בדרך לאיחוד: בעלי מניות PSA אישרו את המיזוג עם FCA
החברה האם של פיג'ו, סיטרואן ו-DS, והחברה האם של פיאט קרייזלר וג'יפ ייצרו ישות חדשה בשם סטלאנטיס, שצפויה לקום במהלך 2021. למרבה האירוניה, דווקא המותג קרייזלר עשוי להיות הנפגע העיקרי מהקמתה
בעלי המניות של PSA, החברה האם של פיג'ו, סיטרואן ו-DS אישרו היום (ב') את מיזוג PSA עם FCA, החברה האם של פיאט, קרייזלר וג'יפ.
המשמעות: היישות החדשה, סטלאנטיס, צפויה לקום ככל הנראה במהלך השנה הנוכחית ולאגד בתוכה כמה מיצרניות הרכב הוותיקות ביותר באירופה.
קראו עוד בכלכליסט
לפני ההצבעה הובע חשש מפני התנגדות של שני בעלי מניות משמעותיים: דונגפנג הסינית ובני משפחת פיג'ו, צאצאיו הישירים של ארמאנד פיג'ו, התעשיין הצרפתי אשר החליט לפתח את בית המלאכה והמפעל המשפחתי ולהיכנס לעסקי ייצור האופניים, אשר התפתחו בהמשך לייצור מכוניות.
בניגוד לצאצאי משפחת פיג'ו, דווקא נינו של וולטר קרייזלר הגיש ממש לאחרונה התנגדויות למיזוג באמצעות עורכי דינו, בין היתר בדרישה שמטה סטלאנטיס יהיה ממוקם בארה"ב. יצוין כי למרבה האירוניה, דווקא קרייזלר עשויה להיות הנפגעת העיקרית מהקמתה של סטלאנטיס, זאת לאור העובדה שקרלוס טווארס צפוי לעמוד בראש ענקית הרכב החדשה. ראשית מכיוון שטווארס עצמו צפוי לנטות לפיתוח של המותגים האירופים בקבוצה, ומעבר לכך, טווארס עצמו מוכר בתעשיית הרכב העולמית כ"מחסל", אשר נוהג לצמצם חטיבות שאינן רווחיות.
כמו כן, לפי הערכות של אנליסטים של ענף הרכב אשר פורסמו בשבועות האחרונים, מותג הרכב קרייזלר עשוי להימחק, זאת לאור ביצועים זניחים יחסית בשוק הרכב האמריקאי והעולמי, זאת בניגוד לשתי החטיבות האמריקאיות הנוספות בתאגיד FCA: ג'יפ וראם, אשר נהנות מהצלחה ניכרת בארה"ב, על אחת כמה וכמה במקרה של ג'יפ אשר נהנית גם מנתח שוק נאה באירופה.