חיסכון בהוצאות העביר את קסטרו-הודיס לרווח ברבעון השלישי
קבוצת האופנה רשמה רווח נקי של 41 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 31 ברבעון המקביל אשתקד; הוצאות ההנהלה והוצאות כלליות ירדו יחד ב-29%; עם זאת, ההכנסות נסוגו ב-17.4% לאחר שבתקופת הסגר השני הודממה הפעילות כמעט במלואה, למעט אתרי הסחר של הקבוצה; מתחילת השנה נסגרו 31 חנויות של מותגי הקבוצה בישראל
קראו עוד בכלכליסט
קבוצת האופנה, שבבעלות משפחת רוטר ושותפי קבוצת הודיס, עברה לרווח תפעולי של 67.7 מיליון שקל לעומת הפסד של 13 מיליון שקל ברבעון מקביל, וסיימה את הרבעון המאתגר עם רווח נקי של 41 מיליון שקל, זאת לעומת הפסד של 31 מיליון שקל ברבעון מקביל.
בתקופת הסגר השני הודממה פעילות קסטרו הודיס כמעט במלואה, למעט אתרי הסחר של הקבוצה, והמכירות הסתכמו ב-353 מיליון שקל.
קבוצת האופנה מעריכה כי בתקופת הסגר הראשון (15.3-29.4) ובחלק מתקופת הסגר השני (19.9-30.9) איבדה הכנסות פוטנציאליות בהיקף של 283.4 מיליון שקל, מתוכם 203.8 מיליון בתחום ההלבשה, 69 מיליון שקל ממכירות אביזרי אופנה, 5.3 מיליון שקל מתחום הקוסמטיקה ו-5 מיליון שקל נוספים ממכירות קרולינה למקה בחו"ל.
מתחילת השנה קסטרו סגרה 31 חנויות של מותגי הקבוצה בישראל מתוכן כל 11 חנויות המותג אקססוריז, 10 חנויות של המותג קסטרו, 5 חנויות של המותג טופ טן, 2 חנויות של המותג הודיס וחנות אחת של כל אחד מהמותגים קרולינה למקה, איב רושה וקיקו מילאנו. במקביל נפתחו 5 חנויות - 2 חנויות קרולינה למקה וקיקו מילאנו וחנות אחת של המותג טופ טן.
בשל הפגיעה במכירות, ירד הרווח הגולמי של קסטרו ברבעון שלישי בכ-14% והסתכם ב-200 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות עלה ב-2.13% ועמד על 56.56%. במקביל, נהנתה הקבוצה מקיטון בהוצאות מכירה ושיווק וכן נחסכו ממנה ברבעון הנוכחי הוצאות חריגות על פעילות קרולינה למקה בארה"ב עם הפריזנטורית קים קרדשיאן, שנרשמו ברבעון המקביל. שורת הוצאות המכירה והשיווק ירדה ברבעון שלישי ב-30.38% ל-154.8 מיליון שקל.
גם הוצאת העובדים לחל"ת על חשבון המדינה ומעבר למשרה חלקית של חלק מהעובדים בתקופת המשבר, סייעה לקבוצת האופנה להקטין ב-4% את שיעור שכר העבודה ביחס למחזור המכירות, והוא היווה 16% ביחס למחזור המכירות. הוצאות ההנהלה וכלליות ירדו ב-29% ל- 17.3 מיליון שקל. למרות הקלות שנתנו הקניונים בתקופת הסגר, מדווחת קסטרו על ירידה של 0.79% בלבד בהוצאות שכר דירה ביחס למחזור המכירות ברבעון שלישי.
מגפת הקורונה השפיעה גם על הפעילות המסחרית של קסטרו הודיס בשווקים הזרים בהם היא מפעילה חנויות של מותג המשקפיים קרולינה למקה, בספרד ובאנגליה – חנויות אשר נמצאות בבעלות הקבוצה, וכן על הפעילות הזכיינית של המותג במקסיקו, פנמה, תאילנד ואוסטרליה.
החל מפרוץ מגפת הקורונה, הייתה נתונה הפעילות הבינלאומית של קרולינה למקה להגבלות המשתנות, בטריטוריות השונות, והביקושים למותג ירדו. קסטרו בוחנת את המשך ואופן פעילות המותג במדינות השונות.
קסטרו רשמה ירידת ערך נכסים של כ-37 מיליון שקל במותגי הקבוצה שכללה הוצאה בסך של 19.5 מיליון שקל בגין ירידת ערך מוניטין, והוצאה בסך של כ-10.9 מיליון שקל בגין ירידת ערך מותג אורבניקה. הוצאה בסך 6.5 מיליון שקל רשמה הקבוצה בגין ירידת ערך נכסים לא כספיים.
במהלך הרבעון השלישי השלימה הקבוצה את מכירת הנכס בבת ים, ובעקבות זאת רשמה רווח חד פעמי בגובה 34 מיליון שקל. בנוסף, קיבלה הקבוצה מענק בסך 6.8 מיליון שקל בגין החזרת עובדים. הקבוצה דיווחה כי היא בוחנת דרכים להשקעת כספי המענק בעובדים ובלקוחות.