אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לאחר רכישת סניפי יינות ביתן: זינוק של 70% ברווחי רשת ויקטורי צילום: צפריר אביוב

לאחר רכישת סניפי יינות ביתן: זינוק של 70% ברווחי רשת ויקטורי

הקבוצה סיימה את הרבעון השלישי עם רווח של 15.8 מיליון שקל, ההכנסות צמחו ב-38% ל-615.5 מיליון שקל - תחלק דיבידנד של 15 מיליון שקל; ויקטורי רכשה מיינות ביתן 5 סניפים באוקטובר 2019 ובתחילת השנה הנוכחית רכשה 2 סניפים נוספים

23.11.2020, 09:38 | נורית קדוש

רשת ויקטורי צומחת על חשבון יינות ביתן ומחלקת דיבידנד בגובה 15 מיליון שקל. החברה בניהולו של אייל רביד (מבעלי השליטה), חתמה את הרבעון השלישי עם עלייה חדה של 37.8% במכירות שהסתכמו ב-615.5 מיליון שקל. הרווח הנקי זינק ב-70.3% ל-15.8 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

מכירות הרשת המונה 60 סניפים עלו בזכות צמיחה דו ספרתית (11.6%) במכירות חנויות זהות בתקופה, מפתיחת חנויות שנקנו מיינות ביתן ומהשפעה חיובית של משבר הקורונה על רכישת מזון לצריכה ביתית. בהתאם לצמיחה במכירות, עלה הרווח הגולמי בשיעור דומה (38.5%) ל-155.7 מיליון שקל, ואפשר לחברה לשפר במעט את הרווחיות הגולמית שצמחה ל-25.3% מהמכירות.

למרות עלייה בהוצאות המכירה והשיווק והוצאות הנהלה וכלליות בהתאם להתרחבות של הרשת, ירד שיעורן במהלך הרבעון, מה שאפשר לויקטורי לרשום זינוק ברווח התפעולי (59.9%) ל-26.4 מיליון שקל, לעומת 16.5 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. בעקבות הזינוק ברווח התפעולי, שיפרה החברה את הרווחיות התפעולית ל-4.3% מהמכירות לעומת 3.7% בתקופה המקבילה אשתקד.

הצמיחה של ויקטורי, נרשמה לאורך כל 9 החודשים הראשונים של השנה, במקרהזה בשיעור של 36.1%, על רקע ההתרחבות על חשבון ביתן, ממנו קנתה באוקטובר אשתקד 5 חנויות בתמורה ל-63 מיליון שקל ובתחילת השנה 2 חנויות נוספות, בקניון איילון ברמת גן ובקניון מלחה בירושלים.

ההתרחבות הפיזית ללא הגדלת שיעור ההוצאות, אפשר לויקטורי לרשום זינוק של 96.3%  ברווח התפעולי ב-9 החודשים הראשונים של השנה ל-79.5 מיליון שקל ולהכפיל (108.3%) את הרווח הנקי ל-43 מיליון שקל. 

המנכ"ל אייל רביד מסר עם פרסום הדוחות: "העוצמה התפעולית של הרשת מובילה לאיתנות פיננסית, שבאה לידי ביטוי בין השאר בקופת מזומנים של 145 מיליון שקל ותזרים שוטף של 177 מיליון שקל מתחילת השנה אשר מאפשרים לנו לנצל הזדמנויות צמיחה על ידי רכישת רשתות מתחרות או סניפים בודדים, זאת לצד תוכנית סדורה של פתיחת סניפים באזורים חדשים. בהסתכלות קדימה, אנו מעריכים כי התחזקות הרשת וצמיחה מעבר לצמיחת השוק תמשיך לתוך 2021".

 

אייל רביד בעל השליטה  בויקטורי , צילום: אבי רוקח אייל רביד בעל השליטה בויקטורי | צילום: אבי רוקח אייל רביד בעל השליטה  בויקטורי , צילום: אבי רוקח

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות