציוד קצה עלו ב-7.5% וההכנסות מעסקים עלו ב-7%; החברה גייסה 8,000 מנויים במגזר הנייח ו-10,000 מנויים במגזר הנייד

19.11.2020, 22:43 | אביאור אבו

חברת התקשורת HOT מסכמת את הרבעון השלישי של 2020 עם ירידה של כ-50% בתזרים מפעילות שוטפת (על בסיס מטבע מקומי) - כך עולה מהדו"חות שפרסמה הערב (ה') חברת אלטיס אירופה (Altice Europe) של פטריק דרהי, בעלת השליטה ב-HOT.

קראו עוד בכלכליסט

התזרים הסתכם בכ-60 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה. ה-EBITDA קטן בכ-11% לעומת הרבעון המקביל ועמד על כ-323 מיליון שקל - הנתון כולל גם את ת.א.ט, חברת הטכנאים של אלטיס בישראל. הכנסות החברה עמדו על כ-972 מיליון שקל, עלייה של כ-1.5% לעומת רבעון מקביל. החברה מדווחת על עלייה של כ-7.5% בהכנסות מציוד קצה (כדוגמת מכשירים סלולריים) שעמדו על כ-77 מיליון שקל, למרות ההאטה וסגירת מרכזי הסחר והקניונים עקב משבר הקורונה.

בעל השליטה באלטיס, פטריק דרהי, צילום: רמי זרנגר  בעל השליטה באלטיס, פטריק דרהי | צילום: רמי זרנגר בעל השליטה באלטיס, פטריק דרהי, צילום: רמי זרנגר

החברה מדווחת על ירידה של כ-0.5% בהכנסות משירותים שעמדו על כ-764 מיליון שקל, בגלל הפגיעה בשירותי נדידה (חבילות חו"ל) ותיירות פנים לאור סגירת הגבולות עקב משבר הקורונה. ההכנסות משירותים נייחים (טלוויזיה, אינטרנט וטלפון) הסתכמו ב-556 מיליון שקל, ירידה של כ-0.22% ביחס לרבעון השלישי של 2019. ההכנסות משירותי סלולר (HOT מובייל) הסתכמו ב-208 מיליון שקל, ירידה של כ-1.6% לעומת התקופה המקבילה. ההכנסות מעסקים הסתכמו בכ-130 מיליון שקל, עלייה של כ-7% לעומת רבעון מקביל.

השקעות החברה, יחד עם ת.א.ט, הסתכמו ברבעון ב-263 מיליון שקל, עלייה של כ-8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

המשך עלייה במנויים במגזר הנייח

זהו הרבעון שביעי ברציפות שהחברה מדווחת על עלייה במספר המנויים במגזר הנייח. במהלך הרבעון גייסה החברה 8,000 לקוחות נטו, כך שמספרם בסופו עמד על 1.043 מיליון. ברבעון הקודם גייסה החברה 7,000 מנויים וברבעון שלפניו גייסה 14,000 מנויים. יש לקחת בחשבון כי לקוח שמצטרף למסלולי סלולר מסוימים של החברה, הכוללים גם אפליקציית VOD לנייד של נקסט TV, שירות הטלוויזיה האינטרנטי והמוזל של החברה - נספר גם כלקוח במגזר הנייח.

המנכ"לית גרנות גולדשטיין, צילום: אוהד רומנו המנכ"לית גרנות גולדשטיין | צילום: אוהד רומנו המנכ"לית גרנות גולדשטיין, צילום: אוהד רומנו

מספר המנויים בסלולר גדל הרבעון ב-10,000 לקוחות נטו, כך שבסופו מספרם עמד על 1.356 מיליון מנויים, רובם במגזר הפריפייד (כרטיס בתשלום מראש). HOT מובייל שומרת על המקום הרביעי בישראל מבחינת נתח שוק עם כ-15% מכלל מנויי הסלולר בישראל.

במהלך הרבעון השלישי חתמה HOT, בניהולה של טל גרנות-גולדשטיין, על עסקה במסגרתה תיכנס כשותפה בחברת הסיבים האופטיים IBC. החברה, סלקום וקרן תש"י יחזיקו 70% יחד בחלקים שווים של 23.3% כל אחת, וחברת החשמל תמשיך להחזיק ב־30% הנותרים. HOT תשקיע כ־170 מיליון שקל במזומן שיופנו נטו להשקעה בפריסת הסיבים. העסקה נמצאת תחת בחינה של רשות התחרות ומשרד התקשורת. כמו כן, השיקה החברה במהלך הרבעון את שירותי הדור ה-5 בסלולר, והייתה הראשונה להכריז כי רק לקוחות שירכשו חבילות פרימיום יקרות יותר, יוכלו ליהנות מיתרונות הטכנולוגיה החדשה.

מאז שחדלה חברת הכבלים להיסחר בבורסת תל אביב בספטמבר 2018, היא אינה מדווחת על תוצאותיה באופן מפורט. החברה אינה מפרידה בין התחומים במגזר הנייח ואינה מפרידה בין לקוחות קמעונאיים לסיטונאיים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות