אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מלכות הכביש בקורונה: טויוטה ויונדאי הובילו את שוק הרכב בישראל שירד ב-15% בלבד צילום: יצרן

מלכות הכביש בקורונה: טויוטה ויונדאי הובילו את שוק הרכב בישראל שירד ב-15% בלבד

אחרי כ-6,000 מסירות בדצמבר, משבר הקורונה הוריד את מכירות הרכב ב-2020 ל-216 אלף מכוניות, כשאת עיקר הירידה סופגות חברות הליסינג וההשכרה. מי היו מלכות המכירות בכל פלח שוק, איזה שיאים רשמו ההיברידיות והחשמליות, וכמה ישראלים לקחו פרארי בליסינג

01.01.2021, 09:43 | אודי עציון

חודש דצמבר הסתיים עם מסירות של כ-6,000 מכוניות חדשות, מעלה את מספר המכוניות החדשות שרכשו הישראלים מיבואני הרכב במהלך 2020 לכ-216 אלף. ביחד עם המכוניות שנרכשו מייבוא מקביל, ומוניות, עלו לכבישי ישראל 225 אלף מכוניות, ירידה של 15% בלבד במסירות לעומת השנה שעברה.

קראו עוד בכלכליסט

בשנה של משבר רפואי וכלכלי, מדובר בירידה נמוכה בהרבה מהתחזיות השחורות עם פרוץ הקורונה. זה לא שהישראלים כאלה חובבי הגה, זו המדינה שעושה הכל כדי שימשיכו לנהוג, במקום לעבור לתחבורה ציבורית, לרכב דו גלגלי, או לכלים חשמליים.

טויוטה קורולה היברידית. אלופת המכירות בישראל, צילום: יצרן טויוטה קורולה היברידית. אלופת המכירות בישראל | צילום: יצרן טויוטה קורולה היברידית. אלופת המכירות בישראל, צילום: יצרן

נתוני משרד הרישוי שהגיעו לידי "כלכליסט" חושפים את המנצחים והמפסידים, ובעיקר את הירידה במכירות הרכב לחברות הליסינג וההשכרה. ב-2020 עלה נתח השוק של הלקוחות הפרטיים ל-61% מהשוק, לעומת 59% ב-2019.

הלקוחות הפרטיים רכשו 137 אלף מכוניות חדשות, ירידה של 12%, והשוק המוסדי רכש 87 אלף מכוניות, ירידה של 20%. כך למשל רכשו חברות ההשכרה בשנה שבא קפא ענף התיירות, רק כ-4,000 מכוניות חדשות, לעומת כמעט 11 אלף בשנה שעברה.

יצרני הרכב המובילים יצרני הרכב המובילים יצרני הרכב המובילים

ומי מכר הכי הרבה ללקוחות פרטיים ולא לחברות הליסינג ושאר השוק המוסדי? יונדאי שבמקום הראשון במסירות עם 33.5 אלף מכוניות, מסרה 48% ללקוחות פרטיים. טויוטה (32.5 אלף) מסרה 50% לפרטיים, וקיה (26.1 אלף), מסרה 61% לפרטיים. סקודה (19.1 אלף) מסרה 51% לפרטיים ומיצובישי שסוגרת את החמישייה הראשונה (12.9 אלף) עומדת על 59%.

עוד בלטו: סיאט עברה לראשונה את רף 10,000 המסירות, אך רק 45% מהמכירות שלה היו ללקוחות פרטיים. רנו (7,700) מסרה רק 43% לפרטיים, השיעור הנמוך ביותר מבין המותגים העממיים. סוזוקי (9,300) מסרה 79% לפרטיים, שיעור גבוה יחסית, אך כזה שמראה שגם היא נכנסת למשחק הציים, לאחר שעד לפני שנתיים-שלוש היו 90% מהמכירות שלה לפרטיים.

יונדאי איוניק חשמלית. ביקוש בליסינג, צילום: עמית שעל יונדאי איוניק חשמלית. ביקוש בליסינג | צילום: עמית שעל יונדאי איוניק חשמלית. ביקוש בליסינג, צילום: עמית שעל

ומי מבין הדגמים היה חביב הליסינג? רק 9% מבין כמעט 2,000 יונדאי אקסנט שנמכרו השנה נרכשו בידי לקוחות פרטיים, לעומת 21% מכ-10,000 יונדאי איוניק, 25% מ-800 מיצובישי אטראז', 30% מ-4,800 רנו מגאן ו-31% מ-850 ניסאן סנטרה.

עוד בלטו במכירות לציים סקודה אוקטביה (38% לפרטיים), סיאט ארונה (43%), ומלכת המכירות טויוטה קורולה, ש-37% מ-14 אלף המכוניות שמסרה היו לפרטיים. מכירות הייבוא המקביל הגיעו השנה לכ-6,000 מכוניות, מהן יותר מ-2,000 דגמי קורולה.

2020 הביאה עימה שיא במכירת מכוניות ירוקות: 41 אלף היברידיות רגילות, בהובלה קורולה ואיוניק ו-4,700 היברידיות נטענות, בהובלת קיה נירו (כ-1,200), מיצובישי אאוטלנדר (510) וב-מ-וו 330e (עם 372). מדובר בנתח שוק של כמעט 20% להיברידיות הרגילות, ו-22% לכל המכוניות הירוקות.

גם מכירות החשמליות 100% רשמו שיא, עם 1,486 מסירות, ובראשן MG ZS EV עם 686 מסירות, אאודי איטרון (330), GAC GE3 (עם 147) רנו זואי (109), יגואר i-פייס וניסאן ליף (60 יחידות כל אחת). מהפיג'ו e2008 נמסרו 31 יחידות, אחת יותר מיונדאי איוניק. מרצדס EQC החדש מסר כבר 13 יחידות, בדיוק כמו פורשה טייקאן, סמארט מסרה עשר חשמליות ראשונות, וטסלה העלתה לכביש 10 מכוניות ראשונות. בשנה הבאה המספר הזה יוכפל לפחות, כשבינואר לבדו יימסרו יותר מ-400 חשמליות.

מכונית חשמלית MG ZS EV. שיא מכירות, צילום: קובי ליאני מכונית חשמלית MG ZS EV. שיא מכירות | צילום: קובי ליאני מכונית חשמלית MG ZS EV. שיא מכירות, צילום: קובי ליאני

טויוטה קורולה היא כאמור המשפחתית הנמכרת ביותר, קיה פיקנטו היא מכונית המיני הכי נמכרת (8,000 יחידות), יונדאי i20 היא הסופר מיני הכי נמכרת (6,760) וסקודה סופרב היא מכונית המנהלים הכי נמכרת (1,980). סיאט ארונה (3,970) היא הג'יפון הקטן הכי נמכר, קיה נירו היא הגי'פון הבינוני הכי נמכר (5,750), טויוטה ראב4 הוא ג'יפון המנהלים הכי נמכר (5,200) וסקודה קודיאק הוא ג'יפון ה-7 מקומות הכי נמכר (4,950 יחידות).

וביוקרה? אאודי (3,200 ראשונה), לפני מרצדס (3,125 פרטיות), ב-מ-וו (2,335), וולוו (1,745) ולקסוס (1,480). פרארי מסרה 6 מכוניות (מהן 2 באמצעות עסקאות הליסינג היקרות ביותר השנה), בנטלי 19, פורשה 183, יגואר 125, ואסטון מרטין – 3 יחידות.

בכלל, ניכרת התעוררות בשוק במכירות הדגמים הספורטיביים. אאודי מסרה 49 דגמי S ו-RS, ב-מ-וו העלתה לכביש 78 דגמי M ומרצדס 125 דגמי AMG. בלטו מבין דגמי הספורט: 70 אאודי TT נמכרו השנה, לצד 58 מרצדס GT ו-30 פורשה 718 בוקסטר וקאיימן. עוד בלטו: 29 ב-מ-וו Z4, כמו גם 21 פורשה 911 ו-13 שברולט קורבט החדשה שהגיעו בייבוא אישי ומקביל. ניסאן GTR מסרה 6 יחידות.

ברמת המחירים הנמוכה יותר נמסרו 65 שברולט קמארו, 58 פורד מוסטאנג, גם הן כולן בייבוא מקביל, 47 סובארו BRZ ו-12 מאזדה מיאטה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות