אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ניר לוינגר ימונה למנכ"ל החברה המרכזית למשקאות בישראל צילום: עמית שעל

בלעדי לכלכליסט

ניר לוינגר ימונה למנכ"ל החברה המרכזית למשקאות בישראל

מינויו של לוינגר הוא חלק משינוי משמעותי במסגרתו יאוחדו כלל חברות הקבוצה בארץ לגוף אחד. המחשבה על התוכנית החלה לפני פרוץ הקורונה והיא תיושם בתחילת השנה. כעת צפויים מינויים נוספים בקבוצה

06.12.2020, 06:59 | גולן חזני

ניר לוינגר צפוי להתמנות למנכ"ל החברה המרכזית למשקאות בישראל (קוקה קולה), כך נודע ל"כלכליסט". לוינגר עובד בקבוצת החברה המרכזית מעל 20 שנה, ומאז 2015 הוא מנכ"ל חברת המכירות וההפצה של הקבוצה. 

קראו עוד בכלכליסט

מינויו הוא חלק משינוי מבני רחב שיבטל את ההפרדה בין החברות בישראל, שיתאחדו לחברה אחת, דבר שייצר סינרגיה בפעילויות התפעול, השיווק, הכספים וכדומה, ובראש כל חטיבה כזו יעמוד מנהל אחד. לדברי גורמים בשוק הקמעונאות, המהלך נובע מרצונה של החברה המרכזית להקטין את הסרבול הקיים בקבוצה, להגדיל סינרגיה ולייצר יכולת לקבל החלטות מהירות. הערכה בשוק היא שחברת טרה לא תיכלל בשינוי המבני משום שהיא עוברת כרגע שינויים תפעוליים משמעותיים. 

נשיא החברה המרכזית למשקאות יורם שגיא והמנכ"ל הנבחר ניר לוינגר, צילום:נמרוד גליקמן, מתוך אתר החברה המרכזית נשיא החברה המרכזית למשקאות יורם שגיא והמנכ"ל הנבחר ניר לוינגר | צילום:נמרוד גליקמן, מתוך אתר החברה המרכזית נשיא החברה המרכזית למשקאות יורם שגיא והמנכ"ל הנבחר ניר לוינגר, צילום:נמרוד גליקמן, מתוך אתר החברה המרכזית

לוינגר יהיה כפוף לנשיא הקבוצה יורם שגיא, שמוביל את השינוי המבני. שגיא מונה לתפקיד לפני שנתיים על ידי בעל השליטה בקבוצה, דודי ורטהיים. בכפיפות לשגיא ישנה גם פעילות בחו"ל, בין היתר ברומניה, אוזבקיסטן, טורקיה ודרום אפריקה, בתחומי הבירה והחלב, המנוהלת על ידי ארן אלסנר. השינוי המבני צפוי לצאת לדרך בחודש הבא. הקבוצה בנויה כיום מחברות שונות ונפרדות ובהן קוקה קולה (לרבות המותגים זירו, ספרייט ופאנטה), קרלסברג, פריגת, נביעות, טרה, יקב תבור ועוד. במרבית תחומי הפעילות אין כיום בין החברות השונות בישראל סינרגיה. בראש כל אחת מהחברות הללו עומד כיום מנכ"ל והן בעלות מטה נפרד בתחומי הכספים, שיווק, משאבי אנוש, תפעול ועוד. אחת הפעילויות הבודדות בקבוצה שעובדת לרוחב כבר כיום, היא חברת המכירות וההפצה בראשה עומד לוינגר.

החשיבה על המהלך החלה לפני פרוץ הקורונה שפגע בה מאחר וחלק ניכר מהכנסותיה מגיע מבתי קפה, מסעדות, ברים, אירועי שמחות ובתי מלון, שנסגרו כליל ופגעו עפ"י הערכות ב־40% מהכנסותיה. לאור זאת היא פיטרה כ־200 מ־5,000 עובדיה. אחד הקמעונאים ששמע על המהלך הצפוי אמר: "בחברה המרכזית רואים ששוק הצריכה משתנה במהירות מאז הקורונה ורואים הזדמנות לשלב בין התחומים הרבים בהם היא עוסקת. זה יכול לתת להם יתרון על המתחרים".

השינוי המבני נחשב למשמעותי מאוד עבור הקבוצה, לאחר עשרות שנים בהן היא פועלת במבנה המסורתי שלה. במסגרת המהלך צפויים מינויים נוספים בצמרת החברה. בחברה שומרים על איפול גבוה וסירבו להגיב לפניות כלכליסט בנושא.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות