אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המכירות של רמי לוי צמחו בזכות הקורונה, אבל פחות מהמתחרות צילום: אוהד צויגנברג

המכירות של רמי לוי צמחו בזכות הקורונה, אבל פחות מהמתחרות

רשת הסופרמרקטים שבשליטת רמי לוי דיווחה על עלייה חדה ברווחיות התפעולית; הרווחיות הגולמית עלתה בעקבות שיפור תנאי סחר; הרווח הנקי הוכפל ל-47.9 מיליון שקל, ההכנסות צמחו ב-7.7% ל-1.66 מיליארד שקל

30.11.2020, 10:45 | נורית קדוש

רשת רמי לוי שיווק השקמה הצליחה להכפיל את הרווח הנקי ברבעון ל-47.9 מיליון שקל, למרות שנהנתה פחות מהמתחרות מהזינוק בביקוש למזון על רקע משבר הקורונה. החברה, שמפעילה רשת סופרמרקטים ושולטת בקופיקס, הכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 40 מיליון שקל. 

קראו עוד בכלכליסט

אחד השינויים הבולטים בתוצאות החברה, נוגע לשיפור חד של הרווחיות התפעולית שזינקה ל-4.4% מהמכירות ברבעון השלישי, לעומת 2.8% ברבעון המקביל אשתקד. זאת בהמשך לשיפור ברווחיות הגולמית מ-21.4% ל-22.8% מהמכירות, שאותו הסבירה החברה בשיפור תנאי סחר. 

 

סניף רמי לוי שיווק השקמה , צילום: שלו שלום סניף רמי לוי שיווק השקמה | צילום: שלו שלום סניף רמי לוי שיווק השקמה , צילום: שלו שלום

מהדוח עולה כי החברה ביצעה סיווג מחדש של הוצאות שכר והוצאות נלוות של עובדי אחסנה וסדרנות, הסחר והמותג הפרטי. אותן הוצאות עברו בדוח הרווח והפסד מסעיף הוצאות מכירה ושיווק והוצאות הנהלה, לסעיף עלות המכירות. רמי לוי טענה שדרך זו "תשקף באופן נאות יותר את ההוצאות הקשורות לעלות המכירות". בנטרול השינוי שביצעה, הייתה מציגה החברה עלייה גבוהה יותר ברווחיות הגולמית שעמדה על 22.8%.

מכירות הרשת שבשליטת רמי לוי הסתכמו ב-1.66 מיליארד שקל, צמיחה של 7.7% ביחס לרבעון השלישי אשתקד, בזכות פתיחת שלוש חנויות והשפעה חיובית של משבר הקורונה על רכישת מזון לצריכה ביתית.

מדובר בצמיחה בשיעור נמוך מזה של מרבית מתחרותיה, שהציגו צמיחה דו ספרתית גם בנטרול השפעת חנויות שקנו במהלך התקופה. מכירות החנויות הזהות של לוי, כלומר חנויות שפעלו גם ברבעון השלישי של 2019, המשמש להשוואה, צמחו ב- 5.15%. זאת בעוד על פי נתוני סטורנקסט, מכירות שוק מוצרי הצריכה צמחו מתחילת השנה ב-8.9%.

את הצמיחה האיטית יחסית אפשר לייחס לכך שבשנה החולפת נרשמה עלייה בפעילות חנויות עירוניות הממוקמות בלב השכונות, בשל החשש להגיע לחנויות גדולות ועמוסות קונים, ולרשת אין פעילות מסוג זה. בתוך כך, רשמה החברה ירידה בנתח מכירות המותג הפרטי ל-12.6% לעומת 13.3% בתקופה המקבילה אשתקד.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה, צמחו מכירות החברה הכוללות גם את קופיקס, גוד פארם ב-7.4% ל-4.8 מיליארד שקל. מכירות רשת המזון צמחו באותה תקופה ב-6.75% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-4.4 מיליארד שקל.

הרווחיות הגולמית של החברה צמחה מתחילת השנה ל-22.6% מהמכירות לעומת 21% בתקופה המקבילה אשתקד, והרווחיות התפעולית עלתה ל-4% מהמכירות. את התקופה מתחילת השנה חתמה החברה עם עלייה של 42.4% ברווח הנקי שהסתכם ב-113 מיליון שקל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות