אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת הביטוח הכי מתחשבת בעסקים בזמן המשבר: מגדל; האחרונה בדירוג: שירביט

חברת הביטוח הכי מתחשבת בעסקים בזמן המשבר: מגדל; האחרונה בדירוג: שירביט

רשות שוק ההון פרסמה היום בשנית את מדד הסולידריות, הבוחן עד כמה 11 חברות ביטוח העסקים פעלו להיטיב עם הציבור בתקופת משבר הקורונה; בין הפעולות שנבחנו: מתן החזר כספי לציבור המבוטחים, הנחת בידוד ועוד

08.12.2020, 12:39 | נעמי צורף

רשות שוק ההון מפרסמת הבוקר (ג') את מדד הסולידריות של חברות הביטוח בתחום ביטוח בתי העסק בתקופת משבר הקורונה. זו הפעם השנייה שהרשות מפרסמת את המדד הזה, כאשר בפעם הקודמת התמקדה בשוק ביטוח הרכב.

במקום הראשון דורגה חברת הביטוח מגדל, שניצבה במקום האחרון במדד הסולידריות בתחום הרכב, וכעת זכתה לניקוד של 8.1. אחריה בחמישיה הראשונה מופיעות כלל, הכשרה, הראל ושלמה. את הטבלה סוגרת מלמטה שירביט, שכבר ידעה ימים יפים יותר, עם ניקוד של 3.7.

ענף ביטוח בתי עסק מהווה כ-10% מנתח שוק הביטוח הכללי, וסך הפרמיות ששילמו המבוטחים עומד על כ-2.2 מיליארד שקל בשנת 2019.

קראו עוד בכלכליסט

עסק סגור בדרום ת"א, צילום: אורנה יפת עסק סגור בדרום ת"א | צילום: אורנה יפת עסק סגור בדרום ת"א, צילום: אורנה יפת

הרשות הורתה לחברות הביטוח לדווח על כל פעולותיהן לטובת ציבור המבוטחים בתחום זה, ודירגה את חברות הביטוח ה'שירותיות' ביותר. בין הפעולות שנבחנו וקיבלו ניקוד במסגרת מדד הסולידריות: מתן החזר כספי לציבור המבוטחים; הנחה למבוטח שנדרש בבידוד לתקופת הבידוד אשר הביא להקפאת הפעילות העסקית, גם במקרה של דיווח בדיעבד על הבידוד; הגדלת הנחות במועד חידוש הפוליסה; מתן אפשרות הקפאה וצמצום כיסויים של הפוליסה; גמישות מול צרכי בית העסק המשתנים; מתן הדרכה למבוטחים בנושא הגשת תביעות, ופרמטרים נוספים.

המדד כולל 11 חברות ביטוח הפעילות בענף בתי עסק, כאשר חברות שפעילותן בענף זה זניחה לא נכללו בו. אופן הדירוג של הרשות בוצע כך שכל פעולה לטובת מבוטחים בקרב חברות הביטוח קיבלה ניקוד, וחברות שפרסמו את ההטבות הייעודיות בכלי התקשורת ובאתר החברה זכו לבונוס. ניקוד זה הביא למתן ציון המשקף את היקף הפעולות החיוביות שביצעה כל חברת ביטוח.

ד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון מסר: "הגברת השקיפות לגבי אופן התנהלותן של החברות לטובת ציבור המבוטחים הינה ערך חשוב בעייני, המייצר עידוד תחרות ותמריץ לחברות להשתפר בשירות הניתן לציבור. כראיה, חברות שקיבלו ציון נמוך במדד השירות שהתפרסם ביולי שיפרו את התנהלותן והעניקו הטבות לבתי העסקים בצל משבר הקורונה".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות