אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביהמ"ש המחוזי דחה את עתירת אלסטום בעניין מכרז הרכבת הקלה בת"א צילום: שאול גולן

ביהמ"ש המחוזי דחה את עתירת אלסטום בעניין מכרז הרכבת הקלה בת"א

הקבוצה, שניגשה עם אלקטרה ודן למכרזי הענק של הקו הירוק והקו הסגול, ביקשה לפסול את קבוצת שיכון ובינוי, שניגשה עם אגד ו-CRRC הסינית, תחת הנימוק שהערבות הנדרשת להגשה של המכרזים לא הוגשה בזמן, ולמעשה הייתה חסרה; ביהמ"ש החליט שמדובר בטעות אנוש בלבד. גם קבוצת CAF-שפיר עתרה, והפסידה

20.12.2020, 14:59 | ליאור גוטמן

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, דחה היום (א') עתירה שהוגשה כנגד חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) בעניין מכרזי הרכבת הקלה בתל אביב. מדובר בשני מכרזי הענק של הקו הירוק (חולון-הרצליה) והקו הסגול (סובב תל אביב עד אזור אור יהודה) בהיקף של כ-15 מיליארד שקל, אליו ניגשו בספטמבר האחרון חמש קבוצות. גם קבוצת CAF-שפיר עתרה, והפסידה.

קראו עוד בכלכליסט

עבודות הרכבת הקלה בת"א, צילום: אוראל כהן עבודות הרכבת הקלה בת"א | צילום: אוראל כהן עבודות הרכבת הקלה בת"א, צילום: אוראל כהן

כפי שפורסם בכלכליסט, קבוצת אלסטום, שניגשה עם אלקטרה ודן למכרז, ביקשה לפסול את קבוצת שיכון ובינוי, שניגשה עם אגד ו-CRRC הסינית, תחת הנימוק שהערבות הנדרשת להגשה של המכרזים לא הוגשה בזמן, ולמעשה הייתה חסרה. רק לאחר הגילוי נת"ע אישרה למתמודדת להגיש את הערבות מחדש, ובכל מקרה לאחר מועד ההגשה הרשמי.

מעיון בפסק הדין של השופטת אביגיל כהן עולה שהההגשה החסרה של הערבות נתפסת על ידי ביהמ"ש כטעות אנוש, ולכן "על פני הדברים נראה, כי מדובר בטעות בתום לב". עוד נטען בפסק הדין שההגשה המאוחרת של הערבות "אין בה כדי לפגוע בשוויון בין המציעים במכרז", כאשר השופטת כהן מחדדת ש"אני סבורה, כי החלטת ועדת המכרזים מצויה עמוק בתוך מתחם הסבירות ולא נפל פגם בהתנהלותה ועל כן אין הצדקה להתערבות".

לפיכך, רשימת הקבוצות שיתמודדו על הקמת שני הקווים החדשים במכרזים כוללת את CAF הספרדית בשיתוף שפיר; CRRC הסינית עם שיכון ובינוי ואגד; אלסטום בשיתוף אלקטרה ודן; CREC הסינית בשיתוף בומברדייה הקנדית, אקסלנס, קרן נוי והפניקס, והקבוצה החמישית הכוללת כאמור את צ'יינה הארבור, בשיתוף מנרב, אלייד וכלל. המכרזים כוללים בין השאר הקמה ותחזוקה של מערכות החשמל, האיתות ואספקת הקרונות בשני הקווים החדשים, כאשר על פי ההערכות בענף התחבורה שני הקווים מיועדים להשקה עד סוף 2027. עלות שני הקווים נאמדת ב-30 מיליארד שקל, והם צפויים להתחבר לקו האדום (פ"ת-ת"א-בת ים) שמוקם בימים אלו וצפוי להיפתח בעוד כשנה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות