אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גיוס שלישי של יותר ממיליארד דולר תוך שבוע: Wish מגיעה לנאסד"ק צילום: בלומברג

גיוס שלישי של יותר ממיליארד דולר תוך שבוע: Wish מגיעה לנאסד"ק

החברה שמפעילה פלטפורמת מסחר מקוון מצפה למכור היום מניות תמורת לפחות 1.1 מיליארד דולר, לפי שווי חברה של יותר מ-14 מיליארד דולר; ההנפקה מצטרפת ל-Airbnb ודורדאש שהנפיקו בשבוע שעבר

16.12.2020, 11:11 | שירות כלכליסט

פלטפורמת המסחר המקוון וויש (Wish) בדרך לגיוס של יותר ממיליארד דולר. קונטקסטלוגיק (ContextLogic), החברה האם של וויש, תמחרה את מניותיה לקראת הנפקה לפי 24 דולר למניה, המחיר המקסימלי לפי הטווח שפירסמה החברה.

קראו עוד בכלכליסט

וויש מצפה למכור 46 מיליון מניות תמורת לפחות 1.1 מיליארד דולר, עם הערכת שווי של יותר מ-14 מיליארד דולר. החברה מסן פרנסיסקו הצהירה בשלב מוקדם יותר שתתמחר את מניותיה בטווח של 22 עד 24 דולר. המניות צפויות להתחיל היום להיסחר בבורסת נאסד"ק תחת הסימול WISH.

אתר המסחר המקוון Wish, צילום: בלומברג אתר המסחר המקוון Wish | צילום: בלומברג אתר המסחר המקוון Wish, צילום: בלומברג

גולדמן זאקס, ג'יי פי מורגן וחטיבת ההשקעות של בנק אוף אמריקה (BofA Securities) הם החתמים העיקריים בהנפקה. וויש מצטרפת לרשימה ארוכה של חברות שגייסו לפחות מיליארד דולר בהנפקות ראשוניות השנה, כולל Airbnb ו דורדאש שהונפקו בשבוע החולף.

ההנפקה של וויש מתבצעת בתקופה שבה פלטפורמות המסחר המקוון צוברות תאוצה ברקע מגפת הקורונה. קמעונאים מסורתיים כמו טארגט וחנויות כלבו כמו מייסי'ז הרחיבו גם הם את פלטפורמות המסחר האלקטרוני שלהם, כדי לעמוד בביקוש הצרכנים ולשמור על תקנות ההיגיינה והבטיחות החמורות.

עם יותר מ-100 מיליון משתמשים חודשיים ביותר מ-100 מדינות, וויש טוענת שהיא אפליקציית הקניות עם הכי הרבה הורדות. החברה, שמציעה למשתמשיה מגוון רחב של מוצרים במחירים נוחים, מייצגת יותר מ-500 אלף סוחרים שמוכרים 150 מיליון פריטים. כ-1.8 מיליון פריטים נמכרים בפלטפורמת וויש מדי יום.

שוק המסחר באמצעות טלפונים ניידים הגיע ב-2019 להיקף של 2.1 טריליון דולר, וצפוי להגיע ל-4.5 טריליון דולר עד 2024. יותר מ-90% מפעילות ורכישות המשתמשים בפלטפורמה של וויש מתבצעות מהנייד. בחברה נהנים גם מעלייה בשימוש במסחר מקוון מצד צרכנים שרגילים לחפש הנחות ומבצעים ברשתות הקמעונאיות. "אנחנו מאמינים שמיליארד לקוחות המסחר האלקטרוני הבאים יהיו אותם הלקוחות המחפשים הזדמנויות", כתבו בוויש לקראת ההנפקה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות