אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נייקי: הזינוק במכירות המקוונות בקורונה הקפיץ את הרווח ב-12% צילום: בלומברג

נייקי: הזינוק במכירות המקוונות בקורונה הקפיץ את הרווח ב-12%

ענקית בגדי הספורט דיווחה כי הרווח הרבעוני עמד על 1.25 מיליארד דולר, וההכנסות עלו ב-9% ל-11.24 מיליארד דולר - שני הנתונים מעל הצפי; ההשקעה שלה בכלים הדיגיטליים העניקה לה יתרון מול יריבות כמו אדידס

19.12.2020, 10:57 | שירות כלכליסט

ענקית בגדי הספורט נייקי פרסמהה אתמול (ו') על תוצאותיה לרבעון הפיסקאלי שהסתיים ב-30 בנובמבר, ודיווחה כי להערכתה ההכנסות לשנה הפיסקאלית שתסתיים בחודש מאי 2021 יהיו קרוב לוודאי בסביבות 12%-13% - מעל הצפי. זאת על רקע הביקוש הגבוה לבגדי ספורט במהלך המגפה והצמיחה במכירות המקוונות. מניית החברה טיפסה ב-5% לאחר הדיווח בוול סטריט, ומאז תחילת השנה ב-37%.

נייקי מסרה עוד כי חזרה לצמיחה לאחר שני רבעונים רצופים של ירידות. ההכנסות ברבעון עלו ב-9% ל-11.24 מיליארד דולר, זאת לעומת צפי אנליסטים להכנסות בגובה 10.56 מיליארד דולר. הרווח הנקי עלה בתקופה המדוברת ב-12% ל-1.25 מיליארד דולר, שהם 78 סנט למניה, לעומת תחזית לרווח של 62 סנט למניה.  

קראו עוד בכלכליסט

משבר הבריאות העולמי וההגבלות שהוטלו בעקבותיו גרמו לאנשים רבים להתחיל בפעילויות ספורטיביות כמו ריצה ורכיבה על אופניים וכתוצאה מכך נהנו נייקי ויצרניות ביגוד וציוד ספורט אחרות מדחיפה משמעותית במכירות. תחת הסגר נרשמה גם עלייה בכניסה של אנשים לאתר של נייקי ולאפליקציה, כך שהמכירות המקוונות זינקו השנה. ההשקעה המוקדמת של החברה בערוצי המסחר המקוון השתלמה ואף העניקה לה יתרון מול היריבות כמו אדידס, כך לדבריה של האנליסטית ג'סיקה רמירז מחברת המחקר Jane Hali & Associates.

"האתר של נייקי מעודכן וקל לגלישה. האפליקציה נוחה למשתמש ומתמקדת באיסוף נתונים על הלקוחות באמצעות מגוון שירותים, וזה עזר להם לכוון ללקוחות הנכונים בתקופה שבה אנשים זהירים יותר בהוצאות שלהם", הסבירה רמירז.

נעליים של נייקי, צילום: nakedcph נעליים של נייקי | צילום: nakedcph נעליים של נייקי, צילום: nakedcph

עוד דיווחה החברה כי המכירות הדיגיטליות זינקו ב-84%, כולל צמיחה תלת ספרתית בצפון אמריקה - השוק הגדול ביותר שלה – וצמיחה דו ספרתית חזקה בחלקים אחרים בעולם, כולל עלייה של 19% במכירות בסין.

"אנחנו עדיין בתוך המגפה ויודעים שהדברים לא יתקדמו בצורה לינארית עד שלא נשתלט בצורה טובה יותר על הנגיף", סיכם המנכ"ל מאט פרינד בשיחה עם משקיעים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות