אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שרטתם את האוטו? הסמארטפון יזהה וידווח עליכם צילום: עמית שעל

שרטתם את האוטו? הסמארטפון יזהה וידווח עליכם

אחרי שגייסה כבר 7 מיליון דולר כדי לזהות באמצעות מצלמת טלפון נייד ובינה מלאכותית שריטות ומכות ברכב, נכנסת קליק אינס לראשונה לשימוש, באוויס ישראל

03.12.2020, 20:52 | אודי עציון

זה אחד הרגעים המפחידים כל שוכר רכב: החזרתו בסיום הטיול, והוויכוח עם איש השירות אילו מהשריטות והמכות היו שם כשקיבל את הרכב, ואילו נוספו בזמן ההשכרה. גם המעבר של חלק מהחברות מסימון נזקי פח על טופס כתוב לצילום סלולרי שלהם לא ממש חיסל את הוויכוחים שנגמרים לא פעם בתביעות. בפעמים אחרות מופתעים הלקוחות לקבל אחרי שבועות חיוב על תיקוני צבע מכות פח שבוצעו ברכב.

קראו עוד בכלכליסט

חברת הליסינג אוויס היא הראשונה שמכניסה לשימוש את הטכנולוגיה של Click-ins הישראלית, שמשתמשת בניתוח תמונה ממוחשב ובבינה מלאכותית כדי לזהות מתמונות שמפיקה כל מצלמת סלולר תיעוד מלא של המכות והשריטות החיצוניות, כולל הערכה מתי נוצרו, ובקרוב תוכל לספק בתוך שניות גם הערכת עלות לנזקים. בשלב ראשון יופעל השירות לתיעוד העברת רכבי ליסינג מהלקוחות לטיפולים במוסך, ובשלב הבא ישולב בפעילות ההשכרה של החברה.

קליק אינס הוקמה ב-2014 בידי סוכן הביטוח לשעבר יוג'ין גרינברג המשמש כמנכ"ל שלה, ודמיטרי גייזרסקי, סמנכ"ל הטכנולוגיה, שעלו שניהם לארץ ממדינות בריה"מ לשעבר בתחילת שנות ה-90. החברה גייסה כבר 7 מיליון דולר בין השאר מקבוצת שלמה, שמחזיקה בחברת ההשכרה והליסינג שלמה סיקסט.

מימין: יוג מימין: יוג'ין גרינברג ודימיטרי גייזרסקי | צילום: עמית שעל מימין: יוג

"זיהוי נזקים לרכב הוא אתגר שכל ענף הרכב מתמודד איתו, במסירת רכב חדש, בסחר ברכב משומש ובהשכרת רכב", מסביר גרינברג. "תהליך הכרחי אבל עתיר כח אדם, שמסרבל ומייקר את הפעילות. כולם מחפשים דרך לעשות את זה באופן אוטומטי. לאנשי השירות בחברות שירכשו את הטכנולוגיה שלנו יהיו באפליקציה הנחיות פשוטות לצילום. כל תמונה עולה לענן ומעובדת שם, ואנחנו מזהים פרטים שלא תמיד נראים בתמונה רגילה. אנחנו יודעים לזהות גם הונאות ביטוח: האם נזק שכבר היה עבר טיפול כדי שיהיה משמעותי יותר, האם דלת הועברה מאוטו לאוטו".

קליק אינס אינה החברה הישראלית היחידה בתחום. Uveye מזהה תקלות ברכב באמצעות סריקת הגחון שלו, וצילומו משני צדדיו. אבל המערכת שלה יקרה יותר, ודורשת התקנת ציוד קבוע באתרי הלקוח. קליק אינס לא מסוגלת לזהות תקלות בסריקת גחון, אבל זקוקה רק לסמארטפון. המודל העסקי שלה מתבסס על תשלום חודשי קבוע הכולל מראש מספר מוגדר של צילומים, ותשלום נוסף על הגדלת הכמות.

בארץ אוסר המפקח על הביטוח על "שמאות מצולמת" ומחייב כל שמאי לבדוק בעצמו את הרכב לפני שהוא מנפיק דוח שמאות. "בישראל נוכל לסייע לשמאים ליצור מהר יותר דוח מדויק יותר. אבל בחו"ל אנחנו עושים אינטגרציה עם חברות הנדסה באירופה ובארה"ב, כדי לאפשר לנהגים לצלם בעצמם את רכבם אחרי תאונה, לשלוח את התמונה לחברת הביטוח, שבאמצעות הטכנולוגיה שלנו תוכל לספק להם בתוך דקות הערכת נזק והצעות תיקון".

החברה מעסיקה 20 עובדים, ומגייסת כעת נוספים. "בכל העולם, לא רק בארץ, יש עלייה במכירות רכב משומש, ויש לנו שיחות עם גופים רבים בתחום, וגם עם יצרני רכב. אנחנו מקווים שנצליח להפוך לסטנדרט בתחום".

בשלמה סיקסט מתכננים להתחיל להשתמש בטכנולוגיה של קליק אינס בשנה הבאה. "למרות שהשקענו בחברה לא דרשנו בלעדיות ואנחנו שמחים על כל צי נוסף שמצטרף למעגל הלקוחות", אומר יובל שני, סמנכ"ל טכנולוגיות וחדשנות ומנהל השקעות הייטק בקבוצת שלמה. "ב-2021 נתחיל בפיילוט שבו צילומי רכב יחליפו את טופס הנזקים הקיים. נשלב את קילק אינס גם בשירות התחבורה השיתופית שלנו, שלמה Share, השוכר יצלם את הרכב כשהוא אוסף אותו וכשהוא מחזיר, כך שיהיו בקרה ותיעוד מלאים ושקופים לגבי מצב הרכב ונזקים אפשריים".

תגיות