אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סופטבנק מוכרת ליונדאי את בוסטון דיינמקיס ב-1.1 מיליארד דולר צילום: Boston Dynamics

סופטבנק מוכרת ליונדאי את בוסטון דיינמקיס ב-1.1 מיליארד דולר

יצרנית הרובוטים האמריקאית, שנוסדה במקור ב-MIT , נרכשה על ידי גוגל ב-2013, אולם נמכרה ב-2017 לענקית ההשקעות היפנית סופטבנק. במסגרת העסקה הנוכחית, תרכוש יונדאי 80% מהחברה, וסופטבנק תותיר בידיה אחזקה של 20%

11.12.2020, 19:27 | פייננשל טיימס

ענקית ההשקעות היפנית סופטבנק מוכרת את יצרנית הרובוטים בוסטון דיינמיקס ליצרנית הרכב הדרום-קוריאנית יונדאי תמורת 1.1 מיליארד דולר. העסקה צפויה להניב לסופטבנק החזר נאה על השקעתה בחברה. 

קראו עוד בכלכליסט

על פי ההסכם שנחשף היום,  יונדאי תחזיק ב-80% מהחברה, ואילו סופטבנק תשמור בידיה על אחזקה של 20% בחברה באמצעות חברה-בת.

בוסטון דינמיקס נחשבת לחלוצה ברובוטיקה ונוסדה במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT). בסוף 2013 נרכשה החברה על ידי גוגל, אולם זו מכרה אותה לסופטבנק בשנת 2017. העסקה, במסגרתה היתה אמורה להירכש גם קבוצת הרובוטיקה היפנית שאפט, הוערכה אז ביותר מ-100 מיליון דולר. כעת, במסגרת העסקה הנוכחית עם יונדאי, אמורה סופטבנק לקבל 574 מיליון דולר - אמר גורם הבקיא בפרטי העסקה.

רכישת בוסטון דיינמיקס על ידי סופטבנק הוקפאה תחילה על ידי הוועדה להשקעות זרות. בסופו של דבר, העסקה לא כללה את  חטיבת שאפט, שנסגרה מאוחר יותר על ידי גוגל.

יונדאי רוכשת את בוסטון דיינימיקס, על רקע ניסיונותיה להגדיל את דריסת הרגל שלה בתחום הרובוטיקה. יונדאי מתכננת להפחית את הנתח מהכנסותיה המתקבל מייצור מכוניות ל-50% ולהגדיל את הנתח שיתקבל מרובוטיקה וניידות אווירית ל-20%-30% מההכנסות.

בהצהרה שפירסמה החברה היא מסרה כי היא רואה פוטנציאל צמיחה לרובוטים לוגיסטיים המשמשים במחסנים ובמפעלים, כמו גם לרובוטי שירות שיכולים לשמש נכים או קשישים. "עסקה זו תאחד בין היכולות של קבוצת יונדאי ובוסטון דינמיקס להוביל את החדשנות בתחום הניידות העתידית", אמר יו"ר יונדאי איוסן צ'ונג.

זו הרכישה הגדולה הראשונה מאז שצ'ונג הפך ליו"ר החברה באוקטובר. העסקה היא גם ההשקעה הגדולה ביותר של החברה מאז שהשקיעה 2 מיליארד דולר במיזם משותף עם קבוצת האוטו-טק דבלין Aptiv לפיתוח מכוניות ללא נהג.

יונדאי, שספגה במשך שנים ביקורת על כך שהיא סטטית מדי ולא משקיעה בטכנולוגיות חדשות, הגדילה באופן משמעותי את השקעותיה במגזרים חדשים תחת צ'ונג לאחר שהוא הבטיח להמציא את החברה מחדש כספקית שירותי ניידות.

יצרנית הרכב הכריזה בשנה שעברה על תוכנית השקעות בסך 35 מיליארד דולר בחמש השנים הקרובות. בינואר הודיעה יונדאי כי הצטרפה לאובר ותשקיע 1.5 מיליארד דולר בפיתוח מוניות מעופפות.

מניות יונדאי צנחו ביום שישי ב-1.6%, בעוד מניית סופטבנק צנחה ב-4.7%.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות