אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כץ דרש להקפיא את רפורמת היבוא האישי, אך בעלי המכוניות ממשיכים לשלם צילום מסך: לע"מ

בלעדי לכלכליסט

כץ דרש להקפיא את רפורמת היבוא האישי, אך בעלי המכוניות ממשיכים לשלם

לכלכליסט נודע כי ברשות המסים לא ממהרים ליישם את הוראת שר האוצר להקפיא את שינוי הקריטריונים ליבוא רכב. העלות - על הציבור

09.12.2020, 18:51 | תומר הדר

ברשות המסים לא ממהרים ליישם את הוראת שר האוצר ישראל כץ להקפיא את שינוי הקריטריונים ליבוא רכב, כך עולה ממידע שהגיע ל"כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

תחילת הפרשה בחשיפת "כלכליסט" בתחילת השבוע, אז הודיעה רשות המסים למייבאי מכוניות ביבוא זעיר כי מי שייבא ארצה מכונית ביבוא אישי יצטרך לספק את מסמכי המקור של המכונית, גם כאשר מדובר במכונית משומשת.

מסמכי המקור הם מסמכים המאמתים את יכולתה של המכונית לעמוד בהסכמי סחר של מדינת ישראל עם מדינות שונות. לפי רשות המסים, במידה ולא ניתן לייבא ארצה מכונית עם אותו הסכם, יידרש בעליה לשלם סכום נוסף. יש להדגיש כי רוב המכוניות המיובאות לישראל ביבוא זעיר (או יבוא אישי) הן מכוניות יוקרה ומכוניות אספנות. כך, עיקר הדגמים אשר מככבים ברשימות היבוא האישי הם דגמים של מרצדס בנץ, לנד רובר, ג'יפ וגם יצרניות מכוניות על.

מרצדס S קלאס, צילום: תומר הדר מרצדס S קלאס | צילום: תומר הדר מרצדס S קלאס, צילום: תומר הדר

לאחר פרסום החלטת רשות המסים ב"כלכליסט", הודיע שר האוצר ישראל כץ כי הוא מקפיא את החלטתה של רשות המסים. כך, לפי פרסום רשמי של השר הודיע כץ כי: "הוריתי לרשות המסים להקפיא את שינוי הקריטריונים בנושא יבוא רכב אישי באמצעות יבואן זעיר, אותו יזמו באופן שעלול למנוע תחרות ולייקר את עלות יבוא הרכב. הרפורמה ביבוא הרכב, אותה הובלתי כשר התחבורה, נועדה לייצר תחרות בענף יבוא הרכב, תוך הוזלת מחיר הרכב והחלפים ושיפור השירות לצרכן, ולא אאפשר כשר האוצר לפגוע ברפורמה".

עם זאת, ולמרות דברי כץ, בפועל ברשות המסים לא הקפיאו את ההחלטה. למעשה, בשלושת הימים האחרונים הודיעה רשות המסים למייבאי מכוניות ביבוא אישי, גם מדגמי אספנות, כי הם חייבים בתשלום הנוסף. מספר פניות של רשות המסים למייבאי רכבים אשר הגיעו לידי "כלכליסט" - אשר נשלחו בימים שלאחר הודעתו של כץ - מוכיחות כי ברשות המסים לא הקפיאו כלל את שינוי הקריטריונים. כלומר, בעלי המכוניות עדיין נדרשים לשלם.

יש להדגיש כי מייבאי המכוניות ביבוא זעיר לא לבד: גם מייבאי מכוניות ביבוא מקביל נתקלו בדרישה דומה אשר נחשפה ב"כלכליסט", אך בניגוד ליבוא האישי, מייבאי המכוניות ביבוא מקביל, אשר עוסקים בדגמים עממיים יותר ובהיקפים גדולים באופן ניכר, לא זכו לסיוע דומה.

מרשות המסים נמסר: רשות המסים פועלת בהתאם למדיניות השר.

תגיות