אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מבחן רכב

אופל גרנדלנד PHEV: מחיר החיסכון

אופל גרנדלנד PHEV הוא גרסתו הנקיה יותר של רכב הכביש שטח של אופל, הגרנדלנד. השילוב של מנוע הבנזין והמנוע החשמלי מייצר שפע של כוח. עם זאת, כנראה שגם באופל לא התכוונו לייצר כאן מכונית ספורט, בטח שלא בגרסת ההנעה הקדמית. גרנדלנד פלאג אין הייבריד מייצר לחימת הגה כזו שבתאוצה חזקה צריך לכוון קדימה ולהיזהר מטעויות

11.01.2021, 08:02 | תומר הדר

אופל גרנדלנד PHEV הוא גרסתו הנקיה יותר של רכב הכביש שטח של אופל, הגרנדלנד. כלומר הוא יכול לנסוע בכוחו של חשמל בלבד וכאשר החשמל אוזל הוא עובר לשימוש במנוע בנזין. נתחיל בחשמל: אנחנו הצלחנו לסחוט מסוללת החשמל של הגרנדלנד PHEV בערך 40 קילומטרים של נסיעה בכוחו של חשמל בלבד. כלומר אם יוצאים מהרצליה לראשון לציון ועושים זאת בפקקים אז אפשר להגיע בלי לשרוף טיפה אחת של דלק. כדי להשיג את חציית גוש דן תוך התחשבות מרבית בסביבה נדרשות שש שעות של טעינה.

עיצוב אנונימי

קשה לומר שהעיצוב של אופל גרנדלנד הוא עיצוב מוחצן או מושך, בטח לא כמו של פיג'ו 3008 שעמו הוא חולק מכלולים רבים. ועם זאת, גרנדלנד הוא רכב נאה. בפנים גרמניה נשארת גרמניה: הפלסטיק מאוד שחור ומאוד קודר. לוח המחוונים לא מסגיר את העובדה שמדובר ברכב מאוד טכנולוגי: צמד שעונים אנלוגיים גדולים למהירות וכוח, צגי נתוני שימוש בחשמל וזה הכול. הגרנדלנד PHEV מקבל מאיתנו ציון גבוה על הימצאן של מערכות בטיחות אקטיביות אשר עובדות היטב וגם על איכות ההרכבה. אם כי הצבע השחור אשר שולט בלוח המחוונים מקנה לפעמים תחושה זולה.

אופל גרנדלנד  PHEV, צילום: עמית שעל אופל גרנדלנד PHEV | צילום: עמית שעל אופל גרנדלנד  PHEV, צילום: עמית שעל

חשמל אזל

החשמל אזל בסוללה. כעת ניתן לבחור אם נרצה גרנדלנד היברידי או ספורטיבי. הבחירה קלה, באמצעות כפתור שממוקם ליד בורר ההילוכים הקצר. התשובה: היברידי. כאן גרנדלנד מפתיע: השילוב של מנוע הבנזין והמנוע החשמלי מייצר שפע של כוח, זהו לא רכב היברידי חרישי מחבק עצים, זהו גרנדלנד חזק מאוד שעושה את עצמו גם ידידותי לסביבה. עם זאת אזהרה - כנראה שגם באופל לא התכוונו לייצר כאן מכונית ספורט, בטח שלא בגרסת ההנעה הקדמית. גרנדלנד פלאג אין הייבריד מייצר לחימת הגה מוחשית, כלומר בתאוצה חזקה צריך לכוון קדימה ולהיזהר מטעויות. באופל יודעים את זה היטב ואולי אפילו משועשעים מהעובדה שאאוטלנדר הוא רכב ירוק שמשאיר סימני צמיגים שחורים. השלדה שלו מכוילת על הצד ההדוק ולמען האמת, מדובר בכיף גדול. יתרה מזאת, המחיר שצריך לשלם בכל הנוגע במתים נוקשים הוא יחסית זניח, במיזוג עם PSA הקפידו באופל לקחת מעט מקסם תכנון השלדות של פיג'ו וזה מורגש היטב.

תוספת של 25% למחיר

בסופו של דבר, אופל גרנדלנד PHEV הוא יופי של רכב פלאג אין הייבריד. טווח חשמלי טוב, התנהגות כביש רהוטה, תא נוסעים שקצת נמצא עדיין בשלבי מעבר מאופל לפיג'ו. נותר רק נושא המחיר. אופל גרנדלנד פלאג אין הייבריד עולה 205 אלף שקל, כלומר 50 אלף שקל יותר מאופל גרנדלנד פשוט עם מנוע 1.2 טורבו. בתוספת של 50 אלף שקל מקבלים גרנדלנד הרבה יותר חזק וגם הרבה יותר חסכוני, אך קשה להתעלם מהעובדה שמדובר בתוספת מחיר של כ-25% עבור רכב כביש שטח פשוט ועממי, כזה שבהחלט מספיק לרוב הישראלים שלא זקוקים לגרנדלנד חזק מאוד שלרוב לא שותה דלק.

אופל גרנדלנד PHEV 225 HP

מנוע: בנזין, נפח 1,598 סמ"ק, מנוע עזר חשמלי. הספק מרבי משולב 225 כ"ס, מומנט מרבי 32.6 קג"מ.

ביצועים: מהירות מרבית 225 קמ"ש, זינוק ל 100 קמ"ש 8.9 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן 71.4 ק"מ לליטר כולל חשמל. נתוני מבחן: 19 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי. בקרת שיוט אקטיבית

קבוצת זיהום: 2

מחיר: 205 אלף שקל

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות