אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחיר הוויתור על האונליין:  צמיחה רבעונית מתונה ביוחננוף צילום: צפריר אביוב

מחיר הוויתור על האונליין: צמיחה רבעונית מתונה ביוחננוף

ההכנסות ברבעון השלישי עלו ב-7.2% ל-821 מיליון שקל, המכירות בחנויות הזהות צמחו ב-5.9%; הרווח התפעולי טיפס ב-35% ל-53.7 מיליון שקל; עלות שיפוץ הסניף שנרכש מיינות ביתן פגעה בשורת הרווח הנקי, שנחתך ב-41% ל-10.4 מיליון שקל

29.11.2020, 10:38 | נורית קדוש

רשת יוחננוף מסכמת רבעון שלישי עם ירידה של 41% ברווח הנקי ל-10.4 מיליון שקל, 1.3% מהמכירות. החברה בניהולו של איתן יוחננוף ובשליטת (79.02%)  רשמה ברבעון הפסד הון מגריעת רכוש קבוע בגובה 25.3 מיליון שקל. 

קראו עוד בכלכליסט

ברקע לנסיגה בשורת הרווח: יוחננוף רכשה בדצמבר 2019 חנות באיירפורט סיטי מיינות ביתן, בתמורה ל-25 מיליון שקל. הרשת סגרה את החנות לשיפוץ שנמשך 6 חודשים בעלות 11 מיליון שקל ונאלצה לגרוע את משורת הרווח את עלות הציוד הישן שהיה בחנות בהיקף של כ- 6 מיליון שקל. 

ההשפעה החיובית של משבר הקורונה על רכישת מזון לצריכה ביתית, לצד פתיחת החנות שנקנתה מיינות ביתן, הובילו את יוחננוף לצמיחה בשיעור 7.2% במכירות שהסתכמו ב- 821 מיליון שקל. מכירות החנויות הזהות, שפעלו גם בתקופה המקבילה אשתקד, צמחו ב- 5.9%.

מדובר בצמיחה בשיעור נמוך מהצמיחה הדו ספרתית שרשמו החנויות הזהות של שופרסל, ויקטורי וטיב טעם, שנובע מכך שהרשת לא פועלת במרכזי הערים עם חנויות שכונתיות וללא מערך מכירות אונליין, למעט אפשרות להזמנה ואיסוף עצמי.

הרווח הגולמי של יוחחנוף, צמח ברבעון בשיעור גבוה מזה של המכירות (12.7%) והסתכם ב- 209.5 מיליון שקל, מה ששיפר את הרווחיות הגולמית ל- 25.5% מהמכירות, לעומת 24.3% בתקופה המקבילה אשתקד.

 למרות עלייה בהוצאות הנהלה וכלליות על רקע הפרשה למענקים ומתן תרומות, צמח הרווח התפעולי ברבעון ב- 35% ל-53.7 מיליון שקל והרווחיות התפעולית עלתה ל-6.5% מהמכירות, לעומת 5.2% בתקופה המקבילה אשתקד.

הירידה ברווח הנקי, שנגרמה כאמור מרכישת חנות ובנייתה מחדש בהתאם לצרכי הרשת, נרשמה למרות ירידה בהוצאות מימון ובמיסים. הרשת שפתחה בחודש שעבר חנות במבקיעים ומונה 28 סניפים, נערכת לפתיחת 10 חנויות חדשות במהלך השנתיים הקרובות, 2 מהן, בנכסים בבעלות החברה והשאר בשכירות. בתוך כך, החברה השקיעה 7 מיליון שקל תמורת 7% בחברתA2Z Smart Technologies Corp המחזיקה בכ-78% ממניותיה של חברת Cust2Mate, המפתחת, עגלות חכמות למרכולים, ללא צורך במעבר פיזי בקופת התשלום ועושה שימוש בעגלות החכמות בסניפיה.

 , צילום: עמית שעל צילום: עמית שעל  , צילום: עמית שעל

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות