אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"במקום לפחד שיפטרו אתכם, קומו ותצרו לעצמכם ערך" צילום: EQ-EL

פודקאסט כלכליסט

"במקום לפחד שיפטרו אתכם, קומו ותצרו לעצמכם ערך"

איילה ראובן ללונג, מומחית לעולם העבודה החדש, סבורה שהשינויים שמתחוללים כעת בעולם העבודה יובילו בסוף הדרך לפריחה בעיקר עבור עובדים שיידעו איך להסתגל אליהם. פודקאסט זמן ניהול, פרק שישי

17.01.2021, 09:50 | אתי אפללו

"אנחנו לא נמצאים במשבר קורונה, זה לא משבר. זו מהפכה: כמו שהיתה המהפכה התעשייתית הראשונה והשנייה – אנחנו עכשיו במהפכה הדיגיטלית. בעתיד לא יהיה צורך בעובדים למשימות רפטטיביות רבות שמתבצעות כיום ועובדים רבים יאלצו להמציא את עצמם מחדש. כל מי שיפנים את זה וייערך לשינוי בעולם העבודה רק ירוויח מכך", כך מציינת איילה ראובן ללונג, יועצת ועמיתה בלהב פיתוח מנהלים.

קראו עוד בכלכליסט

לדעת ללונג, כל אחד מאיתנו צריך לפתח סטים של כישורים שישרתו אותו במהלך הקריירה. את הכישורים הנדרשים היא מחלקת למודל 5 היבשות, כל עובד צריך לדעת היכן הוא ממוקם בכל יבשת, ואיך הוא משפר את כל היכולות ביבשות החלשות אצלו. "אם אתם יושבים על הכיסא ומפחדים מפיטורים זה אומר שאין לכם הצעת ערך עדיפה על אחרים – תדאגו לייצר אחת כזו תוך כדי למידה והתפתחות", מציינת ראובן ללונג.

איילה ראובן ללונג, צילום: EQ-EL איילה ראובן ללונג | צילום: EQ-EL איילה ראובן ללונג, צילום: EQ-EL

"אין כישורים שלא ניתנים לפיתוח. בעבר היתה סברה שאינטלגנציה רגשית, שהיא אחד מהכישורים העיקריים הנדרשים מעובד לפי מודל 5 היבשות, היא קבועה, אבל היום יודעים שגם האינטלגנציה הרגשית מתפתחת ובמודעות ובתהליכי למידה ניתן לשפר גם אותה".

לדעת ראובן ללונג, יש מקצועות שכבר עוברים תהליכים משמעותיים של התאמה לעולם החדש, כמו בנקאות, פיננסים, ועולם הרפואה. "מנהל שמחפש עובדים שמתאימים לעולם החדש יחפש עובדים שנמצאים בתהליכי למידה כל הזמן, גמישים במחשבה וביכולות, וכן – עליו להיות מודע לכך שחלק מההצלחה של העובדים היא הרווחה האישית שלהם והאיזון עם החיים בבית".

"במקום לפחד שיפטרו אתכם, קומו ותצרו לעצמכם ערך"
 
להאזנה לפודקאסט
לחץ כאן"במקום לפחד שיפטרו אתכם, קומו ותצרו לעצמכם ערך"

מה יכולים עובדים לעשות על מנת לצלוח בשלום את השינויים בעולם התעסוקה, ואיך מייצרים ערך עבור מעסיקים? על כך ועוד בפודקאסט זמן ניהול. האזנה נעימה.

תגיות