אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעוד חצי שנה: המדינה תתחיל לעקוב אחרי נהגי משאיות ואוטובוסים

בעוד חצי שנה: המדינה תתחיל לעקוב אחרי נהגי משאיות ואוטובוסים

ועדת הכלכלה אישרה את השימוש בטכנוגרף דיגיטלי, מכשיר שיאפשר תיעוד שימוש ונהיגה בכלי רכב כבדים. אחת המטרות העיקריות - צמצום מספר התאונות שבהן הם מעורבים

04.01.2021, 11:54 | ליאור גוטמן

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות חבר הכנסת יעקב מרגי אישרה היום (ב') את השימוש בטכוגרף דיגיטלי, מכשיר שיאפשר תיעוד שימוש ונהיגה בכלי רכב כבדים, לרבות משאיות ואוטובוסים. מדובר בתוכנית וותיקה שנכנסה לתוכניות משרד התחבורה לפני כארבע שנים, אולם עד היום הן לא אושרו או יושמו.

קראו עוד בכלכליסט

במהלך הישיבה הזכיר היו"ר מרגי שהטכוגרף נועד לתעד את פעולות נהגי רכבים כבדים, משאיות ואוטובוסים, במטרה לבקר על פעילות כלי הרכב, כמו גם על אופי הנהיגה בו, ועד למצב שבו מספר תאונות הדרכים שבהן מעורבים כלי רכב כבדים יצטמצם.

עד היום הותקנו בכלי הרכב הכבדים מכשירי ניטור אנלוגים. אלו עבדו בצורה של רישום על פני דיסקיות שהנהג או בעל הרכב היה חייב להחליף מדי פעם. בשל כך היה קל יחסית "לשחק" עם הנתונים או להחליף כמה דיסקיות ביום עבודה. מנגד, המכשור הדיגיטלי יכול לעבור מיידית למחשב אחר ואמצעי הזיהוי שלו משוכללים יותר, ולכן הוא פשוט יותר לניטור ובמקביל מסובך יותר לזיוף.

בדיון הקודם בנושא, שהתקיים בשבוע שעבר, החליטה ועדת הכלכלה לחייב התקנת הטכוגרף הדיגיטלי בכל הרכבים הכבדים החדשים שייובאו לישראל. עוד הוסכם לקבל את הערת המשטרה, לפיה מי שמסרב להציג לשוטר את הטכוגרף הדיגיטלי יראו בו כמי שעבר עבירה לפי תקנת שעות העבודה. המידע שיצטבר יישמר לאורך שנת עבודה מלאה. התקנות החדשות ייכנסו לתוקף לאחר אישור האמנה האירופית, כאשר משרד התחבורה מעריך שהמהלך יסתיים בעוד כחצי שנה.

משאיות, צילום: אוראל כהן משאיות | צילום: אוראל כהן משאיות, צילום: אוראל כהן

נציגי האיגודים המקצועיים שנכחו בדיון העירו שהתקנות מבורכות, אבל בהיעדר אכיפה על שעות המנוחה של הנהגים, או הצבת מתחמי מנוחה עבורם, האישור של ועדת הכלכלה יוביל לחיכוך בין ציבור הנהגים, המפעילים והמשטרה.

נציגת משרד התחבורה, עו"ד סיגלית ברקאי, אמרה כי מיד לאחר הדיון ימשיך המשרד לקדם את תיקון התקנה, על כל המשתמע מכך. מנהלת אגף הרכב במשרד, עינת סגל, התייחסה לאזורי המנוחה ואמרה כי הטיפול בכך הוא תלוי תקציב. היו"ר מרגי סיכם שלמרות שהמדינה בתקופת בחירות הוא דורש מהמשרד להציג תוכנית עבודה בעניין.

ששי שדה, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית, אמר בתגובה ש"משתמשי הכבישים בישראל ראויים ליום הזה. אין שום סיבה שבאירופה זה נמצא כבר שנים ואצלנו לא. כעת ישראל מיישרת קו ואנחנו שמחים שלקחנו חלק במאמץ החשוב להצלת חיים בכבישים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות