אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפיתוח הישראלי שמפעיל את הסטרימינג של דיסני צילום: מאיה אמדו / Qwilt

הפיתוח הישראלי שמפעיל את הסטרימינג של דיסני

דיסני תשתמש בטכנולוגיה של הסטארט־אפ Qwilt לשיפור שירותי הסטרימינג שלה ולהקלת העומסים בשידור. שווי העסקה: עשרות מיליוני דולרים. מנכ"ל Qwilt: "החוזה עם דיסני הוא פריצת דרך משמעותית"

23.11.2020, 06:59 | מאיר אורבך

אחת התעשיות שצמחו בשיעור ניכר בימי הקורונה היא תעשיית הסטרימינג. על פי הנתונים של חברת נילסן, מאז חודש מרץ זינק מספר הצופים באמצעות שירותי סטרימינג כלשהם ב־85%. מספר השעות שאנשים מקדישים לצפייה בשידורי סטרימינג שונים עלה בכ־60%. המהפכה שמתרחשת כיום בעולם השידורים נמצאת רק בתחילת דרכה, והתארכות הבידוד החברתי וסגירת בתי הקולנוע מגדילות את מספר המשתמשים בשירותים אלה. יתרה מכך, יותר ויותר חברות בוחרות בשירותים אלה כאופציה המרכזית לשידוריהן גם על חשבון שידור עתידי בקולנוע, תוך בניית מודלים חדשים של הכנסות והפצת מדיה.

קראו עוד בכלכליסט

בלב לבה של המהפכה הזו נמצאת חברה הטכנולוגיה הישראלית קווילט (Qwilt) שיכולה לשנות באופן משמעותי את הדרך שבה הווידיאו מגיע הביתה. החברה הישראלית חתמה לאחרונה על הסכם משמעותי עם ענקית המדיה והבידור דיסני שתשתמש בפתרון התוכנה שפיתחה קווילט להעברת וידיאו ושיפור רציפות שידורי LIVE ו־VOD. הטכנולוגיה של קווילט תשולב בשירות הסטרימינג דיסני פלוס שהושק לפני כשנה וכבר נצרך על ידי יותר מ־75 מיליון משתמשים ברחבי העולם. שירות הסטרימינג של דיסני, שנחשב למתחרה הגדול ביותר של נטפליקס, כולל בין היתר את "מארוול", "פיקסאר", "מלחמת הכוכבים", "X־מן" ו"משפחת סימפסון".

דיסני פלוס דיסני פלוס דיסני פלוס

"דיסני אחראית ל־60% מהתוכן בעולם, ובעקבות הקורונה, דיסני פלוס היא הכלי המרכזי של דיסני להעברת תוכן, אמר ל"כלכליסט" מנכ"ל קווילט אלון מאור. "אנחנו רואים עלייה משמעותית במיוחד בימים שבהם הם משחררים פרקים של סדרות פופולריות דוגמת 'מנדלוריאן'. באותן שעות יש ביקוש עצום, ואז השירות שלנו הופך להיות משמעותי יותר. הטכנולוגיה שלנו מאפשרת לכל ספקי השירות באמצעות האינטרנט להיות ספקי וידיאו שאינם תלויים בחברות כמו אקאמי. כיום בריטיש טלקום, וריזון ועוד ספקיות תקשורת משתמשות בטכנולוגיה שלנו".

לא רק דיסני

מאור מדגיש שהחברה הישראלית אינה מחויבת רק לדיסני, ויש לה אופציה לשתף פעולה עם כל שחקני הסטרימינג בעולם. לנטפליקס יש כיום פלטפורמה ייעודית משלה, אבל יש שחקנים רבים כמו אמזון, אפל ו־HBO שגם הם לקוחות פוטנציאליים של קווילט.

אלון מאור. זינוק בצריכת תכנים בסטרימינג אלון מאור. זינוק בצריכת תכנים בסטרימינג אלון מאור. זינוק בצריכת תכנים בסטרימינג

הפתרון שתספק קווילט הוא חלק משיתוף פעולה גדול שהחברה הישראלית חתמה לאחרונה עם ענקית הטכנולוגיה סיסקו. לקוחה מרכזית נוספת של קווילט היא בריטיש טלקום. על פי הערכות, דיסני משקיעה יותר מ־100 מיליון דולר בשנה בשירותים מהסוג שקווילט מספקת, והעסקה הנוכחית צפויה להניב לחברה הישראלית הכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנה.

קווילט הוקמה בשנת 2010 על ידי אלון מאור המשמש כמנכ"ל, דן סחר, גיורא ירון ויובל שחר המשמש כיו"ר. החברה גייסה עד היום כ־100 מיליון דולר, ובין משקיעיה סיסקו, קרן ההון סיכון דיסרפטיב של טל ברנוח, אינוביישן אנדוורס, אקסל, בסמר ונצ'ר פרטנרס ומרקר. החברה מעסיקה כ־120 עובדים ולה משרדים בישראל, ארצות הברית, אירופה, אוסטרליה ודובאי.

הטכנולוגיה הנפוצה כיום להעברת תכנים בצורה הטובה ביותר היא CDN (רשת אספקת תוכן), והטכנולוגיה של החברה הישראלית לצד השיתוף עם ענקיות דוגמת סיסקו ובריטיש טלקום מהווה איום על הטכנולוגיה השולטת בשוק של עשרות מיליארדי דולרים.

קווילט מאפשרת אופטימיזציה של תעבורת הנתונים ברשת כדי לאפשר שידור רציף ואיכותי יותר.

המערכת של Qwilt עושה שימוש באלגוריתמים בכדי לזהות תכנים פופולריים ולמקם עותקים שלהם בקצוות הרשת של ספקיות האינטרנט סמוך לריכוזי צרכנים שצפויים לבקש לצפות בהם. התוצאה היא שיפור משמעותי של חוויית הצפייה. התוכנה מנוהלת בענן ויכולה לפעול בכל נקודה בעולם על ידי הטמעתה בתשתיות קיימות.

חוויית צפייה רציפה

בפאנל שקיים בשבוע שעבר ארגון הסטרימינג הבינלאומי Streaming Video Alliance, שחברת קווילט נמנית עם מייסדיו, אמר מייקל פיי, סמנכ"ל הפצת התוכן של דיסני פלוס: "בנוסף לתוכן הטוב ביותר, אנחנו בדיסני מחויבים לספק ללקוחותינו את חוויית הצפייה הרציפה והטובה ביותר. הביקוש לתוכני ויידאו, במיוחד בתקופה האחרונה, גדל בקצב מסחרר, ואנחנו צופים הכפלה של כמות התעבורה שלנו פי 10 בשנתיים הקרובות. קווילט והטכנולוגיה שלה מספקות פריצת דרך בשוק שלא השתנה במשך יותר מ־20 שנה".

בפאנל השתתפו בכירים מקווילט, דיסני, סיסקו, וריזון ובריטיש טלקום על מנת לדון בעתיד תעשיית הסטרימינג העולמית. מדובר במהלך שישפיע על יצרני התוכן, על ספקיות האינטרנט ועל משתמשי הקצה. יצרניות התוכן ובהן דיסני ייהנו מהפצה איכותית וחיסכון בעלויות, ספקיות האינטרנט בהן בריטיש טלקום וורייזון ייהנו מחיסכון במשאבים ומתזרים הכנסות חדש והצרכנים זוכים לחוויית צפייה מהירה וחלקה יותר.

תגיות