אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צרפת קונסת את גוגל ואמזון בגין הפרת חוקי השימוש ב-Cookies צילום: בלומברג

צרפת קונסת את גוגל ואמזון בגין הפרת חוקי השימוש ב-Cookies

הרגולטור הטיל על גוגל קנס של 100 מיליון דולר ועל אמזון קנס של כ-43 מיליון דולר בטענה שהתקינו במכשירי המשתמשים במדינה קבצי קוקיז ללא קבלת אישור מפורש לכך

10.12.2020, 16:44 | שירות כלכליסט
הרגולטור הצרפתי האחראי על הגנת המידע (CNIL) הטיל על גוגל ועל אמזון קנסות כבדים בשל הפרת החוקים הנוגעים לשימוש בקוקיז (cookies). הרגולטור הטיל על גוגל קנס של 100 מיליון יורו (121 מיליון דולר) ועל אמזון קנס של 35 מיליון יורו (כ-43 מיליון דולר). על פי ההודעה הרשמית, שתי החברות הפרו את סעיף 82 בחוק הגנת המידע הצרפתי, כשגוגל ביצעה 3 עבירות ואמזון שתי עבירות.  

קראו עוד בכלכליסט

הקנס הוטל על החברות בשל הטענה שהתקינו במכשירי המשתמשים בצרפת קבצי קוקיז "ללא קבלת אישור ומבלי לספק מידע משמעותי ".

הקוקיז מאפשרים לחברות הטכנולוגיה "לעקוב" אחרי הגלישה של המשתמשים, ובכך להתאים פרסומות ישירות אליהם. גוגל נקנסה גם בשל מעקב אחר משתמשים שביטלו באופן ספציפי את ההתאמה האישית של המודעות.

לפי הודעת הרגולטור, לאמזון וגוגל יש 90 יום כדי לשנות את הבאנרים שהם מציגים בפני המשתמשים בנוגע לקוקיז. אם לא יבצעו את השינויים הנדרשים במסגרת הזמן שניתנה, יוטל עליהן קנס נוסף של 100 אלף יורו בכל יום עד לשינוי המבוקש.

מימין מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ מימין מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי ומנכ"ל אמזון ג'ף בזוס | צילום: בלומברג מימין מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ

"אנשים המשתמשים בגוגל מצפים שנכבד את הפרטיות שלהם, בין אם יש להם חשבון בגוגל ובין אם לא", נמסר בתגובה מהחברה . " אנחנו מספקים מידע ישיר וכלים לניהול של המידע הפנימי, מאבטחים את התשתיות ומעל הכל מגישים מוצר מועיל.ההחלטה היום בצרפת מתעלמת מהמאמצים הללו ולא לוקחת בחשבון את העובדה שהחוקים הצרפתיים והנחיות הרגולציה אינם ודאיים ומשתנים כל העת. אנחנו נמשיך לשתף פעולה עם CNIL, ונמשיך להשתפר כדי לענות בצורה טובה יותר על החששות שלהם".

מאמזון נמסר כי אינם מסכימים עם ההחלטה. "שמירה על הפרטיות של הלקוחות שלנו תמיד עמדה בראש סדר העדיפויות שלנו", מסר דובר של ענקית המסחר המקוון. "אנחנו מעדכנים כל העת את נהלי הפרטיות כדי להבטיח שאנחנו עומדים בצרכים המשתנים והציפיות של הלקוחות והרגולטורים ומצייתים לגמרי לכל החוקים הרלוונטים בכל מדינה שבה אנחנו פועלים".

ההכנסות גוגל בשנה שעברה עמדו על 162 מיליארד דולר ושל אמזון על 280 מיליארד דולר. בתוך כך, בשבוע הבא צפויה הנציבות האירופית להציג את חוק השירותים הדיגיטליים החדש, שככל הנראה יגביל את הפעילות של ענקיות הטכנולוגיה הבינלאומיות. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות