אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סטורנקסט: זינוק של 9.2% במכירות מוצרי המזון, הטיפוח והניקיון ב-2020 צילום: אוראל כהן

פרסום ראשון

סטורנקסט: זינוק של 9.2% במכירות מוצרי המזון, הטיפוח והניקיון ב-2020

הקורונה שיגרה את הצרכנים לחנויות המזון ולבישול הביתי. עיקר העלייה היתה בתקופת הסגר הראשון. החברות שבלטו בצמיחה הן סוגת, נטו וסנו

06.01.2021, 12:30 | נורית קדוש

הקורונה נגסה בשוק ההסעדה והעבירה את הצרכנים לחנויות המזון. מנתוני סטורנקסט לסיכום 2020 שהגיעו לידי כלכליסט עולה כי מכירות שוק מוצרי הצריכה הכוללות מזון, משקאות, טיפוח וניקיון, צמחו בשנה החולפת ב- 9.2% והסתכמו ל-51.8 מיליארד שקל.

קראו עוד בכלכליסט

מדובר בתוספת מכירות של 4.36 מיליארד שקל, ביחס ל-2019. העלייה החדה והחריגה הושגה מזינוק חד של 40% במכירות חודש מרץ, לקראת הסגר הראשון, אז אגרו הצרכנים מלאי מזון מחשש למחסור. משהובן שחנויות המזון ישארו פתוחות, ירד היקף הצריכה, אולם על רקע סגירת המסעדות, בתי המלון ואף מוסדות החינוך המפעילים מערכי הזנה, עלתה הצריכה ברשתות המזון, לצורך בישול ביתי.

בדצמבר האחרון, נרשם זינוק של 13.4% במכירות שהסתכמו ב-4.4 מיליארד שקל לעומת 3.9 מיליארד שקל בדצמבר 2019, אלא שבנטרול השינוי בימי המכירה, מדובר בצמיחה של 9.6%, גבוה מעט מהממוצע השנתי.

פס ייצור של אורז במפעל סוגת, צילום: עמית שעל פס ייצור של אורז במפעל סוגת | צילום: עמית שעל פס ייצור של אורז במפעל סוגת, צילום: עמית שעל

הצמיחה החדה ביותר בגובה 13.1% נרשמה בקטגוריית המוצרים לבית, הכוללת מגבוני חיטוי ומוצרי נקיון שמכירותיהם זינקו במהלך התקופה, כחלק משינוי הרגלי הצריכה. זינוק של 9.8% נרשם בתחום המזון ובעיקר בקטגוריית עזרי האפיה והבישול שזינקה ב-26%, בהתאמה לצרכים בהזנת המשפחות בבתים. עלייה בשיעור פחות של 5.7% ו- 5.6% נרשמה במכירות משקאות ומוצרי טיפוח בהתאמה. בתחום המשקאות, נרשמה עלייה של 19.2% במכירות בירה, יין ומשקאות חריפים, על רקע סגירת הברים ומקומות הבילוי. מדד המחירים שעורכת סטורנקסט, רשם במהלך השנה עליה של 0.1%, למרות שבתחילת המשבר ובתקופת האגירה הראשונית, זינקו מחירי המזון בשיעור חד יותר.

מי שנהנו מהמשבר הן יצרניות מוצרי מזון לבישול וחברות המייצרות מוצרים לניקוי וחיטוי. כך, זינקו מכירות סוגת ונטו ב-12.7% וב-12.2% בהתאמה, ביחס ל- 2019, לעומת עליה של 8.9% במכירות שטראוס, שכמעט אינה בפועלת בזירה זו. בתחום הניקיון, בלטה חברת סנו עם עליה חדה של 14.6%.

מכירות רשתות המזון, צפויות להמשיך לעלות בשיעור חד בחודשיים הקרובים, אך ככל הנראה בחודש מרץ, ירשמו ירידה, על רקע הזינוק החד שנרשם במרץ החולף, אך יהיו במגמת עליה ביחס למרץ 2019.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות