אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא ברשת שלנו: בישראל איקאה מתחמקת מהאונליין צילום: אלעד גרשגורן

לא ברשת שלנו: בישראל איקאה מתחמקת מהאונליין

החברה מקשה על הזמנות מהאתר, ועשויה לשלם על כך בשל התחרות בשוק

20.12.2020, 07:03 | נורית קדוש
משבר הקורונה האיץ תהליכים בתחום הדיגיטל וחברות שלא פעלו בתחום או החזיקו פעילות שולית, הסבו בתוך שבועות ספורים מתחילת המשבר את המכירות הפיזיות למקוונות. זאת מתוך הבנה שהצרכנים נאלצו לשנות את הרגלי הצריכה שלהם בעקבות סגירת החנויות ועל החברות לבצע את ההתאמות הנדרשות, אחרת יתקשו לשרוד.

קראו עוד בכלכליסט

מי שבלטה בסירובה להכיר בשינויים המהירים שהתרחשו היתה איקאה ישראל. הרשת, שנאלצה לסגור את שעריה באמצע חודש מרץ לתקופת הסגר הראשון, אמנם הפנתה את הלקוחות להזמין משלוחים מאתר ההובלות שלה, אך תחת שירות מוגבל שלא כולל את כל מגוון המוצרים ועל בסיס המלאי הקיים באחת החנויות. הצרכנים שניסו להזמין, גילו שהחברה גובה דמי משלוח חריגים בגובה מאות שקלים על המשלוח, בטענה שמדובר במחיר נמוך להובלת רהיטים, אף שהרשת מוכרת גם מוצרים קטנים.

העניין שגילו הלקוחות, למרות הקשיים שהציבה החברה, לא רק שלא גרם לאיקאה לשפר את ההצעה, אלא שכעבור כחודש וחצי, עוד לפני פתיחת החנויות, ביטלה החברה את האפשרות המקוונת ולא החזירה אותה גם עם כניסת ישראל לסגר שני. רק כשהודיעה לציבור על פתיחת החנויות, שלבסוף לא התאפשרה בשל התנגדות משרד הבריאות, הושבה האפשרות להזמין מהאתר, אך גם הפעם הדבר לא האריך ימים ואת פני הלקוחות שנכנסים לאתר בשבועיים האחרונים, מקבלת הודעה שהשירות מושבת. באיקאה ישראל מאותתים שאין להם עניין לפתח מכירות מקוונות, אולי מתוך הבנה שבשיטוט בחנות סל הקניות עולה ביחס לכניסה ממוקדת לאתר. כל עוד מדובר בריהוט, איקאה יכולה להיות רגועה ביחס לאובדן לקוחות, אך התחרות בשוק מוצרי הבית, הילדים והפנאי, צפויה לנגוס בה ככל שלא תפעל לשינוי המצב.

מנכ"ל איקאה ישראל שוקי קובלנץ, צילום: אלעד גרשגורן מנכ"ל איקאה ישראל שוקי קובלנץ | צילום: אלעד גרשגורן מנכ"ל איקאה ישראל שוקי קובלנץ, צילום: אלעד גרשגורן

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות