אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מדינת ישראל מגדירה מחדש את הדרישות ליבוא טרקטורונים

פרסום ראשון

מדינת ישראל מגדירה מחדש את הדרישות ליבוא טרקטורונים

יבוא הטרקטורונים יותר רק לכלי רכב שהיצרן שלהם מאפשר להם להגיע עד 50 קמ"ש, ובעת נסיעה בטרקטורון חובה יהיה לחבוש קסדת מגן שתכסה את האוזן. בנוסף, מעתה הנסיעה בטרקטורון מותרת בכביש אך רק אם מדובר בתחומי מושב או קיבוץ

22.11.2020, 22:27 | תומר הדר

לתשומת לב הקיבוצניקים ורוכשי רכבי הפנאי: מדינת ישראל תפרסם בקרוב את דרישות החובה החדשות ליבוא של טרקטורונים לישראל. למרות שעד כה נמכרו בישראל אלפי טרקטורונים, בין אם למטרת פנאי ובין אם למטרת עבודה, הטרקטורונים הוגדרו על ידי מחלקת התקינה במשרד התחבורה כ"רכב שטח".

כעת מקבלים הטרקטורונים אשר מיועדים לעבודה דרישות יבוא משלהם, אשר כוללות גם לא מעט חובות והוראות. יודגש כי בישראל הגבול בין "טרקטורון עבודה" ו "טרקטורון פנאי" מטושטשות למדי ולא מעט טרקטורוני עבודה חקלאיים משמשים את בעליהם למטרות טיול ופנאי.

טרקטורון KTM, צילום: גלעד קוולרצי טרקטורון KTM | צילום: גלעד קוולרצי'ק טרקטורון KTM, צילום: גלעד קוולרצי

לשון מסמכי התקינה של משרד התחבורה (כלומר המסמכים אשר מגדירים את מהות הכלי המיובא) כוללת לראשונה הסבר מהו טרקטורון. כך, גם בעבר, כאשר הטרקטורון הוגדר כ"רכב שטח" קבע החוק כי מדובר בכלי בעל ארבעה גלגלים, אך כעת החוק קובע לדוגמה כי מדובר בכלי רכב שרגלי הרוכב מונחות בצדדיו ושההיגוי בו מבוצע באמצעות כידון ולא באמצעות הגה כפי שהיה נהוג עד כה. מעבר לכך, לראשונה משרד התחבורה מכיר בעובדה שמדובר בחלק מן המקרים גם בכלי אשר מיועד רק להסעת שני נוסעים, כולל הנהג ולא ארבעה נוסעים כפי שהיה נהוג עד כה. 

מעבר לכך, התקנות מתייחסות לראשונה לסוגיה הבעייתית של נסיעת טרקטורון בכביש ציבורי. עד כה מכיוון שהתקנות הגדירו רק "רכב שטח" – הותרה הנסיעה בכביש רק כאשר מדובר בחציית כביש, בדרך אל השטח. כעת מתווספת לתקנות גם פסקה אשר קובעת כי הנסיעה בטרקטורון מותרת בכביש כל עוד מדובר בתחומי מושב או קיבוץ.

מעבר לכך, התקנות קובעות לראשונה כי בעת נהיגה או נסיעה בטרקטורון חובה לחבוש קסדת מגן אשר מכסה את אפרכסת האוזן. עוד סעיף מעניין מעניק "הטבת מהירות" לטרקטורונים: עד כה הוגבלה המהירות ל 40 קמ"ש כאשר היה מדובר ברכב שטח. כעת מתווסף סעיף לפיו המהירות המותרת היא עדיין 40 קמ"ש – אך בכל מקרה היבוא יותר רק לרכבים שהיצרן שלהם מאפשר להם להגיע עד 50 קמ"ש - ולא יותר.

בנוסף, התקנות הישראליות החדשות, אשר תקפות לגבי כל מי שיהיה מעוניין לייבא או לייצר טרקטורון מתייחסות לראשונה גם לנושא כאוב: התהפכויות. לפי התקנות החדשות תבצע מעבדה מוסמכת לרכב מבחן יציבות סטטית בטרקטורון, כלומר בדיקת עמידותו בפני התהפכות.

תגיות