אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למרות הסגר, מכירות פוקס עלו ב-5.5% צילום: יובל חן, דימה טליאנסקי

למרות הסגר, מכירות פוקס עלו ב-5.5%

הכנסות קבוצת האופנה עלו ברבעון השלישי ב-5.5% ל-787 מיליון שקל, הרווח הנקי בנטרול אירוע חד פעמי זינק ב-166.3%; למרות הסגר השני, בתחום הספורט רשמו החנויות הזהות עלייה של 26% במכירות ל-151 מיליון שקל, בתחום האופנה ואופנת הבית (פוקס הום) ירדו המכירות ב-8.7%

25.11.2020, 12:15 | אורנה יפת
דוחות מעורבים לקבוצת האופנה של הראל ויזל: מכירות פוקס עלו ב-5.5% ברבעון השלישי לשנת 2020, על אף סגירת החנויות ב-18 בספטמבר. פוקס החלה מ-21 ביולי לאחד לד"וחות הכספיים של הקבוצה את דוחות החברות אמריקן איגל, בילבונג ויאנגה, לאחר שהגדילה חלקה בחברות הללו וכעת היא בעלת השליטה בהן.

קראו עוד בכלכליסט

מכירות הקבוצה הסתכמו ברבעון שלישי ב-787 מיליון שקל, והקבוצה, המנוהלת על ידי הראל ויזל, מעריכה כי השפעת הסגר השני הביאה לאובדן הכנסות של 90 מיליון שקל ברבעון, בכל תחומי הפעילות שלה. הרווח הנקי של קבוצת האופנה ירד ב-52% והסתכם ב-54 מיליון שקל, לעומת 113.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. אך ב-2019 כלל הרווח הנקי רווח חד פעמי חשבונאי משערוך בסך של 93 מיליון שקל שנרשם עקב העלייה לשליטה בחברות יאנגה, בילי האוס (בילבונג) ו–FWS (אמריקן איגל). בנטרול השערוך, עלה הרווח הנקי ב-166.3% לעומת תקופה מקבילה.

בעל השליטה בקב בעל השליטה בקב' פוקס, הראל ויזל | צילום: יובל חן, דימה טליאנסקי בעל השליטה בקב

פוקס סגרה את פעילות אורבן אאוטפיטרס שכללה שש חנויות, ובמקביל, פתחה חנות אחת של צילדרנס פלייס, חנות של רשת פוקס, חנות יאנגה ושתי חנויות ללין. בתחום הספורט פתחה הקבוצה חנות נייקי בישראל, שלוש חנויות פוטלוקר בקנדה ושתי חנויות של הרשת החדשה, דרים ספורט.

למרות סגירת החנויות בסגר השני, עלו המכירות בחנויות הזהות של הקבוצה ובעיקר בתחום מותגי הספורט. גם אתר הסחר טרמינל איקס הציג עלייה במכירות בזמן הסגר, שנוטרלה בהשפעת סגירת המרכזים המסחריים בתקופת הסגר השני, עקב מגיפת הקורונה.

המכירות בחנויות הזהות בתחום האופנה ואופנת הבית עמדו ברבעון השלישי עלו ב-7.2% ל-335 מיליון שקל, והמכירות בחנויות ללין עלו ב-24% ל-47 מיליון שקל. בתחום הספורט רשמו החנויות הזהות עלייה של 26% ל-151 מיליון שקל. החברה חישבה את נתוני החנויות הזהות בין התאריכים 1 ביולי ועד 17 בספטמבר, לאור סגירת החנויות.

בשל סגירת הקניונים ומרכזי המסחר ירדו מכירות הקבוצה בתחום האופנה ואופנת הבית (פוקס הום) ב-8.7% ברבעון השלישי והסתכמו ב-396.2 מיליון שקל. אך סגירת החנויות וצמצום הוצאות שכר עבודה ושכר דירה העלו את הרווח התפעולי במגזר האופנה ואופנת הבית ב-15.4% ל- 26 מיליון שקל. מכירות המותג ללין נפגעו ברבעון השלישי ב 1.5% בלבד והסתכמו ב-58 מיליון שקל והרווח התפעולי עלה ל-13 מיליון, עלייה של 17%.

הכניסה של קבוצת פוקס בשנים האחרונות לתחום פעילות הספורט, עם חנויות המותגים הבינלאומיים נייקי ופוטלוקר, הוכחה כהימור מוצלח עוד יותר בתקופת הקורונה. ברבעון השלישי פוקס פתחה חנויות ספורט חדשות בארץ ובחו"ל. מכירות תחום הספורט זינקו ברבעון השלישי ב-37.6% והסתכמו ב-212 מיליון שקל, לאור עלייה של 25% במכירות החנויות הזהות והגדלת שטחי המסחר. הרווח התפעולי במגזר הספורט זינק ב-94.5% ברבעון והסתכם ב-32 מיליון שקל.

חנויות הרחוב והפאוור סנטרים מהווים 45% מכלל החנויות

בסגר השני שהחל ב-18 בספטמבר סגרה פוקס את כל חנויות הקבוצה, למעט אתר הסחר טרמינל איקס ומספר מצומצם של חנויות שילב. ב-8 בנובמבר חזרו לפעילות חנויות הרחוב של הקבוצה ולאחר מכן נפתחו גם החנויות במרכזים המסחריים הפתוחים. סך החנויות ברחוב ובמרכזים הפתוחים מהווה כ-45% מכלל חנויות הקבוצה.

מפתיחת חנויות הרחוב ובהמשך פתיחת החנויות במרכזים הפתוחים, חלה עלייה ניכרת במחזורים בחנויות אלו בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, פוקס פתחה 12 חנויות פופ אפ בעלות מינימלית, במקומות מרכזיים ברחובות הערים ומרכזים פתוחים בכדי למקסם את המכירות בעת סגירת הקניונים.

בתקופות בהן נאסרה פעילות החנויות, המשיכה הקבוצה להפעיל את אתרי האונליין שלה: אתר טרמינל איקס, אתר פוקס הום, אתר שילב ואתר ללין וכן שירותי משלוחים בטלפון בחלק ממותגי הקבוצה. החברה מדווחת כי המכירות באתרים בתקופה שלאחר סגירת החנויות גדלה משמעותית עקב סגירת החנויות בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד.

הרווח הנקי של קבוצת האופנה ירד ב-52% והסתכם ב-54 מיליון שקל, לעומת 113.3 מיליון שקל בתקופה מקבילה, אך ב-2019 כלל הרווח הנקי רווח חד פעמי חשבונאי משערוך בסך של 93 מיליון שקל שנרשם עקב העלייה לשליטה בחברות יאנגה, בילי האוס (בילבונג) ו–FWS (אמריקן איגל). בנטרול השערוך, עלה הרווח הנקי ב-166.3% לעומת תקופה מקבילה.

השערוך פגע גם ברווח התפעולי ברבעון שירד ב-47.3% והסתכם ב-75.8 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות ברבעון עומד על 9.6% לעומת 19.3% ברבעון מקביל אשתקד. בנטרול השערוך הסתכם הרווח התפעולי ב-2019 ב-50.7 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות עמד על כ-6.8% מהמכירות.

הרווח הגולמי של הקבוצה עלה ברבעון השלישי ב-5.6% והסתכם ב-445.2 מיליון שקל אך שיעורו מהמכירות השתנה במעט והיווה 56.6% מהמכירות בהשוואה 56.5% ברבעון מקביל.

סגירת החנויות בסגר השני הקטינה את הוצאות ההפעלה של הקבוצה, אך הוצאות המכירה והשיווק ירדו ברבעון השלישי ב-0.3% בלבד ל-363.4 מיליון שקל, שכן החברה רשמה הפסד של 1.7 מיליון שקל בשל סגירת הפעילות של חנויות אורבן אאוטפיטרס.

הוצאות להן נדרשה הקבוצה לצורך הרחבת הפעילות בתחום הספורט באירופה, הגדילו את הוצאות ההנהלה ברבעון השלישי ב-16% ל-11.3 מיליון שקל. העלייה קוזזה בירידה בהוצאות הפעלת החנויות בארץ בשל הסגר.

הרבעון הרביעי של חברות האופנה מאופיין ברווח תפעולי גבוה ביחס ליתר הרבעונים, שכן החברות מוכרות פריטי חורף שהרווח עליהם גבוה ביחס לפריטי קיץ, אך הרבעון הרביעי השנה יושפע מהתארכות הסגר. לחברה יתרת מזומנים של כ-731.9 מיליון שקל ויתרת תיק ניירות ערך של כ -252 מיליון שקל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות