אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החברה הישראלית שמייצרת חלקי חילוף לבנטלי ופרארי התאוששה מהקורונה בזכות הסינים צילום: בלומברג

החברה הישראלית שמייצרת חלקי חילוף לבנטלי ופרארי התאוששה מהקורונה בזכות הסינים

רשימת הלקוחות הארוכה של חברת רבל, הכוללת שורה של יצרניות רכב מובילות מכל העולם, הופכת למעשה את דוחות הרבעון השלישי שלה למשקפים את שהתחולל בענף הרכב העולמי במהלך החודשים האחרונים; בסך הכול רשמה החברה מתחילת השנה רווח נקי של 8.7 מיליון יורו

22.11.2020, 12:40 | תומר הדר

רבל, החברה הישראלית היחידה שרשימת לקוחותיה כוללת בו זמנית את אסטון מרטין, פרארי, בנטלי, פורשה, סקודה ואחרים פירסמה היום (א') את דוחות הרבעון השלישי. דוחות רבל חושפים בדרך כלל לא רק את מצבה של החברה, המייצרת חלקי פלסטיק ביציקה עבור עשרות יצרני רכב בעולם, אלא גם את מצבה של תעשיית הרכב העולמית, שחלק ניכר מן השחקנים הגדולים בה הם לקוחות של רבל בין אם ישירות ובין אם בעקיפין.

קראו עוד בכלכליסט

מפעל של בנטלי, לקוחה של רבל, צילום: בלומברג מפעל של בנטלי, לקוחה של רבל | צילום: בלומברג מפעל של בנטלי, לקוחה של רבל, צילום: בלומברג

רבל זוכה בשנים החרונות לביקושים עירניים מצב תעשיית הרכב, לאחר שהצליחה לפתח חלקי פלסטיק חזקים מחלקי מתכת מקבילים, אך גם קלים מהם משמעותית, דרישה אשר הפכה לחשובה במיוחד עבור תעשיית הרכב העולמית לאור העובדה שהפחתת משקל פירושה גם הפחתה של מאמץ המנוע, מה שמביא לירידה בהיקף פליטות המזהמים.

רשימת הלקוחות המלאה של רבל, אשר מתפרסמת, בסקירה של החברה למשקיעים, כוללת את: דיימלר, החברה האם של מרצדס בנץ, אופל, אאודי, סיאט, יונדאי, מאזדה, דאצ'יה וגם כאמור את יצרני מותגי היוקרה הבכירים. עבור יצרני רכב אלה, רבל היא יצרנית OEM, כלומר היא מספקת את החלקים שלה לספקי יצרני הרכב. רשימת הספקים של יצרני הרכב להם רבל מוכרת את תוצרתה כוללת את "בוש" הגרמנית, דלפיי, מאגנה ועוד.

אולם, בדומה לרוב החברות אשר קשורות בענף הרכב העולמי אשר נפגע קשות על ידי הקורונה - גם רבל נדרשת בימים אלה להתמודד עם תוצאות השבתת מפעלים של יצרני הרכב וחזרה איטית לכושר יצור. כך, דוחות רבל משקפים בדיוק את התהליכים אשר עברו על תעשיית הרכב העולמית גם לפי אזורים. בפברואר, כך עולה מדיווחי החברה, סגרה רבל למשך עשרה ימים את אתרי היצור בסין, במקביל לפגיעה הראשונה בתעשיית הרכב העולמית – אשר הורגשה בסין; בדומה לתעשיית הרכב הסינית אשר התאוששה לחלוטין – מפעלי רבל בסין פועלים כעת ללא הפרעה. במרץ-אפריל, עם התפרצות המגיפה באירופה, מדווחת רבל כי לקוחותיה נדרשו לסגירה של מפעלים אירופים – מה שגרם לירידה בהיקפי ההזמנות בחודשים אפריל-מאי. בסופו של דבר, היקף מכירות רבל הגיע ל-88% מהיקף השנה שעברה ברבעון השלישי, כאשר שוק הרכב הסיני והתאוששותו המהירה מהווים מנוע צמיחה עבור החברה.

עוד עולה מהדוחות כי במקביל להתאוששות התעשייה בסין ניצלה רבל את הסובסידיות שהעניק הממשל האמריקאי ליצרני הרכב בארה"ב וספקיהם וקיבלה הלוואה מן הממשל האמריקאי בגובה 1.5 מיליון דולר, אשר הפכה למענק לאור עמידת החברה ביעדים. בסך הכול רשמה החברה מתחילת השנה רווח נקי של 8.7 מיליון יורו; ברבעון השלישי רשמה החברה רווח נקי של 4.56 מיליון יורו – זאת לעומת 7.45 מיליון יורו בתקופה המקבילה אשתקד.

תגיות