אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אינוויז כבר הוסיפה 200 מיליון שקל לשווי של דלק רכב צילום: רונן טופלברג

אינוויז כבר הוסיפה 200 מיליון שקל לשווי של דלק רכב

בעקבות הודעת אינוויז שלפיה תחל להיסחר בנאסד"ק, מניית דלק רכב, שמחזיקה ב־4.6% מאינוויז, זינקה בכמעט 9% לשיא של שלוש שנים

14.12.2020, 07:09 | ירדן רוז'נסקי

מניית דלק רכב היתה אחת המניות הירוקות ביותר בבורסה אתמול. מניית החברה, שמייבאת את רכבי מאזדה, פורד, ב.מ.וו ומיני לישראל, עלתה בקרוב ל־9%, הוסיפה 200 מיליון שקל לשווי השוק של החברה והביאה אותו ל־2.44 מיליארד שקל — הגבוה בשלוש השנים האחרונות.

קראו עוד בכלכליסט

הסיבה לעלייה החדה טמונה בהודעה שמסרה בסוף השבוע חברת אינוויז הישראלית, שמפתחת חיישני לידאר לתעשיית הרכב האוטונומי, שלפיה היא תחל להיסחר בנאסד"ק באמצעות מיזוג עם שלד בורסאי (SPAC) לפי הערכת שווי של 1.4 מיליארד דולר. השלד המדובר הוא חברה

בשם Collective Growth Corporation, שמנוהלת על ידי ברוס לינטון, מייסד חברת הקנאביס הקנדית קאנופי.

במסגרת העסקה, שצפויה להיסגר ברבעון הראשון של 2021, אינוויז תגייס 350 מיליון דולר. הודעת החברה אישרה את הדיווח שהתפרסם בבלומברג שבוע קודם לכן.

דלק רכב, שבשליטת (45%) המנכ"ל גיל אגמון, מחזיקה ב־4.6% ממניות אינוויז. דלק רכב השתתפה בשלושה סבבי גיוס של החברה, שבמסגרתם השקיעה 12 מיליון דולר: ב־2016 השקיעה מיליון דולר, ב־2017 השקיעה 5 מיליון דולר וב־2019 השקיעה 6 מיליון דולר נוספים. לפי הדיווח של דלק רכב לבורסה, המניות רשומות בספרים ב־55 מיליון שקל, נכון לסוף ספטמבר, כך שלאחר ההנפקה היא תרשום רווחים משמעותיים מהתאמת השווי ההוגן של המניות.

אינוויז, שנוסדה ב־2016, גייסה עד היום 252 מיליון דולר מקרנות הון סיכון, ובראשן ורטקס, מאגמה, אפטיב, וכן סמסונג וחברות הביטוח הראל והפניקס. היא מפתחת חיישן מבוסס לייזר, שמותקן ברכב ומזהה עצמים ומכשולים בסביבה.

ההנפקה המדוברת של אינוויז היא לא ההנפקה הראשונה בארה"ב של חברה ישראלית מתחום הרכב שממנה נהנית דלק רכב. החברה היתה מראשוני המשקיעים במובילאיי, שמייצרת מערכות להתרעה מפני סכנות עבור נהגים. דלק רכב השקיעה 7.2 מיליון דולר במובילאיי במסגרת שלושה סבבי השקעה שהתבצעו בין אפריל 2002 לדצמבר 2005.

בעת שהחברה הונפקה בניו יורק, דלק רכב מכרה מחצית מאחזקותיה תמורת 56 מיליון דולר, ובמהלך 2015 מכרה את יתרת האחזקות תמורת 102 מיליון דולר. את הבוננזה הגדולה החמיצה דלק רכב, שכן במרץ 2017 מובילאיי נמכרה לאינטל תמורת 15.3 מיליארד דולר. אילו דלק רכב היתה ממשיכה להחזיק במניות החברה ומוכרת אותן במסגרת עסקה זו, הרווחים שהיתה רושמת היו משמעותיים יותר, שכן מובילאיי הונפקה לפי שווי של 5.3 מיליארד דולר ואינטל רכשה את מלוא המניות שלה לפי שווי גבוה פי 3.

בחודש שעבר, במסגרת דו"חות הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של השנה, הודיעה דלק רכב על חלוקת דיבידנד ראשונה ל־2020. החברה החליטה לחלק 93 מיליון שקל, שמתוכם יגיעו כמעט 42 מיליון שקל לכיסו של אגמון. ההחלטה על חלוקת הדיבידנד התקבלה על רקע התוצאות הטובות של הרבעון השלישי, שבו מספר כלי הרכב שמכרה החברה זינק ב־26% ונתח השוק שלה עלה במעט מ־5% ל־6%. ההכנסות עלו ב־16% והסתכמו במיליארד שקל, והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות עלה ב־10% והגיע ל־103.5 מיליון שקל.

חרף הקורונה, שהביאה לסגירת אולמות התצוגה ולפגיעה בתוצאות הכספיות, מניית דלק רכב הניבה למשקיעים תשואה של כמעט 25% מתחילת השנה.

גיל אגמון מנכ"ל דלק רכב, צילום: יובל חן גיל אגמון מנכ"ל דלק רכב | צילום: יובל חן גיל אגמון מנכ"ל דלק רכב, צילום: יובל חן

55

מיליון שקל

השווי בספרים של אחזקות דלק רכב באינוויז

1.4

מיליארד דולר

השווי שלפיו תיכנס אינוויז לנאסד"ק

תגיות