אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועד טייסי אל על ערער לביה"ד הארצי לעבודה על דחיית עתירתם נגד ההסכם הקיבוצי צילום: בן חורין ואלכסנדרוביץ, שאטרסטוק

ועד טייסי אל על ערער לביה"ד הארצי לעבודה על דחיית עתירתם נגד ההסכם הקיבוצי

ביה"ד האזורי בת"א דחה את עתירת ועד טייסי אל על נגד ההסכם הקיבוצי שחתמה בשמם ההסתדרות לאחר שהטייסים לא הגיעו להבנות עם ההנהלה. בערעור הם טוענים בין השאר: מדובר בניצול התקופה כדי לקצץ בשכרם בלי קשר למשבר

22.11.2020, 15:37 | נווית זומר
ועד טייסי אל על הגיש ערעור לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, אחרי שעתירה שהוגשה נגד ההסכם הקיבוצי שנחתם באמצעות ההסתדרות מול הנהלת החברה - נדחתה. כך דיווחה היום אל על לבורסה.

קראו עוד בכלכליסט

לפני כחודש בית הדין האזורי בתל אביב לא קיבל את עתירת ועד טייסי אל על ואת טענותיהם נגד ההסכם הקיבוצי שחתמה בשמם ההסתדרות לאחר שוועד הטייסים בראשות ניר ראובני לא הגיעו להבנות עם הנהלת אל על.

החתימה על הסכם הקיבוצי החדש הכולל מהלך התייעלות אגרסיבי היה תנאי של האוצר למתן סיוע מדינה לאל על, לרבות פיטורים של כשליש מעובדי החברה וקיצוץ בשכר ובתנאי ההעסקה בסקטורים השונים.

הטייסים ביקשו מבית הדין להתערב בהסכם שנחתם בלעדיהם ואשר לטענתם מקפח את הטייסים לפיו יפוטרו 71 טייסים, מתוך 650 טייסי אל על ושכרם יקוצץ בכ-29% לצד קיצוצים נוספים בתנאי העסקתם.

לטענתם, בשוני מסקטור עובדי התחזוקה, הפחתת השכר של הטייסים אינה זמנית או תלויה בפעילות החברה וההתאוששות שלה. עוד הם טוענים כי ההסכם עמם לא משקף את הצורך בקיצוצים הנחוצים לחברה ליציאה מהמשבר, אלא מדובר בניצול התקופה כדי לקצץ בשכרם בלי קשר למשבר. הטייסים גם דורשים שעם יציאתה של אל על מהמשבר יקבלו פיצוי על התקופה בה ויתרו על שכרם.

בדומה לשאר ההסכמים שעליהם חתמה אל על עם עובדיה - גם ההסכם שנחתם מול הטייסים לא ייכנס לתוקף עד שאל על תשלים את הליך הסיוע - נטילת הלוואה בערבות מדינה בשיעור של 75% - שעד כה לא הצליחה אל על לקבל למרות שינוי הבעלות, זאת משום שהבנקים טוענים כי הסיכון בענף התעופה עלה בבד בבד עם ההתפרצות המחודשת של מגפת הקורונה.

ההסכמים קובעים כי רק אחרי השלמת גיוס החוב ייכנסו ההסכמים לתוקפם. בינתיים ממשיכים רוב עובדי החברה לשהות בחל"ת, התקף עד לסוף חודש נובמבר בשלב זה.

אל על פנתה בדרישה לאוצר להגדיל שעור ערבות המדינה להלוואה הבנקאית שהיתה אמורה לקחת, מ-75% ל-82.5%, בנוסף ביקשה אל על הגדלת ערבות המדינה להלוואה בסך 400 מיליון דולר, במקום 250 מיליון דולר, עקב המשבר המתמשך בענף התעופה והתיירות. באוצר סרבו והתנו את הדיון בבקשה להגדלת הסיוע, בהזרמה נוספת של בעלי החברה החדש אלי רוזנברג.

תגיות