אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אינטרקיור תמכור מוצרי CBD ב־100 מיליון דולר בישראל צילום: אתר החברה

בלעדי לכלכליסט

אינטרקיור תמכור מוצרי CBD ב־100 מיליון דולר בישראל

חברת הקנאביס הרפואי הישראלית חתמה על הסכם CBD מהגדולים בעולם, לשיתוף פעולה ומכירת מוצרי הענקית האמריקאית שרלוטס ווב

10.12.2020, 08:00 | צלי גרינברג

חברת הקנאביס הרפואי אינטרקיור תקים יחד עם ענקית ה־CBD האמריקאית שרלוטס ווב (Charlotte's Web) מרכז ייצור ושיווק למוצרי CBD, שישמש גם כנקודת שיווק והפצה לאירופה. כך נודע ל"כלכליסט".  

קראו עוד בכלכליסט

במסגרת ההסכם יוקם גם מרכז מו"פ משותף לשתי החברות, ועד להקמת המרכזים אינטרקיור תייבא בבלעדיות את מוצרי שרלוטס ווב לתקופה של יותר מ־5 שנים ותפעל להפיץ את מוצרי החברה האמריקאית מישראל לאירופה. שרלוטס ווב מחזיקה ב־30% משוק ה־CBD בארה"ב, וזהו הסכם שיתוף הפעולה והמכירה הראשון שלה מחוץ לצפון אמריקה.  

מוצר CBD של שרלוטס ווב , צילום: אתר החברה מוצר CBD של שרלוטס ווב | צילום: אתר החברה מוצר CBD של שרלוטס ווב , צילום: אתר החברה

שוק ה־CBD האירופי, השני בגודלו בעולם, צפוי לעמוד על 3.8 מיליארד יורו עד סוף השנה ועל 17.4 מיליארד יורו עד 2025, וזה הישראלי צפוי לעמוד על 475-300 מיליון דולר בתוך 5 שנים. על סמך נתונים אלה ההערכות הן כי אם יצליחו החברות להגיע בישראל לנתח שוק זהה לזה שבארה"ב, יעמדו מכירותיהן המשותפות בישראל על 100 מיליון דולר לתקופה.

חלוקת הרווחים בין החברות תיקבע לאחר הקמת מתקני הייצור בישראל, ועל פי הסכמי העבר של אינטרקיור סביר שהיא תעמוד על 50%:50%. אם צפי הכנסות זה יתממש, מדובר בהסכם הגדול ביותר שחתמה חברת קנאביס ישראלית, בהובלת היו"ר אהוד ברק, ומהגדולים שנחתמו בשוק ה־CBD העולמי.

מדובר בהסכם ה־CBD הראשון של אינטרקיור, שנחתם 3 ימים אחרי ששר הבריאות יולי אדלשטיין חתם על התקנה להחרגת ה־CBD מפקודת הסמים הישראלית, דבר שנחשף ב"כלכליסט". התקנה צפויה לעבור לאישור ועדת הבריאות של הכנסת בשבוע הבא, שלאחריו ניתן יהיה לייצר ולמכור מוצרי מזון, שתייה, משחות ותוספי מזון. שרלוטס ווב מעוניינת לקדם את אפשרויות המחקר ופיתוח הקיימות בישראל ולהקים מרכז פעילות ייצור והפצה הקרוב לאירופה.

שרלוטס ווב נסחרת בבורסה הקנדית (TSX) ובבורסה המשנית של ניו יורק (OTC) בשווי 700 של מיליון דולר, והכנסותיה ברבעון השלישי, ש־66.7% מהן נבעו ממכירות אונליין, עמדו על 24.2 מיליון דולר. החברה הציגה EBITDA מתואם שלילי שעמד על 6.7 מיליון דולר והפסד של 6.6 מיליון דולר. את 2019 סיימה שרלוטס ווב עם הכנסות של 94.6 מיליון דולר, 57% מהן נבעו ממכירות אונליין; עם EBITDA שלילי של 1.7 מיליון דולר; והפסד של 18.8 מיליון דולר.

שרלוטס ווב הוקמה ב־2011 על ידי האחים סטנלי, וקיבלה את שמה בזכות סיפורה של שרלוט פיגי בת ה־5 מארה"ב, שסבלה מאפילפסיה נדירה שהתמתנה בעזרת שמן ה־CBD שייצרו האחים. פיגי נפטרה לאחרונה מנגיף הקורונה, אך סיפורה הדהד בכלי התקשורת האמריקאיים והקנדיים והוגדרה כמי שהובילה לפארם ביל (Farm Bill), שחוקק בדצמבר 2018 ומאפשר גידול חקלאי ומכירה של מוצרי CBD מצמח הקנאביס (Hemp). מוצרי שרלוטס ווב נמכרים בעיקר ברשתות טבע ובתי מרקחת, בהם CVS, וול גרינס ורייט־איד, שהן שלוש רשתות הפארמה הגדולות בארה"ב. הפורטפוליו שלה מכיל יותר מ־50 מוצרים מבוססי פטנטים שרשמה על זני הקנאביס שמהם היא מייצרת את שמני החברה.

אינטרקיור דיווחה בשבוע שעבר על תוצאות שיא לרבעון השלישי, עם הכנסות ראשונות של 22.5 מיליון שקל, ורווח תפעולי ממגזר הקנאביס של 6.1 מיליון שקל. החברה גם הציגה לראשונה תזרים מזומנים חיובי שעמד על 6.3 מיליון שקל לרבעון. אינטרקיור נסחרת בתל אביב לפי שווי של 440 מיליון שקל, אחרי שמנייתה ירדה ב־1.69% מתחילת השנה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות