אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משלבות ידיים: גוגל ופייסבוק ייאבקו יחד בתביעה נגדן צילום: בלומברג

משלבות ידיים: גוגל ופייסבוק ייאבקו יחד בתביעה נגדן

תובעים כלליים של 10 מדינות בארה"ב תבעו בשבוע שעבר את החברות בטענה שהשתיים הסכימו כי פייסבוק לא תתחרה בכלים של גוגל לפרסום מקוון ובתמורה תקבל יחס מועדף כשתשתמש בהם. שתי ענקיות הטכנולוגיה הודיעו כי יסייעו זו לזו אם תתנהל חקירה סביב ההסכם

22.12.2020, 13:50 | שירות כלכליסט

פייסבוק וגוגל הסכימו לשתף פעולה ולסייע זו לזו במקרה שתיפתח חקירה סביב ההסכם שלהן לעבוד ביחד בשוק הפרסום המקוון, זאת בעקבות תביעה שהוגשה בשבוע שעבר כנגד גוגל בנושא.

קראו עוד בכלכליסט

התביעה מצטטת מסמכים פנימיים של החברות, כשתובעים כלליים של 10 מדינות בארה"ב, בראשות טקסס, טוענים ששתי החברות סיכמו בספטמבר 2018 כי פייסבוק לא תתחרה בכלים של גוגל לפרסום מקוון ובתמורה תקבל יחס מועדף כשתשתמש בהם. לפי התביעה, בגוגל השתמשו במונחים ממלחמת הכוכבים כשמות קוד לעסקה. השם עצמו לא נכלל בתביעה, אך לפי טיוטה שלה שהגיעה לידי "הוול סטריט ג'ורנל", העסקה נקראה "ג'די בלו". לפי טיוטת התביעה, גוגל ופייסבוק היו מודעות לכך שההסכם ביניהן עלול להוביל לפתיחת חקירת הגבלים עסקיים נגדן, ודנו בדרכים להתמודד עם זה.

בטיוטה מציינים התובעים כי לפי תנאי ההסכם, החברות מתחייבות "לשתף פעולה ולסייע זו לזו בתגובה לכל פעולת הגבלים עסקיים כנגד אחת החברות" ו"לעדכן את הצד השני על כל תגובה של הממשל להסכם". מסמכי התביעה מדגישים כי צמד המילים "הגבלים עסקיים" מופיעות 20 פעם בהסכם בין גוגל לפייסבוק.

דובר של גוגל מסר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי הסכמים מסוג זה שכיחים ביותר. "טענות התובעים במדינות הן לא מדויקות", אמר. בנוסף הדגיש כי החברות לא תמרנו את הפעולות וכי העסקה לא הייתה סודית: "אין שום דבר בלעדי במעורבות של פייסבוק, החברה לא קיבלה נתונים שונים מאלו הנגישים לקונים אחרים".

מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג | צילום: בלומברג מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ

התביעה עצמה לא כוללת את שמה של שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול בפייסבוק, אך בטיוטה נטען כי היא זו שחתמה על ההסכם עם גוגל. בנוסף מצורפת התכתבות מיילים שבו היא כתבה למנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג כי שיתוף הפעולה ביניהם "אינו ביג דיל מבחינה אסטרטגית".

פייסבוק דחתה גם היא את ההאשמות וטענה כי ההסכם עזר לקדם אפשרויות ויצר הטבות ברורות למפרסמים, למוציאים לאור ולעסקים. "כל האשמה כי ההסכם בינינו פוגע בעסקים או טענה על התנהלות לא הולמת מצידה של פייסבוק הן חסרות בסיס", מסר דובר הרשת החברתית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות